Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، همایش مجازی یادمان قربانیان سوانح ترافیکی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، مهناز ملانظری رئیس دانشگاه الزهرا (س) و جمعی دیگر از مسئولان دانشگاهی صبح  امروز برگزار شد.

ملانظری، رئیس دانشگاه الزهرا (س) در این مراسم اظهار کرد: سوانح ترافیکی یکی از پیچیده‌ترین مشکلات کشور ایران است و کاهش تلفات ناشی از آن، از منویات مقام معظم رهبری، استراتژی اساسی دولت جمهوری اسلامی و همچنین اولویت و ماموریت اصلی وزارت راه و شهرسازی در دهه‌های اخیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم روند کاهشی مرگ و میر سوانح ترافیکی در سال‌های اخیر هنوز هم در مقایسه با دیگر کشور‌ها بیشترین تلفات ترافیکی را دارد. سوانح حمل و نقل جاده‌ای، دومین عامل مرگ و میر در ایران و دلیل اصلی مرگ جوانان ۲۴-۱۰ ساله است. بیش از ۹۰% مرگ ومیر‌های ناشی از حوادث ترافیکی در کشور‌های با درآمد کم و متوسط مانند ایران، اتفاق می‌افتد و خسارات ناشی از تصادفات جاده‌ای در برخی کشور‌ها برابر ۲ تا ۵ درصد سود ناخالص ملی برآورد شده است.

ملانظری تصریح کرد: از دست رفتن جوانان و گروه سنی فعال و مولد جامعه از نظر اقتصادی، خانوادگی و عاطفی، اجتماعی و شغلی صدمات سنگینی به جامعه وارد می‌کند. به صورتیکه بیشتر خانواده‌ها با وقوع مرگ یا معلولیت ناشی از تصادف ترافیکی، از دست دادن نان‌آور خانواده و هزینه‌های سنگین درمانی مصدومان و معلولان تصادفات به زیر خط فقر سقوط می‌کنند. سوانح ترافیکی همچنین صدمات غیرقابل جبرانی بر سیستم‌های سلامت، بیمه و دستگاه قضایی کشور وارد می‌کند.

او با بیان اینکه مقابله با سوانح ترافیکی و تلفات ناشی از آن نیاز به تقسیم مسئولیت و مشارکت همگانی دارد، تاکید کرد: بعد از سال‌ها تلاش و کوشش از طرف مسئولان و تصمیم گیران، با توجه به ظرفیت و امکانات موجود زیرساخت‌های جاده‌ای و وسایل نقلیه کشور تا حدودی بهبود یافته‌اند، خودرو‌ها مجهز به کیسه‌های هوا، کمربندایمنی، و دیگر وسایل حفاظتی و هشداردهنده شده‌اند. در حال حاضر بیشتر جاده‌ها عریض شده و دو طرفه هستند و از علائم ترافیکی هشداردهنده و روشنایی کافی برخوردارند، اما هنوز هم تصادفات ترافیکی ادامه دارد و روزانه نزدیک به ۵۰ نفر از عزیزان ما در جاده‌ها کشته می‌شوند. بنابراین علیرغم پیشرفت‌های تکنولوژی و بهبود راه‌ها و خودرو‌ها هنوز هم اصل مشکل به جای خود باقی است.

او گفت: سازمان ملل با صدور بیانیه و قطعنامه‌هایی از جمله برنامه توسعه هزاره سوم و برنامه توسعه پایدار که شامل مجموعه‌ای از اهداف، مقاصد و شاخص‌های جهانی است از کشور‌های عضو خواسته است که زمینه ارتقای رفاه و سلامت جوامع انسانی را فراهم کنند. 

بیشتر بخوانید

کاهش سوانح ترافیکی با ساخت سیستم هشدار الکترونیکی

در حال تکمیل/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه الزهرا سوانح تصادفی وزیر راه سوانح ترافیکی کشور ها جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۶۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت ۱۴ نفر بر اثر واژگونی مینی‌بوس در جاده سنندج _ سقز

مسئول اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث شهرستان سقز از ارائه خدمات فوریتی پزشکی به ۱۴ مصدوم ناشی از واژگونی خودرو مینی‌بوس در مسیر جاده سنندج نزدیک گردنه کریم‌آباد صاحب این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سقز، محمد عزیز اویسی اظهار کرد: به دنبال تماس حاضران در صحنه در ساعت ۱۲:۳۰ ظهر امروز مبنی بر واژگونی خودرو مینی‌بوس در مسیر جاده سنندج نزدیک گردنه کریم آباد صاحب، چهار دستگاه آمبولانس پایگاه جاده‌ای صاحب و ایرانخواه، پایگاه منطقه سه شهری و هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: پس از رسیدن به صحنه و معاینه ۱۴ مجروح این حادثه، اقدامات درمانی اولیه برای مجروحان انجام و جهت اقدامات درمانی بیشتر به بیمارستان شفا سقز منتقل شدند.

مسئول اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث شهرستان سقز، احتیاط را شرط اول ایمنی دانست و خاطرنشان کرد: احتیاط در رانندگی نشانه ترس یا کم تجربگی نیست و لازم است در حین رانندگی با در نظر گرفتن تمام جوانب، از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کرد.

اویسی اضافه کرد: مینی‌بوس مذکور از شهر همدان عازم شهر بانه در استان کردستان بود.

کد خبر 748450

دیگر خبرها

  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • کرمانشاه به مرکز پشتیبانی حوادث و سوانح غرب کشور تبدیل شود
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • مصدومیت ۱۴ نفر بر اثر واژگونی مینی‌بوس در جاده سنندج _ سقز
  • مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند
  • معرفی استان کرمانشاه به عنوان مرکز پشتیبانی غرب کشور در سوانح و بلایای طبیعی
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است