Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه "برداشت میگو از استخرهای پرورشی رو به پایان است" گفت: تاکنون میگوهای پرورشی از ۴هزار و ۲۰۰ استخر ساحلی استان بوشهر برداشت شده و تا هفته آینده به پایان می‌رسد. - اخبار استانها -

علی بازدار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر اظهار داشت: همه ساله پرورش میگو با تولید بچه میگو از مراکز تکثیر در نقاط مختلف ساحلی استان بوشهر از فروردین ماه و عملیات ذخیره‌سازی بچه میگوها در استخرهای پرورشی از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، مدت زمان ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای پرورشی را سه ماه دانست و بیان کرد: امسال در مجموع یک میلیارد و 700 میلیون قطعه بچه میگو در استخرهای پرورشی در سایت 11 گانه استان بوشهر ذخیره سازی شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر، با اشاره به ذخیره سازی بچه میگو در 5 هزار و 612 هکتار اراضی ساحلی استان خاطرنشان کرد: امسال بچه میگوها در بیش از 4 هزار 600 استخر برای پرورش میگو ذخیره سازی شد.

بازدار با بیان اینکه عملیات برداشت میگو از استخرهای پرورشی از اواخر شهریورماه آغاز شد تصریح کرد: تاکنون از 5 هزار و 612 هکتار اراضی پرورشی استان بوشهر میگوهای پرورشی آن از 5 هزار و 252 هکتار برداشت شده است.

20 هزار تن میگوی پرورشی از استخرهای ساحلی استان بوشهر برداشت شد محصول 50 درصد استخرهای پرورش میگوی استان بوشهر برداشت شد صنعت پرورش میگوی استان بوشهر نیاز به 5000تن سویا دارد

وی، از پایان برداشت میگو از استخرهای پرورشی تا هفته آینده خبر داد و بیان کرد: تاکنون میگوهای پرورشی از 4هزار و 200 استخر ساحلی استان بوشهر برداشت شده و تا هفته آینده به پایان می‌رسد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر، میزان میگوی برداشتی از استخرهای پرورشی استان را 21 هزار و 154 تن دانست و خاطر نشان کرد: به‌طور میانگین وزن هر عدد میگو 16.8 گرم است که میگوها از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

بازدار با اشاره به اینکه 400 هکتار دیگر از اراضی پرورش میگو برای برداشت باقیمانده است گفت: بیش از 60 درصد میگوی پرورشی کشور از استان بوشهر تولید و بیش از 80 درصد آن به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

انتهای پیام/190/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ساحلی استان بوشهر برداشت شد استخرهای پرورشی میگوهای پرورشی ذخیره سازی پرورش میگو بچه میگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۵۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخر‌هایی که جان می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، با گرم شدن هوا نوجوانان و جوانان تمایل به شنا پیدا می‌کنند، اما متاسفانه بعضاً برخی از آنان بدون رعایت ایمنی لازم در استخر‌های کشاورزی به شنا کردن می‌پردازند که متاسفانه در سال‌های اخیر تعداد زیادی از شهروندان در استان یزد جان خود را از دست داده اند.
کارشناس جهادکشاورزی گفت: در سطح استان بیش از ۲هزار و ۷۰۰ استخر کشاورزی از نوع بتنی و پلیمری وجود دارد. 
ذوالفقاری افزود:استخر‌های کشاورزی با کاربری ذخیره آب و استفاده بهینه از این منابع ایجاد می‌شوند، اما متاسفانه در زمان راه اندازی، استاندارد‌های لازم رعایت نمی‌شود، معمولا نوجوانان و جوانان با دیدن آب خوشحال می‌شوند و بدون اینکه به ایمنی آن توجه داشته باشند به شنا کردن می‌پردازند که بعضاً حوادث ناگواری نیز به دنبال خواهد داشت.
 وی ادامه داد:حتی برخی از شهروندان استان با وجود اینکه در کنار سد‌ها، بعضاً رودخانه‌ها و حتی استخر‌های ذخیره آب تابلوی شنا ممنوع را می‌بینند، اما با این وجود به شنا کردن در آن مکان می‌پردازند.
کارشناس جهادکشاورزی گفت:سال گذشته هم هفت نفر در استان یزد غرق شدند و از ابتدای سال جاری تاکتون ۳نفر در استخر‌های کشاورزی غرق شده اند و جان خود را از دست داده اند. 
مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریزهم گفت: استخر‌های کشاورزی هر چند برای ذخیره سازی آب ساخته می‌شوند، اما در برخی مواقع حادثه می‌آفرینند و جان افرادی را که برای شنا به آنجا می‌روند، می‌گیرند. متاسفانه بیشتر کسانی که جان خود را در استخر‌های کشاورزی از دست می‌دهند، کودکان و نوجوانان هستند که یا به خاطر شنا و یا به دلایل دیگر در این نوع استخر‌ها غرق می‌شوند.
دکترمختاری افزود:استخر‌های آب کشاورزی به هیچ عنوان محل امنی برای شنا نیستند، از ورود به آنها باید خودداری شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • شنای مرگ در استخر‌های کشاورزی یزد
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • استخر‌هایی که جان می‌گیرند
  • پخت ۱۰ کیلو چلو میگو توسط آشپز مشهور هندی (فیلم)
  • رنگ بدنه خودرو با روش غوطه وری در استخر (فیلم)
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است