Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار مشهد گفت: استاندار محترم خراسان رضوی به عنوان متولی استانی که نگین آن بافت پیرامونی حرم مطهر و خدمت به زائران حضرت رضا(ع) است باید به موضوع بافت پیرامونی حرم مطهر ورود پیدا کنند و این موضوع یکی از اولویت‌های کاریشان باشد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا کلائی در مراسم تکریم شهردار منطقه ثامن و معارفه سرپرست این منطقه اظهار کرد: به طور قاطع اعلام می‌کنم اقداماتی که از سوی مدیریت شهری در منطقه ثامن انجام شده است با فاصله بسیار زیاد بهتر، بیشتر، با کیفیت‌تر و جهادی‌تر از ادوار گذشته بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همه می‌دانیم و به‌ریز هم می‌دانیم، چه اتفاقاتی در ادوار گذشته در منطقه ثامن رخ داده است، افزود: بدون شک در سه سال دوره مدیریت شهری پنجم اقداماتی که در چارچوب وظایف شهرداری در منطقه ثامن افتاده است با فاصله از ادوار گذشته بیشتر بوده است.

شهردار مشهد تصریح کرد: این مقایسه را در حوزه وظایف شهرداری انجام می‌دهم زیرا شاید جایی اقدامات سوداگرانه و جایی اقدامات درآمدزا اتفاق بیفتد که به این موضوع‌ها کاری ندارم بلکه اقداماتی که در ذات و وظایف شهرداری اتفاق افتاده در این دوره با فاصله در راستای خیر عمومی بوده است.

وی اضافه کرد: یک بار بروید و از ابتدا تا انتها اقدامات انجام شده در این منطقه را بررسی کنید و ببینید چقدر دنبال سوداگری بوده‌ایم و دیگران چقدر؟ چقدر از ضعف‌ها و مشکلاتی که درست کردند، در این دوره رفع شده است، چقدر از مشکلات و آسیب‌هایی که ایجاد شده رفع و رجوع شده است؟ این موضوع خیلی جدی است.

کلائی با بیان اینکه این موارد را می‌گویم چون روی منطقه ثامن به دلیل علاقه‌ای که داشته‌ام سال‌ها تمرکز کرده‌ام، اظهار کرد: با توجه به این موضوع اعلام می‌کنم که خیلی از کارها انجام شده و اشکالات زیادی که از سنوات قبل بوده جبران شده و مشکلی برای بعدی‌ها نگذاشته‌ایم و این کارنامه افتخارآمیز است.

وی ادامه داد: البته به لحاظ تاکتیکی شاید جاهایی تفاوت نظری داشته باشیم اما اصلاً نمی‌شود از نظر راهبردی و همچنین اقدامات انجام شده طی سه سال گذشته در سه محور اقداماتی که انجام شده، مشکلاتی که از تصمیمات قبلی رفع شده و دردسرهایی که برای بعدی‌ها گذاشته را با مدیران ادوار گذشته مقایسه کرد.

کارنامه برخی مدیران منطقه ثامن زیر صفر بوده است

کلائی گفت: در این سه محور کارنامه هرکدام از مدیران ۲۰ سال گذشته منطقه ثامن را مقایسه کنید می‌بیند حتی برخی زیر صفر بوده‌اند. چگونه می‌شود در خصوص توفیقات به دست آمده در حوزه زیرساخت‌ها و بهره‌وری ایجاد شده صحبت نکرد.

وی اضافه کرد: البته به هر حال مشکلات و حواشی که در دوران مدیریتی آقای نعمتی به ویژه طی یک سال گذشته در خصوص موضوعات طرح نوسازی و به‌سازی بافت پیرامونی حرم مطهر بر کار سایه افکنده مانع از این شده که تمرکز لازم بر اقدامات انجام شده وجود داشته باشد، اما با توجه به تازه نفسی آقای حجازی و زمینه‌های آماده شده زمینه سازی‌ها می‌تواند به سرعت نتیجه دهد.

شهردار مشهد با بیان اینکه تمامی همکاران منطقه ثامن و اعضای شورای شهر را به این نکته توجه می‌دهم که زیرساخت‌هایی که طی سه سال گذشته آماده شده بسیار قابل توجه است، اظهار کرد: اجرای معابر، ره‌باغ‌ها، فضای سبز و همچنین بخش زیادی از تملک‌های انجام شده، زمینه را برای اجرای پروژه‌های بعدی آماده کرده است.

وی ادامه داد: بخشی از منابع مورد نیاز از طریق تغییر منابع مبتنی بر بدهی اتفاق افتاده است و خرج‌کرد و تبدیل آنها به پروژه‌های رفاهی و امثال آن اقدامات کمی نیستند.

کلائی افزود: اگر فرمایش حضرت علی (ع) را در نظر بگیریم که بخشی باقی مانده زندگی را بیشتر دوست بداریم، در این بخش باید انتخاب راهبردی خودمان را انجام دهیم. این انتخاب راهبردی مبتنی است در پاسخ به این سوال‌ها که تا چه حد می‌خواهیم بار پیشرفت پروژه‌های منطقه ثامن را بر دوش بکشیم و افرادی که متولی اصلی آن هستند را درگیر نکنیم؟ یا می‌خواهیم ضمن عملکرد سنگین و پر حجم در حوزه پروژه‌ها و زیرساخت‌ها افرادی که متولی اصلی کار هستند را متوجه مسئولیت‌هایشان کنیم و آنها را مکلف به ایفای مسئولیت‌هایشان نمائیم؟

وی گفت: با توجه به سیاست‌های شورای شهر پاسخ ما راهبرد دوم است، لذا ما ضمن اینکه در ادامه پررنگ و پرحجم کارمی کنیم، به صورت جدی افرادی را که مسئولیت در این کار دارند را نیز وارد کار خواهیم کرد.

بافت پیرامونی حرم یکی از اولویت‌های کاری استاندار باشد

شهردار مشهد تاکید کرد: استاندار محترم خراسان رضوی به عنوان متولی استانی که نگین آن بافت پیرامونی حرم مطهر و خدمت به زائران حضرت رضا (ع) است باید به موضوع بافت پیرامونی حرم مطهر ورود پیدا کنند و این موضوع یکی از اولویت‌های کاری خود باشد.


وی افزود: وزارت راه و شهرسازی باید نقش جدی ایفا کرده و به تعهدات خود عمل و کم کاری‌های قبلی را جبران کند. نمایندگان محترم مجلس نیز همه نقش خودشان را ایفا کنند. این موضوع مطالبه مدیریت شهری است.

شهردار مشهد با بیان اینکه ما از دولت بابت حمل و نقل، ایجاد زیرساخت‌ها و…مطالبه داریم، اظهار کرد: اما مهم‌ترین مطالبه ما از دولت نه در کلام و نه در مصاحبه است که سال‌هاست همه از حمایت و کمک می‌گویند، بلکه در عمل برای بافت پیرامونی حرم مطهر است. با کمک شورای اسلامی شهر بر این مطالبه تمرکز خواهیم کرد.

کلائی گفت: من صددرصد راهبردهایی را که رئیس شورای شهر بر آن در خصوص بافت پیرامونی حرم مطهر و منطقه ثامن تاکید داشتند می‌پذیرم و قبول دارم و نظرم هم همین است و از آقای حجازی هم اجرای همین راهبرد را می‌خواهیم.

شهردار مشهد افزود: ما این راهبردها را ۱۰۰ درصد با سعه‌صدر و همکاری و با مجبور کردن همه عناصر و ذی نفعان برای انجام وظایف خودشان پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه هر فردی هرچه می‌خواهد بگوید زیرا کاسب کار خود است، خاطرنشان کرد: در افتتاح پروژه‌های ثامن هم گفتم که کاسب حاشیه نیستیم و فقط کار می‌کنیم. برخی آمدند و گلایه کردند که چرا این حرف‌ها را می‌زنی و انتقاد می‌کنی که پاسخ دادم ما دنبال حاشیه نیستیم و کار می‌کنیم.

کد خبر 455485

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر شهر شهرداری مشهد کلانشهر مشهد منطقه ثامن شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بافت پیرامونی حرم مطهر ادوار گذشته شهردار مشهد منطقه ثامن زیرساخت ها انجام شده سال گذشته پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۷۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، روز معاملاتی گذشته برخی سهامداران درصدی به شرکت‌ها ورود و برخی از شرکت‌ها خارج شدند. در این مطلب قصد داریم به معرفی این ورود و خروج‌ها بپردازیم. نکته مهم ورود و خروج سهامداران درصدی این بود که در روز معاملاتی گذشته ورود و خروج هایی بود که در فهرست سهامداران عمده ودی اتفاق افتاد. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Iwm

دیگر خبرها

  • روابط عمومی در اقناع افکار عمومی نقش کلیدی دارد
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • سرقت در ورامین دستگیری در مشهد
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران
  • مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره پرداخت شود