Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

امروزه داشتن گوشی موبایل برای هر فرد، نیازی غیر قابل انکار است. میل به داشتن ارتباط اجتماعی، و زندگی شهری و ایجاد فاصله درمیان خویشاوندان و خانواده ها موجب شده تا افراد جامعه بیش از پیش وابسته به این وسیله ی ارتباطی باشند.

در این میان شغل تعمیرات موبایل هم از جذابیت‌های منحصربه فردی برخوردار بوده و با توجه به نیاز کاربران و ضریب نفوذ بالای آن در جامعه، می‌تواند به یکی از بهترین فرصت‌های شغلی با درآمد قابل قبول و بالاتر از سطح متوسط تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از آنجا که هر شغلی نیاز به ابزار و لوازم متناسب با خود را دارد، در این گزارش به راهنمای خرید ابزار تعمیرات موبایل خواهیم پرداخت و در ادامه از لوازم مصرفی و مورد نیاز تعمیرکاران با شما خواهیم گفت.

ما در این مقاله به مکان و هزینه‌های مرتبط با اجاره به دلیل متفاوت بودن این شرایط در شهرهای مختلف نخواهیم پرداخت و در ادامه به ابزار تعمیرات مورد نیاز و دانش و پیش نیاز های این شغل می‌پردازیم.

لوازم و ابزار تعمیرات موبایل به صورت استاندارد:

ست پیچ گوشتی، پنس و آچار

برای باز و بسته کردن دستگاه تلفن همراه و جابجایی قطعات داخلی. یکی از اولین و ابتدائی ترین ابزار موردنیاز برای این شغل می‌باشد. با خرید ست کامل شما می توانید تمام گوشی های تلفن و از جمله آیفون اپل را باز نمائید.

هیتر و هویه لحیم کاری برد

برای برداشتن و لحیم قطعات موبایل  روی برد و تعمیرات سخت افزاری که از مهم‌ترین و محبوب ترین برند های ان می‌توانیم به هیتر و هویه گردک 952 اشاره کنیم. که محبوبت خاصی در بین تعمیرکاران موبایل دارد.

مولتی متر و منبع تغذیه 

ابزار آزمایشگاهی برای عیب یابی و تست قطعات و تست سلامت باتری. از مولتی‌متر برای تست قطعی و جریان در مدار گوشی و از منبع تغذیه برای تست روشن کردن و جریان کشی مدار و اتصالی استفاده می‌شود. برای این‌کار معمولا منبع آزمایشگاهی 2 آمپر عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. از برند های مطرح در این زمینه می‌توانیم به یاکسون مدل Yaxun 1502dd Plus اشاره کرد.

میکروسکوپ و یا لوپ آنالوگ و دیجیتال

برای مشاهده دقیق‌تر شماره آی سی‌ها و قطعات معیوب در دستگاه‌های الکترونیکی کاربرد دارد. از جمله لوپ های کارآمد و نسبتا ارزان و مطرح در تعمیر گوشی و موبایل می‌توانیم به یاکسون مدل Yaxun AK12 و مدل ارزانتر ان Yaxun AK10 اشاره کنیم.

شابلون و گیره کار

از شابلون برای پایه سازی IC های روی برد استفاده می‌شود و همچنین گیره کار وظیفه نگه داشتن برد و قطعات را بر عهده دارد.

باکس برای تعمیرات نرم افزاری و قاب باز کن

برای رفع مشکلات نرم افزاری که در حالت عادی و با برنامه های فلش امکان نصب فریمور بر روی دستگاه نیست کاررآیی دارد. البته به علت تخصصی بودن و هزینه بالای آن برای یک تعمیرکار جدید الزامی به تهیه و خرید آن ندارد.

سیم قلع، چسب دو طرفه، روغن فلکس، لحیم و...

مواد مصرفی مورد نیاز در تعمیرات که در هنگام کار استفاده می‌شوند.

همچنین نیاز به میزکار، صندلی، و یک رایانه یا لب تاپ و ترجیحا پرینتر هم از سایر نیازهای این کسب وکار است. به عبارتی بهتر حداقل هزینه لازم برای خرید این ابزار حداقل 50 میلیون تومان و بسته به کیفیت آنها تا 100 میلیون تومان قابل تغییر است.

شرایط اخذ مجوز و پروانه کسب تعمیرات موبایل:

به صورت کلی برای گرفتن پروانه کسب و فعالیت در این کسب و کار نیاز به سپری کردن 3 مرحله داریم

1. ثبت نام در سایت درگاه ملی مجوزهای کشور به ادرس اینترنتی g4b.ir   2. بعد از دریاف کد رهگیری نسبت به ثبت ان در سایت دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی به آدرس iranianasnaf.ir اقدام فرمائید.  3. برای رسته تعمیرات و لوازم جانبی حداقل متراژ واحد کسب باید 6 متربع باشد.

داشتن حداقل مدرک دیپلم در رشته های برق یا کامپیوتر و همچنین مدرک قبولی در آزمون‌های مراکز مجاز و فنی حرفه ای هم از سایر پیش نیازهایاین شغل می‌باشد.

خرید تاچ ال سی دی و باتری موبایل و سایر قطعات گوشی های همراه

بعد از خرید و تهیه ابزار تعمیرات موبایل و راه اندازی کسب و کار خود حتما نیاز به خرید تاچ ال سی دی موبایل و باتری و سایر قطعات خواهید داشت. و نکته ای که بسیار مهم است کیفیت و اطمینان از اصالت کالاها می‌باشد. از آنجا که برای نمونه، ال سی دی موبایل انواع مختلفی از کیفیت ها را دارا می‌باشد. و قیمت تاچ و ال سی دی ها در یک مدل می‌تواند بسیار متفاوت باشد. برای رضایت مشتری نیاز است که این موارد را صادقانه با آنها مطرح کنید و با یک مشاوره خوب و با توجه به نیاز و خواسته مشتریان بتوانید در تصمیم گیری درست به آنان کمک کنید.

یکی از بهترین فروشگاه‌های آنلاین در زمینه تهیه و خرید نمایشگر ال سی دی گوشی ایران جی اس ام است که می‌تواند به شما در زمینه مشاوره و خرید این قطعات کمک شایانی انجام دهد. فروش برد شارژ نوکیا و سامسونگ که بسیار مصرفی می‌باشند. و  همچنین انواع باتری موبایل و باتری اپل واچ با گارانتی تا یکسال تعویض از سایر خدمات ایران جی اس ام به‌شمار می‌رود.

ایران جی اس ام به عنوان سایت فروشگاهی ابزار تعمیرات و همچنین تامین مواد مصرفی برای تعمیرات موبایل و به عنوان یکی از تخصصی ترین فروشگاه های فروش باتری موبایل و تاچ ال سی دی و همچنین قطعات موبایل شامل دوربین، انواع کابل فلت، برد شارژ، قاب و درپوش انواع خشاب سیم کارت و... می‌تواند تبدیل به یکی از گزینه‌های انتخابی برای علاقه‌مندان به این شغل و سایر افراد جامعه باشد.

تعمیر گوشی تلفن همراه را به کجا بسپاریم؟

این مجموعه با دارا بودن تعمیرگاه مجهز و به روز با کادر حرفه ای می‌تواند در کوتاه تعمیرات موبایل شما در هر زمینه ای از جمله شکستگی و  تعویض تاچ و ال سی دی شکسته و یا تعویض باتری معیوب را بین نیم تا یکساعت در حضور مشتری به سرانجام برساند. 

از انجا که ایران جی اس ام زیر مجموعه شرکت پیشرو تجارت نقش جهان به شمار می‌رود و کار واردات و فروش عمده تاچ ال سی دی و باتری موبایل هم از عمده فعالیت آن به شمار می‌رود قابلیت انجام کار با کمترین هزینه و ارائه گارانتی تا یکسال برای تعویض و فروش باتری موبایل از مزیت های این فروشگاه نسبت به رقباست.

آیا شغل تعمیرات موبایل پردرآمد و مناسب برای من است؟

بدون شک این شغل می‌تواند پردرآمد باشد. اگر شما مهارت کافی و تخصص آن را به خوبی یاد بگیرید و با مشتری مداری و همت خودتان،می‌توانیدآینده خوبی را در این خدمات نوظهور برای خودتان رقم بزنید. در حال حاضر برای یک تعمیرکار حرفه ای موبایل درامدی بین 7 تا 20 میلیون تومان در صورت مساعد بودن سایر شرایط قابل پیش بینی می‌باشد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۵۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، واحدیان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: به دلیل عقبه ذهنی که در ده سال گذشته درباره برج‌های دو قلو پیش آمده سرمایه گذاران برای خرید برج‌ها اطمینان خاطر ندارند.
وی افزود: تمام بدهی‌ها پرداخت شده و مجوز‌ها و کاربری‌ها انجام شده و برای خرید مشکلی نیست.
واحدیان گفت: تسهیلات خاصی برای فروش برج‌های دو قلو در نظر گرفته شده است تا سرمایه گذاران بیشتری جذب شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد
  • معرفی تعمیرگاه سانگ یانگ
  • بهترین دوره آموزشی تعمیرات موبایل برای خانم‌ها 
  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • از کجا میشه لوازم یدکی چانگان خرید و ارسال داشته باشه؟
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • بانک شماره موبایل تفکیکی و هدفمند، راز موفقیت بازاریابی پیامکی
  • تعمیر مایکروفر در محل و سلام به دنیای پخت و پز آسان
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل