Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-05@20:38:50 GMT

اسکوچیچ جلوتر از همه «ایچ‌»ها

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۶۲۴۳

اسکوچیچ جلوتر از همه «ایچ‌»ها

ایران اکونومیست- اسکوچیچ به اولین سرمربی کروات تیم ملی ایران تبدیل شد که در ۲ بازی نخست سرمربیگری‌اش موفق شده به برتری برسد.

 تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار دوستانه خود با هدایت دراگان اسکوچیچ موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر از سد میزبانش بوسنی بگذرد و به مانند دیدار با ازبکستان، موفق از زمین خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا اسکوچیچ با این پیروزی دست به یک تاریخ‌سازی زده است که شاید خودش هم از آن بی‌اطلاع باشد.

تیم ملی فوتبال ایران پیش از اسکوچیچ، چهار سرمربی کروات دیگر را نیز تجربه کرده است. ابتدا استانکو پوکله پوویچ بود که در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۴ هدایت تیم ملی را به عهده داشت. او در دو دیدار نخست خود که سرمربیگری کرد تیم ملی در برابر بحرین و ترکمنستان به ۲ تساوی صفر بر صفر و یک بر یک دست پیدا کرد.

تومسیلاو ایویچ دومین سرمربی بود. تیم تحت هدایت او در ۲ مسابقه نخست در جام چهار جانبه الجی ابتدا به نیجریه با یک گل باخت و سپس با حساب یک بر یک در برابر شیلی متوقف شد. در گام بعدی نوبت به میروسلاو بلاژویچ رسید. تیم ملی فوتبال ایران در ۲ بازی نخست با هدایت این سرمربی کهنه کار در برابر کره جنوبی و کانادا به ۲ باخت یک بر صفر قناعت کرد.

برانکو ایوانکوویچ نیز در اولین مقطع سرمربیگری اش در تیم ملی فوتبال ایران در ۲ بازی اول به یک شکست سه بر ۲ در برابر اسلواکی و یک برد یک بر صفر مقابل ونزوئلا دست پیدا کرد.

با این تفاسیر و مروری که روی ۲ بازی نخست این سرمربیان کروات انداختیم به این نتیجه می‌رسیم که دراگان اسکوچیچ بهترین سرمربی کروات تاریخ فوتبال ایران در ۲ بازی نخست بوده است. او راه درازی را پیش روی خود دارد و مسیر پرچالشی را باید طی کند ولی در این ۲ بازی عملکردش قابل توجه بوده و بهتر از هر چهار هموطن خود عمل کرده است.

باید دید ماحصل تلاش اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال ایران به کجا خواهد انجامید.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران فوتبال ایران ۲ بازی نخست ۲ بازی بر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۶۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کونسیسائو: طارمی طوری بازی کرد که انگار قرارداد ۱۰ ساله دارد​​​​​​​

کونسیسائو از حرفه ای گری مهدی طارمی تمجید کرد.

طرفداری | سرمربی تیم فوتبال پورتو نوع بازی مهدی طارمی برابر چاوز را مورد تمجید قرار داد.

تیم فوتبال پورتو شب گذشته در سی‌ودومین بازی‌اش در فصل جاری لیگ برتر پرتغال در خانه چاوز با 3 گل پیروز شد. مهدی طارمی، مهاجم پورتو زننده گل سوم تیمش در دقیقه 73 از روی نقطه پنالتی بود و همچنین گل دوم پورتویی‌ها در دقیقه 1+45 را ساخت.

سرجیو کونسیسائو، سرمربی تیم فوتبال پورتو در نشست خبری پس از بازی برابر چاوز با اشاره به درخشش مهدی طارمی گفت:

همان‌طور که در این بازی دیدید، مهدی طارمی یک بازیکن حرفه‌ای است و طوری بازی کرد که انگار قرارداد 10 ساله دارد. این برای من مهمترین چیز است. احمقانه است که از چنین بازیکن باکیفیتی تا ماه ژوئن استفاده نکنیم، زیرا فکر می‌کنم فصل آینده به تیم دیگری می‌رود.

کونسیسائو افزود:

بازیکنانی دیگری هم هستند که می‌توانند بروند. آنهایی که قرارداد 4 ساله دارند اما گاهی نمی‌توانند همانند طارمی با همه توان خود بازی کنند. فوتبال امروز این‌گونه است و این فقط مربوط به پورتو نیست. فوتبالیست‌ها وقتی به یک سنی می‌رسند، باشگاه‌ها هزینه‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و گزینه‌های آنها با بازیکنان می‌تواند متفاوت باشد که باید به آن احترام بگذاریم.

سرمربی پورتو افزود:

طارمی یک بازیکن حرفه‌ای است و او را همانند دیگر بازیکنان تیمم دوست دارم، زیرا آنها بچه‌های من هستند. با این حال که هر بازیکنی که بیشترین تلاش را در تمرین دارد و می‌تواند بازیکن مهم در زمین باشد، شانس بازی خواهد داشت.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • مطهری: فلسفه فوتبال ما تهاجمی است
  •  اولین واکنش سرمربی سپاهان به جنجال هوادار منتسب به تیمش در آزادی
  • جادوگر، پادشاه و تانک!
  • عنایتی: مثل رضا عنایتی دیگر پیدا نمی‌شود!
  • سرمربی تیم فولاد: مگر چه گفتم که اینگونه جریمه کردند
  • نکونام: نگرانیم ولی به داوران اعتماد می‌کنیم
  • کونسیسائو: طارمی طوری بازی کرد که انگار قرارداد ۱۰ ساله دارد​​​​​​​
  • واکنش سرمربی پورتو به درخشش طارمی
  • ربیع خواه: من از فوتبال شناور پرسپولیس لذت می‌برم/ گل محمدی جزو ۲ سرمربی برتر ایران است
  • آخرین قهرمانی استقلال در جام حذفی مقابل شگفتی‌ساز