Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن تشکر از تمام کسانی که در تولید و تدوین سه نرم افزار "قرآن و سلامت" و دستنامه "دین و سلامت" نقش داشتند، بیان داشت: امیدوارم به برکت هفته قرآن و عترت، در این مسیر موفق باشیم و پژوهشکده‌های میان رشته‌ای در این مسیر از تولیدات علمی در حوزه قرآن و سلامت استفاده لازم را ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر سیما سادات لاری، در مراسم رونمایی از سه نرم افزار "قرآن و سلامت" و "کتاب دستنامه دین و سلامت"، با بیان این‌که در توصیه‌های بهداشتی آنجایی که می‌خواهیم مردم را اقناع کنیم در برخی موارد به خوبی می‌بینیم که برخی از افراد را باید از طریق فطرتش در مسیری که برای سلامت او بهتر است هدایت کرد، در این مسیر می‌بینیم که تلفیق آموزه‌های دینی و معنوی و سلامت خود را بیش از پیش نشان می‌دهد.

 معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیان داشت: البته در این مسیر باید سرعت خود را افزایش دهیم و محتواهای علمی‌تری را به مرحله تولید برسانیم تا در نهایت به سبک زندگی سالم منجر شود، من تشکر می‌کنم از عزیزانی که در این اهداف به ما کمک بسیار کردند، تصویب "سند راهبردی کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت"، به لطف خدا در سال جاری، رقم زننده اتفاقات بسیار خوبی بود که بر مبنای آن، سیاست گذاری‌ها و اهدافی که در سند مطرح شده است را گام به گام پیش خواهیم برد.

لاری با بیان این‌که هدف کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت، پیش بردن امور با روشی علمی، قرآن بنیان و با نگرش کلی و فراگیر است، ابراز داشت: در این مسیر باید با استفاده از پژوهش‌های روش‌مند و متون علمی صحیح و درست، از ترویج عجولانه محتواهای سطحی و غیر علمی، پیشگیری شود و مانع نگاه طب‌سازی، تجاری و شغل‌سازی در حوزه "سلامت و دین" شویم.

 معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تصریح کرد: باید در مسیر استفاده از معارف تابناک قرآن کریم در حوزه سلامت به صورت روش‌مند ورود کرد و در این مسیر نیاز به همکاری‌های بین بخشی به منظور هم‌افزایی بیشتر است. ایران عزیزمان این پتانسیل را دارد و این دردناک است که دیگر کشورها در این زمینه از ایران جلوتر باشند. شیوع بیماری کرونا خود زمینه‌ای است تا همان‌گونه که در حوزه واکسن و امور درمانی و بهداشتی پیشتاز هستیم، در این زمینه نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی در پایان ضمن تشکر از تمام کسانی که در تولید و تدوین سه نرم افزار "قرآن و سلامت" و دستنامه "دین و سلامت" نقش داشتند، بیان داشت: امیدوارم به برکت هفته قرآن و عترت، در این مسیر موفق باشیم و همه عزیزان به ویژه پژوهشکده‌های میان رشته‌ای در این مسیر از تولیدات علمی در حوزه قرآن و سلامت استفاده لازم را ببرند.

به گزارش مفدا، عصر روز گذشته و با حضور دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و حجت الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور و برخی از مدیران حوزه قرآن و عرتت ستادی و دانشگاهی از سه نرم افزار "قرآن و سلامت" و "کتاب دستنامه دین و سلامت" رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمیسیون قرآن و سلامت معاونت فرهنگی وزارت بهداشت معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت سه نرم افزار قرآن و سلامت حوزه قرآن دین و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۶۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای نهاد وقف در راستای معرفی عملکرد و دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه عصر امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت در سالن همایش‌های هتل ارم تهران برگزار شد. حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و حسن اسدی بازیگر شناخته شده کشورمان نخستین سخنرانان این مراسم بودند.

پس از ارائه آمار و گزارش عملکرد حجت الاسلام عادل، اسدی نیز در سخنانی گفت: من برای تماشای نمایشگاه دستاوردهای اوقاف به اینجا آمدم و فکر می‌کردم صرفا چند غرفه با نمودار و آمار می‌بینم، اما ماحصل نگاهم من را به وجد آورد. ما در دوره‌ای هستیم که شاهد جهش علم هستیم و اگر عقب بمانیم مملکت مقتدری نداریم. من با غرفه‌هایی مواجه شدم که در جهش تولید علم حرکت می‌کردند.مثل غرفه‌ای که مدعیست توانایی تولید واکسن هر ویروس جدیدی را در عرض دو ماه دارد و این فوق‌العاده است چون ما ماه‌های ابتدایی همه‌گیری کرونا را در خاطر داریم. چیزی که اینجا دیدم حمایت درست از جوان‌هاست، جوان‌هایی که اگر کسی دستشان را نگیرد، همه تلاش‌هایشان از بین خواهد رفت. من این کمکی که اوقاف در جهت اقتدار ملی ما می‌کند ارج می‌نهم. اقتدار ملی ما در گرو تولید ملی خوب است. ما در حال تولید فیلمی هستیم که ان نیز به نوعی برای نشان دادن اقتدار ملی است. من به سازمان اوقاف تبریک می‌گویم که مدیریت آن از شکل سنتی به روش های مدرن تبدیل شده است.

پس از این بخش از چند نفر از فعالان این نمایشگاه با حضور سخنرانان اولیه و دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر به عمل آمد.

حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف در ادامه مراسم پشت تریبون قرار گرفت و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه افتخار این را دارد که خود را در مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری می‌داند. من به وجود ایشان تبریک می‌گویم که پس از عمل به وعده صادق آثار زیادی از آن می‌بینیم. افتخار ما این است که در این زمان زندگی می‌کنیم و سازمان وقف خود را پیشرو در مسیر انقلاب اسلامی می‌داند. آنچه که امروز شاهد آن هستیم، حفظ‌العین داریم که در این نمایشگاه در همان راستا حرکت کردیم. این برایمان مهم است ما در عالم واقع و خارج چگونه به این موقوفه رسیدگی می‌کنیم، اینکه آیا موقوفه حرکت می‌کند یا زمین وسیعی است که حرکت نمی‌کند؟ بسیاری از زمین‌های موقوفه در موقعیت‌های جغرافیایی بایر هستند و ما طرح‌هایی داریم که در زمین‌هایی در استان‌های جنوبی به فکر رسیدگی به این وضعیت افتادند. در کل تولیدات جوانان و نخبگان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد.

وی با اشاره به برخی از طرح‌ها و محصولاتی که در این نمایشگاه حضور داشت افزود: ما سوسک‌های خرطوم داری در کرمان داریم که اگر به سراغ نخل‌ها بروند محصولات خرما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند و ما طرح‌هایی برای استفاده از پرتو افشانی برای از بین بردن این حشرات داریم تا مشکل کل نخلستان‌ها حل شود. ما از دانش کافی برای بهینه‌سازی تولید برخورداریم. ما با موتورهایی توانایی کنترل کردن سرمازدگی محصولات کشاورزی هم داریم. تمام این موارد می‌تواند کمک بزرگی به کشاورزی ما بکند. ما در وقف درگیر این مسائل هستیم و باید به همه آن‌ها به صورت علمی نگاه کنیم.

خاموشی اضافه کرد: اگر این حرکات را ادامه دهیم جهش تولید ادامه پیدا می‌کند. علوم دانش بنیان می‌تواند در این مسیر بسیار اثرگذار باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • قدردانی وزیر علوم از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • روز دوم نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ تفاوت جالب میان داوطلبان زن و مرد؛ این رشته کمترین داوطلب را دارد