Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@11:54:03 GMT

عبور از گذرگاه مرگ!

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۵۴۵۴

عبور از گذرگاه مرگ!

اینجا آخر دنیا نیست، اما یک غفلت می‌تواند دنیایتان را آخر کند! آنان مجبورند هر روز از گذرگاه‌هایی نا ایمن بگذرند تا به مقصد برسند، گاهی هم خشم طبیعت راه را بر آن‌ها می‌بندد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهشت‌گونه‌ای در دامان البرز کوه که دست پر سخاوت طبیعت آن را به گنجینه‌ای بی‌نظیر تبدیل کرده است؛ شهری کوچک و گستردگی طبیعت و فراخی جنگل‌های پیرامون، آن را به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری کشور تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوندویل نگینی بر انگشتری گیلان، با طبیعتی بکر در منطقه‌ای خوش آب و هوا واقع شده، اما این روزها حال و روز شهروندان آن به خوبی طبیعت پیرامونش نیست. شهروندان این شهر و محلات اطراف مجبورند هر روز از راه‌هایی بگذرند که نا ایمن است و هر لحظه تصادف و مرگ آنان را تهدید می‌کند.

کو گوش شنوا!

میلاد ممیز از شهروندان لوندویل می‌گوید: ورودی‌های شهر تقاطع و پل هوایی استاندارد ندارد، هر روز باید از این مسیر عبور کنیم در حالی که خطر تصادف و مرگ در کمین همه ماست؛ «سهراب محله» لوندویل در کنار جاده اصلی آستارا به رشت قرار دارد جمعیت قابل توجهی در این محله زندگی می‌کنند، شهروندان برای رفت و برگشت در این مسیر باید از زیر پل چلوند عبور کنند که در هنگام بارندگی شدید، رودخانه چلوند دچار سیلاب شده، امکان تردد وجود ندارد؛ آنان باید بیش از یک کیلومتر را طی کنند و از بریدگی روستای ویزنه دور بزنند که متأسفانه در سال‌های گذشته تصادفات زیادی در این نقطه رخ داده و منجر به مرگ بسیاری از اهالی و مسافران شده است.

فرهاد خرمی دیگر شهروند لوندویل می‌گوید: سهراب محله به دو محله شهید سهراب برنجی شرقی و غربی تقسیم شده است و این منطقه با توجه به اینکه در کنار جاده اصلی قرار دارد، نیازمند ساخت یک پل هوایی عابر پیاده بر روی جاده است تا شهروندان به ویژه کودکان و سالخوردگان بتوانند با امنیت از روی آن عبور کنند.

امید روحی، یکی دیگر از شهروندان لوندویل هم می‌گوید: شهروندان این شهر به ویژه سهراب محله سال‌هاست به دلیل نبود تقاطع استاندارد رنج می‌کشند و با خطر تصادف و مرگ مواجه هستند، اما مسئولان در این راستا هیچ اقدام مؤثری انجام نمی‌دهند.

او با بیان اینکه سهراب محله در کنار جاده اصلی و ترانزیتی شهر لوندویل واقع شده و این منطقه فاقد پل هوایی است، می‌افزاید: بارها شاهد بوده‌ام که بسیاری از کودکان و نوجوانان به تنهایی از عرض جاده عبور می‌کنند و همیشه خطر تصادف جان آن‌ها را تهدید کرده است.

این شهروند لوندویل می‌گوید: در حال حاضر بسیاری از اهالی این منطقه برای رفتن به آستارا باید از زیر پل چلوند عبور کنند که در مسیر آن در فصول سرد سال به دلیل شدت بارش و طغیان رودخانه چلوند توسط شهرداری مسدود می‌شود و شهروندان مجبورند با طی مسافت یک کیلومتری از بریدگی روستای ویزنه دور بزنند که این مسئله هم برای آن‌ها خطر جانی دارد.

مُهر تأیید مسئولان بر تراژدی شهروندان

گلایه شهروندان لوندویل و مناطق اطراف آن از حادثه‌خیز بودن مسیرها و مبادی ورودی و خروجی این شهر در حالی مطرح می‌شود که نعمت یاورپور، شهردار این شهر تاکید می‌کند: به دلیل نبود دوربرگردان مناسب، جلوگیری از وقوع تصادف و تسهیل در تردد شهروندان و مسافران ساخت میدان در ورودی این شهر بسیار مشکل شده است.

او اظهار می‌کند: در ورودی شهر لوندویل از سمت چلوند دو محله شهید سهراب برنجی شرقی و غربی قرار دارد که اهالی آن برای رفت و برگشت در این مسیر به دلیل نبود دوربرگردان به صورت رفت و برگشت باید در مجموع مسافتی بیش از دو کیلومتر را طی کنند تا به مقصد برسند.

شهردار لوندویل با تاکید بر اینکه ساخت میدان در سهراب محله بسیار ضروری است تا رفت و آمد شهروندان تسهیل و از خطرات تصادف تقاطع‌های غیراستاندارد کاسته شود، ادامه می‌دهد: پروژه ساخت میدان در این نقطه از شهر توسط شهرداری در شورای ترافیک شهرستان آستارا مورد موافقت قرار گرفت، اما طرح در شورای ترافیک استان گیلان تأیید نشد.

او با بیان اینکه کارشناسان شورای ترافیک استان، اختلاف سطح در جاده، نزدیکی به پل چلوند را از دلایل تأیید نشدن طرح عنوان کردند در صورتی که محل اجرای طرح حداقل حدود ۲۰۰ متر با پل فاصله دارد، یادآور می‌شود: به تازگی اصلاحیه طرح را دوباره به شورای ترافیک استان ارسال کردیم، امیدواریم مسئولان با اجرای آن موافقت کنند.

یاورپور با بیان اینکه این پروژه در طرح جامع شهری و کمیسیون ماده پنج مصوب شده و قابلیت اجرایی دارد، تصریح می‌کند: از مسئولان شهرستان انتظار داریم در این راستا پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا این خواسته به حق شهروندان به مرحله اجرا برسد.

شهردار لوندویل با بیان اینکه طرح احداث جاده کمربندی این شهر سال‌هاست توسط مسئولان مغفول مانده است، می‌گوید: متأسفانه برای صدور مجوز و اجرای چنین طرح‌های بسیار مهمی از سوی مسئولان، لوندویل به عنوان اتوبان در نظر گرفته می‌شود. که این مسئله به نفع شهروندان این شهر نیست.

یاورپور با بیان اینکه میدان جدید در مقابل ساختمان شهرداری نیاز به اصلاح جزئی داشت. اضافه می‌کند: با نظر کارشناسان اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بخشی از میدان تازه ساخت در خروجی شهر لوندویل اصلاح و حدود ۲۰ روز پیش فراخوانی برای طراحی المان آن منتشر شد در حال حاضر تعدادی طرح به شهرداری ارسال شده، اما در مورد آن‌ها تصمیم گیری نشده، به طرح برنده جایزه‌ای اهدا می‌شود و اگر چنانچه فردی توانایی اجرای طرح خود را داشته باشد، شهرداری با او قراردادی همکاری امضا خواهد کرد.

طرح‌های عمرانی هنوز اندر خم یک کوچه است

صمد ظفرخواه، رئیس شورای اسلامی شهر لوندویل نیز با بیان اینکه طرح احداث میدان در سهراب محله لوندویل از طرف شهرداری و شورای اسلامی این شهر به شورای ترافیک شهرستان آستارا و استان گیلان ارائه شده است، خاطرنشان می‌کند: متأسفانه محل اجرای این طرح به دلیل نزدیکی به پل چلوند مورد تأیید شورای ترافیک قرار نگرفت.

او با بیان اینکه بر اساس گفته اعضای شورای ترافیک فاصله اجرای طرح با پل چلوند باید در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر باشد. اظهار می‌کند: اهالی سهراب محله باید برای رفت و آمد به سمت آستارا و رشت با طی حدود یک کیلومتر از زیر پل چلوند عبور کنند. که با ساخت میدان عبور و مرور شهروندان این منطقه بسیار تسهیل خواهد شد.

رئیس شورای شهر لوندویل در خصوص میدان تازه ساخت در خروجی شهر، مقابل ساختمان شهرداری می‌گوید: این میدان پس از اجرا بر اساس نقشه مشاور نیاز به اصلاح جزئی داشت، که در حال حاضر اصلاح آن بر اساس نقشه انجام شده و به تأیید کارشناسان راهداری رسیده است.

او ادامه می‌دهد: شهرداری برای ساخت میدان در این نقطه از شهر به دلیل کم عرض بودن جاده، فضای محدودی داشت و نتوانست مالکین زمین‌های شالیزار شرق جاده را متقاعد کند. تا زمین‌های خودشان را برای اجرای طرح به شهرداری واگذار کنند.

ظفرخواه با بیان اینکه اداره راهداری با ساخت میدان، در فاصله ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر جلوتر از محل فعلی به سمت آستارا و در خارج از محدوده شهری موافقت نکرد. تصریح می‌کند: شهرداری برای اینکه امتیاز اجرای این طرح را از دست ندهد مجبور به ساخت میدان در روبروی ساختمان شهرداری شد.

کد خبر 452633

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران مدیریت شهری شهرداری لوندویل تقاطع نقاط حادثه خيز نقاط حادثه خیز ریلی حوادث جاده ای حمل و نقل جاده ای تصادفات جاده ای حاشیه نشینی پارک حاشیه ای حقوق شهروندی مشارکت شهروندان فرهنگ شهروندی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ساخت میدان شورای ترافیک شهر لوندویل سهراب محله اجرای طرح عبور کنند برای رفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۵۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج

علی اصغری اظهار کرد: به استناد تبصره ۱ بند۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و با همکاری نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی و همچنین حمایت همشهریان طرح ساماندهی وانت بار‌های میوه فروش اجرا می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج از آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش از امروز در سنندج خبر داد و افزود: این طرح در راستای کاهش ترافیک، ارتقای سیما و منظر سطح شهر و افزایش رضایتمندی شهروندان اجرا می‌شود.

وی افزود: وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه سطح شهر شامل طرفین بلوار حمدی بهاران، پیاده‌رو بلوار ارشاد روبروی زندان، چهار راه حاجی‌آباد جنب مجموعه ورزشی و پیاده‌رو مربوطه، زمین روبروی تعویض پلاک (شهرک مولوی)، شهرک زاگرس زمین پایین‌تر از درب خوابگاه دانشگاه کردستان، بلوار معلم نرسیده به شهرک بعثت بالاتر از پارک معلم و میدان ۱۲ فروردین زمین روبروی سردخانه هدایت می‌شوند.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری سنندج، زمین حد فاصل میدان لیلاخ تا پل سنجرخان، زمین حد فاصل بلوار ساحلی از طرف سردخانه تا میدان لیلاخ، زمین پایین‌تر از میدان قانع بهاران و مخابرات و زمین روبروی پمپ بنزین ساحلی بطرف بلوار دادگستری از دیگر نقاط در نظر گرفته شهرداری سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر است.

وی ادامه داد: همکاری با نیرو‌های شهرداری در اجرای این طرح ضروری است و با کسانی که همکاری نکنند برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

اصغری تصریح کرد: اگرچه مجموعه مدیریت شهری تمام ظرفیت‌های خود را در اجرای این طرح بکار می‌گیرد، اما موفقیت این طرح نیازمند همراهی دستگاه‌های مختلف و مشارکت مردم و رانندگان وانت‌های میوه‌فروشی است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • هزینه ۱۲ هزار میلیارد تومانی منوریل قم / چالش عبور از مقابل حرم حضرت معصومه (س) حل نشد
  • اجرای بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط چهار مترو مشهد
  • درختانی که از داخل ساختمان عبور کردند
  • کرایه تاکسی در اهواز ۳۵ درصد گرانتر شد
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • برآورد ۲۱۸ میلیارد تومانی برای تونل بلوار شهید کبیری