Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

ابوالحسن خلیلی عضو انجمن صنفی روغن نباتی درباره آخرین جزئیات عرضه روغن حلب در بازار اظهار کرد: اگرچه تصور و ذهنیت خانوار از روغن‌های حلب روغن جامد است، اما با تغییر ساختار، استاندارد این روغن‌ها نیمه جامد است.

افزایش قیمت ورق، عاملی برای گرانی روغن حلب

او با اشاره به اینکه بخش اعظم کمبود روغن در هفته‌های اخیر مربوط به روغن‌های حلب بوده است، افزود: با توجه به افزایش قیمت ورق، کارخانه‌ها تولید خود را متوقف کردند، اما در بخش خانوار، کارخانه‌ها در زمینه تولید روغن بطری پرتوان کار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عرضه فراوان روغن حلب از هفته آتی در بازار

خلیلی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه روغن بطری وجود ندارد، بیان کرد: اولویت نخست کارخانه‌ها پر کردن شلف‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای بود که خوشبختانه این امر محقق شد و اولویت دوم سوپرمارکت‌ها و خواربارفروشی‌های سطح شهر بوده است که از روز گذشته به طور متوسط روزانه یک هزار تن روغن در سطح این فروشگاه‌ها توزیع شد.

عضو انجمن صنفی روغن نباتی ادامه داد: از هفته آینده با افزایش تولید روغن حلب شاهد توزیع بیشتر در سطح فروشگاه‌ها و مغازه‌ها خواهیم بود.

او با بیان اینکه مشکلاتی در خصوص تامین و تخصیص ارز برای واردات دانه‌های روغنی و روغن خام وجود دارد، بیان کرد: با وجود تمامی مشکلات، میزان عرضه با تقاضا همخوانی دارد و طی هفته‌های اخیر به دلیل افزایش تقاضای مردم و خروج روغن از شلف‌های مغازه و فروشگاه‌ها سه برابر حالت عادی، این تعادل بر هم خورد که هم اکنون با کاهش نگرانی مردم‌، شاهد افزایش توزیع و در نهایت آرامش بازار هستیم.

این مقام مسئول درباره اینکه آیا قیمت روغن تا پایان سال تغییر می‌کند، بیان کرد: با وجود واردات ماده اولیه روغن از خارج و وابستگی کامل به قیمت بورس جهانی پیش بینی می‌شود که با افزایش قیمت در بازار‌های جهانی، نرخ نهایی کالا دستخوش تحولاتی در بازار قرار گیرد.

عضو انجمن صنفی روغن ادامه داد: با وجود واردات  روغن خام  با ارز ۴۲۰۰ تومانی، اما آنچه در بازار رخ داد مربوط به اثرات افزایش جهانی قیمت ارز در نرخ روغن تصفیه شده بود، ضمن آنکه واردات ملزومات و بسته بندی با ارز نیما بر بازار روغن تاثیر گذار است، اما کارخانه‌ها با همه این تفاسیر نباید به صلاح دید خود قیمت‌ها را افزایش دهند.

خلیلی در پایان تصریح کرد: کارخانه‌های روغن نباتی با ارائه مستندات لازم به سازمان حمایت و پس از بررسی اسناد و مدارک، توسط ستاد تنظیم بازار اجازه این کار را دریافت می‌کنند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: روغن نباتی روغن روغن حلب بورس روغن خام روغن نباتی تنظیم بازار روغن روغن نباتی روغن حلب فروشگاه ها کارخانه ها روغن حلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۵۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحسن محمودی پیش از ظهر دوشنبه در همایش کارگری در کارخانه روغن کشی ورامین طی سخنانی اظهار کرد: خوشبختانه کارخانه روغن کشی ورامین دارای قدمت کهن است و روغن ورامین امروز نه تنها در ایران بلکه در سطح جهانی مطرح است.

وی افزود: قشر کارگر در دین اسلام قشر ارزشمندی است به طوری که نبی مکرم اسلام (ص) دستان کارگر را می‌بوسید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به جنگ اقتصادی کنونی ادامه داد: امروز هر کارخانه در کشور یک سنگر مهم است و باید به کارگران و تولیدکنندگان برای پیروزی در این جنگ اقتصادی توجه کنیم.

امام جمعه موقت ورامین اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تمام وابستگی کشور به حوزه نفت بود اما امروز بسیاری از تولیدات و محصولات غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران صادر می‌شود که مایه مباهات است.

محمودی تاکید کرد: امروز برخی محصولات ورامین نظیر روغن این شهرستان به برخی کشورهای دنیا نظیر سوریه و ونزوئلا صادر می‌شود و باید ظرفیت‌های بالقوه دیار ۱۵ خرداد با همت تولیدکنندگان و کارگران و حمایت مسئولان بالفعل شود.

امام جمعه موقت ورامین در پایان با اشاره به تحولات منطقه گفت: ایران در گذشته به وضعی دچار شده بود که سیم خاردار را هم وارد می‌کرد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، قدرت و اقتدار ایران اسلامی به جایی رسید که جمهوری اسلامی، قلب رژیم صهیونیستی را نشانه گرفت و موجب عزت آزادیخواهان جهان شد.

کد خبر 6091930

دیگر خبرها

  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است