Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حدود ۹ ماه از شیوع بیماری کرونا در ایران و آذربایجان غربی می‌گذرد که طی ۲ ماه اخیر، خیز جدی تر، خطرناک تر و کشنده تر شیوع این بیماری در کشور و استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

در حالی که طی خیزهای پیشین، تعداد مبتلایان روزانه شناسایی شده در کشور کمتر از چهار هزار نفر بود، در این خیز با تداوم روند افزایشی میزان ابتلا در ارقام بالاتر از ۱۱ هزار نفر تثبیت شده و تعداد فوتی ها نیز با افزایش قابل توجه، همواره بیش از ۴۰۰ نفر در روز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین منوال هم در آذربایجان غربی حکمفرماست و روزانه بیش از هزار نفر طی حدود یک ماه گذشته به بیماری کرونا مبتلا می شوند که تعداد بستری ها همواره بیش از ۲۰۰ نفر بوده و تعداد فوتی ها نیز به صورت مستمر ارقام بالاتر از ۲۰ را در روز نشان می دهد.

با وجود سخت تر شدن محدودیت های کرونایی اعم از بسته بودن کامل مشاغل به غیر از شغل های گروه یک در ۹ شهرستان و همچنین الزام بسته بودن مشاغل این گروه ها در همه استان ها از ساعت ۱۸ به بعد، همچنان روند شیوع بیماری کرونا ادامه دارد که این امر نشان می دهد که یا تدابیر اثرگذار نیست و یا این محدودیت ها به طور کامل اعمال نمی شود.

البته به ویژه در ارومیه، در ساعات منتهی به عصر و ساعت ۱۸ اعلام شده از سوی ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، میزان جمعیت حاضر در مراکز تجاری از جمله خیابان امام به شدت افزایش یافته و همین امر می تواند در شیوع بیشتر اثرگذار باشد.

البته بسیاری از موارد جدید ابتلا به بیماری، در محیط های اداری یا خانوادگی به این بیماری مبتلا شده و نزدیکان خود را نیز درگیر کرده اند که لزوم تدابیر بهتر و بیشتر در این حوزه را می رساند.

روند فوتی‌های‌ ناشی از کرونا در آذربایجان‌غربی همچنان افزایشی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز با صحه گذاشتن بر بسیاری از این موارد و مشکلات بر سر راه مقابله با بیماری کرونا در استان گفت: وضعیت استان در شیوع بیماری کرونا قرمز بوده و روند بستری و فوتی ناشی از این بیماری در استان همچنان افزایشی است.

دکتر جواد آقازاده افزود: به طور متوسط روزانه ۴۰ نفر به تعداد فوت شدگان بیماری کرونا در استان افزوده می شود که نباید به سادگی از کنار این رقم گذشت.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن، در حال حاضر ۳۱۰ نفر در بخش های مراقبت ویژه بیمارستان های آذربایجان غربی بستری هستند که وضعیت مناسبی ندارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: تست روزانه کرونا نیز در استان طی هفته های اخیر افزایش یافته و به متوسط هزار و ۸۰۰ مورد رسیده که می تواند در بیماریابی موثر باشد.

آقازاده گفت: مشکل کمبود اکسیژن در شهرهای سردشت و پیرانشهر حل شده و هیچگونه کمبودی در استان وجود ندارد.

عدم نظارت و همراهی کافی مردم عامل شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی است

استاندار آذربایجان‌غربی هم که در جلسات مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، صراحت لهجه خاصی داشته و همواره مدیران را به رعایت موارد مصوب سفارش کرده است، با اشاره به وضعیت نگران کننده کرونا در استان گفت: نبود نظارت جدی و همراهی گروهی از مردم، عامل اصلی شیوع بیماری در استان است.

محمدمهدی شهریاری که در جمع مدیران مسوول  در حوزه کرونا در آذربایجان غربی سخن می گفت، با ابراز نارضایتی از وضعیت موجود رعایت محدودیت ها بیان کرد: روند اجرای محدودیت ها مطلوب نیست و فرمانداران مسوول اصلی اجرای کامل مصوبات و محدودیت ها هستند.

وی اضافه کرد: باید با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، مراکز بهداشت و اتحادیه ها، محدودیت ها به طور دقیق اجرا شود.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه وضعیت بیماری کرونا در استان نگران کننده است، ادامه داد: برای کنترل بیماری باید مردم در رعایت اصول بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و اجرای محدودیت ها همکاری جدی داشته باشند.

شهریاری بر نظارت و بازرسی از روند اجرای محدودیت ها تاکید کرد و گفت: به دلیل روند افزایشی بیماری کرونا درخواست های بسیار مردمی برای اجرای محدودیت های شدید در استان شاهد هستیم و فرمانداران نباید اجازه دهند مصوبات ناقص اجرا شود.

بیماران کرونایی بدحال در آذربایجان‌غربی به رقم بی‌سابقه ۳۱۰ نفر رسیده است

مسوول کمیته اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی نیز که طی ۹ ماه گذشته یک پای ثابت ارائه آمار و ارقام و تحلیل های مربوط به بیماری کرونا در استان بوده، با اشاره به روند افزایشی ابتلا به بیماری کرونا، بستری و فوتی ناشی از این بیماری گفت: تعداد بیماران کرونایی بدحال در استان که در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند، به رقم بی سابقه ۳۱۰ نفر افزایش یافته است.

علی احمد آقاپور افزود: از این تعداد، وضعیت ۸۱  نفر بسیار وخیم بوده و زیر ونتیلاتور قرار دارند.

وی با اشاره به افزایش تعداد بستری های بیماران حاد تنفسی در آذربایجان غربی اضافه کرد: یک هزار و ۷۰۸ نفر با مشکلات تنفسی در استان بستری بوده که از این تعداد، ۹۴۷ نفر مبتلا به کرونا و ۷۶۱ نفر نیز مشکوک هستند.

مسوول کمیته اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۵۰ نفر با مشکل حاد تنفسی در مراکز درمانی استان بستری و متاسفانه ۹ نفر بر اثر این بیماری، جان خود را از دست داده اند.

آقاپور با اشاره به مثبت شدن تست کرونای ۱۰ فوت شده روزهای گذشته در آذربایجان غربی بیان کرد: تعداد کل فوتی های ناشی از شیوع بیماری کرونا در آذربایجان غربی به ۲ هزار و ۳۴۱ نفر رسیده است.

وی اظهار کرد: از ۹ فوتی ۲۴ ساعت گذشته سه نفر مربوط به سلماس، ۲ نفر مربوط به هرکدام از شهرستان های ارومیه و میاندوآب و یک نفر مربوط به هر یک از شهرستان های خوی و تکاب است.

به گزارش ایرنا، بدون همراهی مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی، نباید انتظار داشت که هیچ یک از این آمار و ارقام، پایین بیایند و تنها راه کاهش این آمارها، رعایت موارد اعلام شده از سوی ستاد کرونا در حوزه های محدودیت های شهری، محدودیت های خانوادگی و همچنین التزام به رعایت بهداشت فردی و جمعی است.

آذربایجان‌غربی طی بیش از هشت ماه شیوع بیماری کرونا در کشور، سه خیز شیوع را پشت سرگذاشته و به نظر می‌رسد شاهد آغاز خیز چهارم این بیماری در استان باشیم که البته به احتمال  زیاد خطرناک‌تر از گذشته خواهد بود.

تاکنون حدود ۵۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در دنیا و نزدیک به ۷۵۰ هزار نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

از مجموع یک میلیون و ۳۱۷ هزار نفر جان باخته بر اثر کرونا در کشورهای مختلف دنیا نیز، ۳.۱ درصد مربوط به ایران است.

برچسب‌ها کرونا آذربایجان غربی ارومیه محمدمهدی شهریاری پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا آذربایجان غربی ارومیه محمدمهدی شهریاری کرونا آذربایجان غربی ارومیه محمدمهدی شهریاری اخبار کنکور کرونا در آذربایجان غربی بیماری کرونا در استان شیوع بیماری کرونا اجرای محدودیت ها بیماری کرونا هزار نفر فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۶۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی از جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت و تلاشی ۶ ساعته برای یافتن پیکر این فرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حمید محبوبی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران از جان باختن یک نفر در ارتفاعات شهرستان پلدشت خبر داد و اظهار کرد: تلاش ۶ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به یک مورد فوتی در ارتفاعات شیخ حمزه‌لو پلدشت نتیجه داد.

وی افزود: ساعت ۱۳:۰۸ دقیقه روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه، درخواست فوریت‌های پزشکی جهت دسترسی به فوتی در ارتفاعات شیخ حمزه‌لو پلدشت به مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان گزارش شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: با اعلام موضوع نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان پلدشت بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

محبوبی ادامه داد: پس از ۶ ساعت صعود در ارتفاعات و جست‌وجو، نجاتگران به این فرد فوت شده دسترسی پیداکردند و بعد از انتقال به پایین دست، فوتی تحویل مراجع ذی صلاح شد.

وی تصریح کرد: فرد فوتی جوان ۲۰ ساله‌ای بود که برای جمع‌آوری گیاهان کوهی به ارتفاعات صعود و بر اثر افتادن از صخره جانباخته بود.

کد خبر 749198

دیگر خبرها

  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • تلاش ۶ ساعته برای دسترسی به فوتی ارتفاعات پلدشت
  • تلاش ۶ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به فوتی ارتفاعات شیخ حمزه لو پلدشت
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است