Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رغم مطرح شدن دو طرح فوق الذکر بازهم خروجی خاصی از سوی دولت و یا برنامه جامعی از سوی رئیس جمهور به بیرون از پاستور نیامد و تنها در چارچوب یک اظهار نظر باقی ماند.

به گزارش مشرق، «ستاد اقتصادی دولت تصمیمات مهمی برای ۹ ماه آینده اتخاذ کرده است». این بخشی از خبری بود که رئیس جمهور در جلسه هیات وزیران روز چهارشنبه ۱۴ آبان اعلام کرد و در تکمیل آن افزود که هماهنگی های لازم بین دستگاه های اقتصادی همچون وزارت اقتصاد، وزارت صمت و بانک مرکزی ایجاد شده است، تصمیمات اقتصادی دولت از چند هفته قبل بدون توجه به اینکه در آمریکا چه اتفاقی می افتد اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*ادامه رویکرد اعلام برنامه‌های خالی

قابل انکار نیست که دولت در شرایط اقتصادی فعلی به دنبال تدوین و برنامه‌ریزی یک برنامه هماهنگی اقتصادی باشد اما همزمانی اعلام این خبر با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موجب شد افکار عمومی نسبت به این طرح حساس و منتظر انتشار جزئیات این طرح باشند.

بیشتر بخوانید: روحانی برای صدور فرمان برنامه ۹ ماهه اقتصادی منتظر انتخابات آمریکا بود؟

طی سال‌های اداره کشور در دولت دوازدهم، با وجود اینکه بارها و بارها از سوی دولت‌مردان از «جنگ اقتصادی» سخن به میان آمده است اما نبود یک برنامه مدون از سوی کارشناسان یکی از دلایل وضعیت فعلی اقتصاد ایران معرفی شده است.

این برنامه تنها برنامه اعلامی از سوی رئیس جمهور در سال آخر ریاست جمهوری نیست. پیش از این روحانی از برنامه‌های اقتصادی خود پرده برداری کرده بود. ۱۱ شهریور امسال نیز رئیس جمهور  با بیان اینکه نباید اجازه دهیم تکانه‌های اقتصادی چون تحریم یا تنگناهای کرونایی، آهنگ توسعه کشور را کند کند و به اقتصاد خانوار و معیشت و رفاه مردم ضربه بزند، گفت: دولت تلاش کرده در دو حوزه اقتصاد کلان و اقتصاد خانوار سیاست‌ها و برنامه‌های دقیقی در این زمینه تدوین و اجرایی کند.

بیشتر بخوانید: اظهار بی‌اطلاعی مجلس از برنامه ۹ ماهه اقتصادی دولت

قبل از آن نیز در مرداد سال ۹۹ بحث یک برنامه جامع اقتصادی مطرح شده بود. سخنگوی دولت نیز در این باره در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: رییس‌جمهوری نقشه راه اقتصادی یک سال باقی مانده به قرن جدید را بزودی با مردم در میان خواهند گذاشت که شامل برنامه‌ها و پروژه‌های مهم و اثرگذار در زندگی مردم است و پیام روشنی است مبنی بر اینکه دولت با همه تنگناها و فشارها و محدودیت‌ها و درس آموزی از مکتب امام حسن (ع) هیچ‌گاه در رساندن کشورمان به جایگاهی که سزاوارش است، از پا نخواهد نشست.

*در پاستور بر روی خروجی طرح‌های دولت بسته است

علی رغم مطرح شدن دو طرح فوق الذکر بازهم خروجی خاصی از سوی دولت و یا برنامه جامعی از سوی رئیس جمهور به بیرون از پاستور نیامد و تنها در چارچوب یک اظهار نظر باقی ماند. حال مجدد در یکی دو هفته گذشته روحانی از یک برنامه ۹ ماهه اقتصادی حرف زد. سخنی که بعد از گذشت قریب به ده روز هنوز جزئیاتی از آن ارائه نشده است.  

در همین رابطه علی ربیعی در مورد جزئیات این بسته اقتصادی  ۹ماهه گفت: برنامه ۹ ماهه در تداوم طرح‌های متناسب با شرایط جنگ اقتصادی است که بعد از خروج ترامپ از برجام اتخاذ شده اند. ما در دوران برجام نوعی از سیاست‌های اقتصادی را دنبال می کردیم که مبتنی بر ایجاد رشد اقتصادی و جلب سرمایه گذاری بود. ما در یک سال شاهد آمدن شرکتهای خارجی به ایران با حدود ۸۰ میلیارد دلار برای سرمایه گذاری خارجی بودیم. بدیهی است در دوران جنگ اقتصادی لازم بود در برخی عرصه‌ها سیاست‌های انقباضی و در برخی حوزه‌ها نیز سیاست‌های انبساطی جدید اتخاذ شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ دولت حسن روحانی اقتصاد جنگ اقتصادی بانک مرکزی علی ربیعی ایران برجام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دولت دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رئیس جمهور برنامه ها یک برنامه سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۶۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد

رئیس‌جمهور گفت: آن‌چه دولت را می تواند بیشتر در دل مردم جای دهد و اعتماد مردم را افزون کند و سرمایه اجتماعی را افزایش دهد، صداقت با مردم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نشست مشترک اعضای هیئت وزیران به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با استانداران سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور دقایقی قبل آغاز شد.

رئیس جمهور در این نشست مشترک با استانداران اظهار کرد: حرکت بزرگی که ملت ایران انجام دادند و اقتدار آفرینی و امیدآفرینی و نمایش قدرتی که بود، عنایت حضرت حق و اراده ملتی که می‌خواهند آزاد و مستقل زندگی کنند، بود و فقط می‌خواهند اتکای به خدا داشته باشند.

وی افزود: حقیقتاً این یک نقطه عطف در تاریخ زندگی ملت ایران بود؛ ما را جزو باشگاه قدرت‌های منطقه‌ای و در بالاترین نقطه قرار داد و در باشگاه قدرت‌های جهانی، جزو قدرت‌های مطرح جهانی قرار داد. این افتخار، اقتدار و عزت آفریده و این امید ایجاد شد؛ امروز کار همه صاحبان قلم، بیان و سخن آن است که هر جایی کسی تأثیر دارد و چهره است، امیدآفرینی کند؛ دشمن دنبال ایجاد یأس بود و الان هم هست.

آیت الله رئیسی گفت: ما در دولت وظیفه‌مان این است که با عمل و اجرا در ایجاد امید در دل مردم نقش داشته باشیم؛ با عمل و فعالیت و کار و تلاش شبانه‌روزی باید این احساس در مردم ایجاد شود که دولت دارد کار می‌کند و با مردم صداقت دارد؛ آنجایی که موفق شود به مردم گزارش دهد و احیاناً اگر ناکامی‌هایی وجود دارد، علل آن را به مردم اعلام کند و بگوید در این حوزه‌ها نتوانستیم و علل آن هم این بود؛ مردم از صداقت بسیار خوششان می‌آید.

وی تصریح کرد: آن‌چه دولت را می‌تواند بیشتر در دل مردم جای دهد و اعتماد مردم را افزون کند و سرمایه اجتماعی را افزایش دهد، صداقت با مردم است.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در انتخابات قبل هم مجریان (وزیر کشور و استانداران) هم ناظران (شورای نگهبان) هم عموم‌مردم همت کردند و انتخاب با شکوهی بر اساس ۴ اصل مورد تاکید رهبر انقلاب برگزار شد.

آیت الله رئیسی گفت: ان‌شاءالله در انتخابات میان دوره‌ای پیش رو با همت استانداران ۴ اصل مورد تاکید رهبری همواره در اولویت باشد و شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم و مجلس شورای اسلامی در زمان خود تشکیل شود.

اقتصاد روستا، مانع مهاجرت / موانع تولید برطرف شوند

رئیس‌جمهور گفت: همه ارکان دولت برای توانمندسازی شرکت‌ها، تولیدی‌ها و کارخانجات تلاش کنند. وقتی برای رفع موانع تولید جلسه‌ای برگزار می‌شود، باید نتیجه این جلسات، رفع موانع تولید باشد.

وی اظهار کرد: یکی از بخش‌های مهمی که می‌تواند در جهش تولید نقش ایفا کند، تعاونی‌ها هستند؛ از همین امروز به تعاونی‌ها نقش داده شود. در زمینه فعالیت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها می‌وانند تولید ثروت کنند. اقتصاد کشاورزی مورد توجه قرار بگیرد چون می‌تواند از مهاجرت به شهرها جلوگیری کند.

این خبر تکمیل می‌شود...

کد خبر 750765

دیگر خبرها

  • بازدید معاون رئیس‌جمهور از زخم کهنه صنعت لرستان
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد/ استعفای دولت روسیه
  • ارسال نامه پیشنهادی شورای عالی تشکل‌های ورزشی به رئیس جمهور+عکس
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن در دولت سیزدهم ساخته شده است
  • آقای رئیسی! به‌قول حسین‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست /۳۴ ماه از عمر دولت تان گذشته و شما هنوز دارید می گویید: باید فلان شود و نباید بهمان شود!
  • پایان ۳۸ سال چشم‌انتظاری خانواده شهید چابکسری
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی