Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: کلیات طرح جمعیت و تعالی خانواده، تلاش دارد از فرزندآوری در قالب بسته‌های حمایتی و تسهیلاتی حمایت کند و با فرهنگ‌سازی و اصلاح فرهنگ خانواده به سمت خانواده‌های دارای فرزند بیشتر حرکت کند. - اخبار استانها -

احمد راستینه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با اشاره به طرح جمعیت و تعالی خانواده اظهار داشت: این طرح یک طرح جامعی است که در طول پنج ماه گذشته ساعت‌های بسیار متوالی با حضور کارشناسان دستگاه‌های مختلف و اندیشکده‌ها در کمیسیون فرهنگی مورد تدوین و جمع‌بندی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شاید بتوان گفت این طرح یکی از طرح‌های بسیار جامع قانون گذاری است که در چند بخش در خصوص اصلاح قوانین و حمایت از خانواده با یک برنامه ریزی منسجمی، دستگاه‌های مختلف و دولت را مکلف می‌کند که برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با برنامه‌ریزی مشخص حرکت کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخش‌های متعدد طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، تصریح کرد: بخش جدی این طرح در رابطه با فرهنگ‌سازی در حمایت از فرزندآوری و نقش زندگی ایرانی اسلامی در قالب خانواده است.

راستینه با اشاره به بخش فرهنگ‌سازی این طرح، بیان کرد: در این بخش تلاش شده دستگاه‌ها، نهادها و همه‌ سازمان‌ها و ارگان‌هایی که در حوزه جوانان و حمایت از خانواده مسئولیت دارند، وظایف آن‌ها تدوین شود و در این وظایف مکلف هستند که همه‌ سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی‌ها را در قالب این طرح لحاظ کنند.

تصویب مشروط طرح "جمعیت و تعالی خانواده" بعد از 12 سال معطلی در مجلس!نظر کارشناسی مرکز پژوهش‌ها در خصوص «طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده» منتشر شد + متن کامل گزارشپژمانفر مطرح کرد: پیش‌نویس طرح 37ماده‌ای «جمعیت و تعالی خانواده»

وی با اشاره به بخش دوم، بهداشت و درمان، گفت: این بخش برای حمایت از خانواده و فرزند آوری به میدان آمده است، در بحث بیمه زنان نابارور، هزینه درمانی آن‌ها بسیار بالا است که متاسفانه درصد قابل توجهی از بانوان کشور دچار این مشکل هستند و باید درمان سریع داشته باشد اما هزینه‌های درمان آن‌ها به شدت بالا است، در این طرح تلاش شده هزینه‌های ناباروری مورد حمایت جدی دولت قرار گیرد.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بخش بهداشت و درمان، در خصوص آسیب‌هایی که امروز در رابطه با سقط جنین است باید بخشی از قوانین بهداشتی و درمانی اصلاح می‌شد لذا بحث حمایت از مباحث استانداردهای بین‌المللی مورد توجه قرار گرفت و سقط جنین به عنوان جرم در قانون دیده شد.

راستینه با اشاره به بخش سوم طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، عنوان داشت: این بخش به تسهیلات، زمین و مسکن تعلق گرفت و با تمرکز بر خانواده‌های سه فرزند و بیشتر تسهیلاتی در حوزه زمین و مسکن در شهرها و روستاها به ویژه‌ شهرهای زیر دویست هزار نفر جمعیت مورد توجه ویژه قرار گرفته است که کلیات آن در کمیسیون فرهنگی تصویب شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخش چهارم، بخش نظام آموزشی کشور اظهار داشت: این بخش از مقطع ابتدایی تا تحصیلات تکمیلی را در بر می‌گیرد و بحث توجه ویژه به خانه و خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی بیان داشت: کلیات طرح جوانی جمعیت و حمایت از طرح تعالی خانواده، تلاش دارد از فرزندآوری در قالب بسته‌های حمایتی و تسهیلاتی حمایت کند و با فرهنگ‌سازی و اصلاح فرهنگ خانواده به سمت خانواده‌های دارای فرزند بیشتر حرکت کند و برای آن هم یک بسته جامع بهداشتی درمانی، تسهیلاتی در بخش‌های مختلف دیده شده است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: کلیات این طرح در کمیسیون فرهنگی مجلس تصویب شد و در قالب اصل 85 که این اصل به کمیسیون اجازه می‌دهد، خود کمسیون فرهنگی با تصویب جزئیات طرح، با دو سوم آرا آن را به عنوان یک قانون آزمایشی بعد از تایید شورای نگهبان به دولت ابلاغ کند و این یعنی یک راه بزرگی را در تصویب این طرح، پشت سر گذاشته‌‌ایم.

انتهای پیام/7540/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس جمعیت و تعالی خانواده حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی اشاره به بخش جوانی جمعیت فرهنگ سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه

موضوع مسکن کارگران در ایران یک معضل پیچیده و چندوجهی است که تأثیر بسزایی بر رفاه کلی و کیفیت زندگی مردم دارد. با توجه به جمعیت شاغل زیاد در ایران، برای دولت ضروری است که تامین مسکن مناسب و مقرون به صرفه را برای تضمین سلامت و بهره وری کارگران در اولویت قرار دهد.

یکی از چالش های اصلی کارگران در ایران نبود گزینه های مسکن ارزان قیمت است. نرخ تورم بالا و کمبود واحدهای مسکونی موجود، یافتن مسکن مناسب را برای کارگران دشوار کرده است که منجر به ازدحام بیش از حد، هزینه های بالای اجاره و شرایط زندگی نامرغوب شده است. این امر نه تنها بر سلامت جسمی و روانی کارگران تأثیر می گذارد، بلکه مانع از توانایی آنها برای عملکرد مؤثر در محل کار می شود.

برای حل این موضوع، دولت باید اقدامات پیشگیرانه ای برای افزایش عرضه مسکن ارزان قیمت برای کارگران انجام دهد. این امر با راهبردهای مختلفی از جمله تامین زمین مناسب برای ساخت مسکن، ارائه اعتبارات بانکی برای پروژه های مسکن و ارائه تسهیلات ساخت مسکن به کارگران قابل تحقق است. با تسهیل ساخت واحدهای مسکونی جدید، دولت می تواند کمبود مسکن را کاهش دهد و گزینه های مقرون به صرفه تری برای کارگران ایجاد کند. تامین مسکن برای کارگران یک جزء حیاتی در تلاش برای بهبود شرایط زندگی برای جمعیت شاغل ایران است. ابتکار دولت برای تخصیص زمین مناسب، هدایت اعتبارات بانکی به ساخت مسکن و ارائه تسهیلات ساخت مسکن به کارگران می تواند راه حلی قوی برای بحران مسکن باشد.

دولت با توانمند ساختن کارگران برای مشارکت در ساخت مسکن خود از طریق اعطای زمین به آن‌ها، پرداخت تسهیلات ساخت مسکن و همچنین مجوز ساخت خانه تک‌طبقه، به چندین هدف مهم دست می یابد. اولاً، مشارکت بیشترین جمعیت فعال کارگری کشور در تولید مسکن را تقویت می کند و منجر به افزایش رشد اقتصاد می شود. ثانیاً، به نگرانی مهم کارگران در مورد دسترسی به مسکن ارزان قیمت نیز پایان خواهد داد و در نهایت، در رکود اقتصادی فعلی، که در آن ساخت و ساز مسکن به عنوان محرک اصلی رشد اقتصادی عمل می کند، این ابتکار آماده است تا فعالیت های اقتصادی را در بیش از 130 بخش مرتبط تحریک کند.

در پایان، تمرکز دولت بر حل مسئله مسکن کارگران در ایران نشان‌دهنده یک موضوع بسیار مهم و کلیدی مورد تاکید رهبری در زمینه خوب کردن حال مردم است و نیاز به تامین زمین، پرداخت تسهیلات بانکی و همچنین توسعه افقی شهرها دارد که نه تنها شرایط زندگی برای جمعیت شاغل و کارگر با حدود نیمی از کل جمعیت کشور را بهبود می‌بخشد، بلکه رشد اقتصادی را از طریق افزایش فعالیت ساخت و ساز مسکن به پیش می‌برد. دولت با توانمندسازی کارگران برای مشارکت در ساخت خانه های خود و تسهیل دسترسی به منابع، راه را برای آینده ای پایدارتر و مرفه هم برای افراد و هم برای کل اقتصاد هموار می کند.

دیگر خبرها

  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • نماد فرهنگی فرزندآوری و جوانی جمعیت هرمزگان کلنگ‌زنی شد
  • حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • «رزاق» بودن خداوند را در فرزندآوری فراموش نکنیم
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» ویژه خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی
  • نشست هم‌اندیشی تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست