Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته معاون برنامه ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات، برگزاری دوره‌های آموزشی عملی و مانور‌های مختلف باعث افزایش سرعت و دقت امدادگران در عملیات‌های واقعی می‌شود.

حمیدرضا اسکاش معاون برنامه ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با میزان گفت: در معاونت برنامه ریزی، چهار اداره اعم از اداره آموزش‌های تخصصی، توان افزایی، برنامه ریزی و امور امدادگران ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش مهارت امدادگران در تمرین‌های عملی

وی با اشاره به اداره توان افزایی افزود: در این اداره، آموزش‌ها کاملا کاربردی است و هر امدادگر با تجهیزات خود، در محیطی واقعی آموزش عملی می‌بیند.

این مقام مسئول اظهار کرد: در این بخش امدادگران علاوه بر کسب آموزش، مهارت امدادگری را فرا گرفته و با افزایش سرعت و دقت محیط واقعی عملیات برای آن‌ها تداعی می‌شود.

معاون برنامه ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات ادامه داد: همچنین گروهی تخصصی انواع مانور‌ها رادر این بخش برنامه ریزی می‌شود و بعد از هر مانور، امدادگران و نوع پاسخ آن‌ها به سوانح  را از ابعاد مختلف ارزیابی کنند.

برگزاری مانور تخصصی برای افزایش سرعت و دقت نجاتگران

محمد پوراکرامی رییس اداره توان افزایی در گفت‌وگو با میزان گفت: امدادگران و نجاتگران پس از طی کردن دوره‌های عمومی و تخصصی، وارد بخش توان افزایی می‌شوند.

افزود: در این اداره، تمرینات به صورت کاملا عملیاتی و تخصصی امداد و نجات برگزار می‌شوند. همچنین مسابقاتی در این زمینه برای تشویق بیشتر داوطلبان برگزار می‌شود.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر ادامه داد: در حال حاضر، طرح ملی توان افزایی «پنجشنبه‌های پایگاه‌های امداد و نجات» در ۵۰۰ پایگاه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: عملیات‌های امداد و نجات برنامه محور می‌شود

پوراکرامی بیان کرد: به این معنا که در هر پنجشنبه، تمرینات مهارتی و عملیاتی در پایگاه‌ها برگزار می‌شود و گزارش عملکرد آن به ستاد فرستاده می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که با وجود شیوع بیماری کووید ۱۹، این طرح اجرا می‌شود، اظهار کرد: در هر پایگاه، تنها ۴ امدادگر در فضای باز و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی به انجام این تمرینات مشغول هستند.

رییس اداره توان افزایی با اشاره به فعالیت تخصصی تیم‌های ارزیاب گفت: تیم‌های ارزیاب حوادث، آموزش‌های تخصصی برای سنجش آمادگی و مقیاس کامل می‌بینند و گروه بندی مشخصی دارند.

پوراکرامی با اشاره به فعالیت‌های عملی این اداره افزود: تهیه و تدوین «دستورالعمل‌های تمرین تخصصی» چندماهی است که در این اداره در حال شکل گیری است و تاکنون در جمعیت هلال احمر اینگونه نگاه علمی و تخصصی به موضوع تمرین‌ها نداشتیم.

وی اذعان کرد: از آنجایی که تمرین بسیار برای ما حائز اهمیت، برگزاری دوره‌های عملی به امدادگران کمک می‌کند در عملیات‌های واقعی سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر درباره کلیپ‌های کمک آموزشی بیان کرد: اکنون در حال تهیه کلیپ‌های آموزشی تخصصی در چهار رشته نجات جاده ای، آوار، سیلاب و کوهستان هستیم که در این ایام بسیار مفید خواهند بود.

پوراکرامی گفت: از آنجایی که بازخورد فعالیت‌ها و آموزش‌های ما در عملیات‌ها دیده می‌شود، ما عملیات‌ها را رصد می‌کنیم تا نقاط ضعف و قدرت خود را بشناسیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: هلال احمر امداد ونجات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هلال احمر امداد ونجات افزایش سرعت و دقت آموزش های تخصصی برنامه ریزی امداد و نجات توان افزایی هلال احمر عملیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد

ایسنا/کرمانشاه کرمانشاه با توجه به زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های خوبش، به عنوان هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور انتخاب شد.

بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، امروز(هشتم اردیبهشت) در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه، با اشاره به افزایش حوادث کوهستان در کشور، اظهار کرد: افزایش حوادث کوهستان ناشی از  گسترش روی آوردن مردم به طبیعت و کوهنوردی است که باید خود را برای امدادرسانی در این حوادث آماده کرده و از طرفی مردم را نیز از نقاط حادثه‌خیز آگاه کنیم. 

وی افزود: سازماندهی خوبی در کشور برای مقابله با حوادث کوهستان آغاز شده و از هیات‌های کوهنوردی در استان‌ها نیز انتظار می‌رود که مسیرهای پرتردد و ایمن کوهنوردی را در نقاط مختلف استانها شناسایی، علامت‌گذاری و به مردم معرفی کنند تا آمار تلفات در این بخش کاهش پیدا کند. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: گاها در برخی از استانها در مسیرهای کوهنوردی پرتردد، راهنما مستقر کرده‌اند که این موضوع آمار تلفات حوادث کوهستان آنها را کاهش داده است. 

وی با بیان اینکه با ایجاد یک فضای ایمن در کوهستان می‌توان مردم را بیشتر به سمت کوهنوردی ترغیب کرد، گفت: در استانی مانند کرمانشاه، کوه بیستون واقع شده که چهارمین توده سنگی بزرگ دنیاست و می‌تواند یک دانشگاه صخره‌نوردی برای علاقمندان به این رشته باشد و اگر تبلیغات مناسبی روی آن صورت گیرد، می‌تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری، سنگنوردان زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب کند و به تبع ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم محلی فراهم کند. 

محمودی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های خوب کرمانشاه برای امداد و نجات حوادث در غرب کشور، افزود: براین اساس در نشست امروز مصوب می‌شود که کرمانشاه به عنوان مرکزیت پشتیبانی و هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور انتخاب شود تا در مواقع بحران، استان‌های همجوار خود را پشتیبانی کند.  

وی تصریح کرد: در این راستا در بحث تجهیزات و پایگاه هوایی کمک‌هایی را به این استان خواهیم داشت و از بالگردهایی که قرار است امسال خریداری شود، یک بالگرد دیگر را به کرمانشاه اختصاص خواهیم داد تا در زمان آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، استان‌های غرب کشور را پشتیبانی کند. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور متذکر شد: اگر زیرساخت‌های لازم در استان تامین شود و یک  آشیانه دیگر در فرودگاه کرمانشاه احداث شود، می‌توانیم سه تا چهار بالگرد دائمی را در این استان مستقر کنیم تا پشتیبانی لازم را در زمان وقوع آتش‌سوزی در حداقل زمان ممکن برای کرمانشاه و استان‌های همجوار انجام دهد. 

وی به  قرار گرفتن کرمانشاه در مسیر تردد زوار اربعین هم اشاره کرد و گفت: سال گذشته در بحث امداد و نجات در مسیر تردد زوار اربعین، کرمانشاه از استان‌های موفق بود. امسال نیز اگر میزان استقبال از مرز خسروی بالاتر برود، تجهیزات دیگری را در اختیار استان قرار می‌دهیم. 

محمودی در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه می‌تواند پایگاه‌های جدید امداد و نجات داشته باشد، افزود: در این زمینه باید خود استان و خیرین حمایت‌های لازم را داشته باشند. 

به گفته وی، در بحث تجهیزات تخصصی مورد نیاز سیلاب نیز امسال کمک‌هایی به این استان صورت خواهد گرفت. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • کرمانشاه به مرکز پشتیبانی حوادث و سوانح غرب کشور تبدیل شود
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • جان‌باختن یک نفر در حادثه سقوط به دره در دزپارت
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • غرق شدن دو تن در رودخانه نازلو چای ارومیه
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند