Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان با اشاره به واردات ۶۰۶ هزار مگاوات ساعت در برابر صادرات ۱۷ هزار مگاوات ساعتی برق از شمالغرب کشور گفت: ۳۳ برابر بیش از صادرات، برق از همسایگان وارد کردیم. - اخبار استانها -

افشین روشن میلانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز، با اشاره به حجم تبادل و توزیع انرژی در چهار ماهه اول امسال، اظهار داشت: انرژی خالص تولیدی برق توسط نیروگاه‌های تولی برق در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، 6 میلیون و 603 هزار مگاوات ساعت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از این میزان، بیش از 5 میلیون و 675 هزار مگاوات ساعت به شبکه توزیع تحویل داده شده است، گفت: در این شبکه حدود 2.33 درصد هم تلفات انرژی داریم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان، انرژی خروجی از شبکه به شرکت‌های برق منطقه ای همجوار را در چهار ماهه نخست امسال، بیش از یک میلیون مگاوات ساعت عنوان کرد و افزود: در این مدت نزدیک به 400 هزار مگاوات ساعت انرژی هم از شرکت‌های برق منطقه‌ای همجوار برای توزیع در شبکه برق سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل وارد شبکه شده است.

شاهکارهای مسئولان ‌زنجانی تمامی ندارد/ ‌قطع‌ برق ‌هسته مرکزی شهر برای اجرای محدودیت‌های کروناییشناسایی مشمولان برق رایگان با راه اندازی سامانه برق منمیانگین خاموشی برق در تبریز 4 ساعت است/23 درصد مشترکین برق تبریز کم مصرف هستند

میلانی در پاسخ به میزان صادرات و واردات برق از شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان، ابراز داشت: در این چهار ماهه، واردات انرژی بسیار بیش از صادرات انرژی بود و رقم صادرات ما بسیار ناچیز است.

وی میزان انرژی ورودی به شبکه تحت پوشش برق منطقه‌ای آذربایجان را 17 هزار و 972 مگاوات ساعت عنوان کرد و ادامه داد: میزان انرژی ورودی به شبکه از کشورهای همجوار به معنی واردات انرژی، 606 هزار و 652 مگاوات ساعت است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان، با اشاره به اینکه بر خلاف تصورات موجود، با آمار شبکه تولید و توزیع برق، صادرات بسیار کمی داشتیم، خاطر نشان کرد: واردات برق برای کاهش خاموشی تابستانی برق در شبکه توزیع برق شمالغرب کشور، بیش از 33 برابر بیش از صادرات بود.

انتهای پیام/111/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان شرقی وزارت نیرو آذربایجان شرقی وزارت نیرو شرکت برق منطقه ای آذربایجان هزار مگاوات ساعت بیش از صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۵۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد

این لایحه هیچ مخالفی نداشت و همه سناتور‌های حاضر در جلسه به آن رای موافق دادند.مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر در ماه دسامبر این لایحه را تصویب کرده بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که نیروگاه‌های برق هسته‌ای ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲ درصد از اورانیوم مورد نیاز خود را از روسیه وارد کردند.

جان باروسو سناتور جمهوریخواه از ایالت وایومینگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: وایومینگ اورانیوم کافی برای جایگزین کردن اورانیوم روسیه را دارد و آماده‌ایم که از آن استفاده کنیم.

وی افزود: لایحه دوحزبی ما کمک می‌کند که بودجه ماشین جنگی روسیه را کم کرده، تولید اورانیوم آمریکا را احیا کرده و سرمایه‌گذاری در چرخه عرضه سوخت هسته‌ای آمریکا را افزایش دهیم.

یک مقام ارشد آمریکایی با تاکید بر افزایش تولید داخلی سوخت هسته‌ای ایالات متحده، از مصرف‌کنندگان خارجی نیز خواست که وابستگی خود به روسیه در حوزه انرژی هسته‌ای را کاهش دهند.

«کاترین هاف» دستیار وزیر انرژی آمریکا در حوزه هسته‌ای ماه مارس در مصاحبه با رویترز گفت که کشور‌های شرکت‌کننده در اجلاس هسته‌ای بروکسل تلاش کردند تا سرمایه‌گذاری در زمینه تولید سوخت هسته‌ای را افزایش دهند.

وی افزود که آمریکا، ژاپن، فرانسه، کانادا و انگلیس متعهد شده‌اند ۴.۲ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند که سهم آمریکا ۲.۷ میلیارد دلار است که «گامی تاریخی» به شمار می‌آید.

شرکت هسته‌ای روس‌اتم می‌گوید که ۱۷ درصد از سوخت هسته‌ای دنیا را تامین می‌کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • همسایگان ایران مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح در حراست از خلیج فارس را می‌ستایند
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟