Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد افخمی دیشب در جلسه تودیع و معارفه رئیس سابق و جدید اداره ثبت اسناد و املاک که در حضور فرماندار شهرستان اهر برگزار شد، اظهار داشت: علی‌حسین رستمی رئیس سابق اداره ثبت اسناد و املاک اهر از این پس در اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و ابراهیم نوری که پیش از این ریاست اداره ثبت اسناد و املاک کلیبر را عهده‌دار بود از امروز به ریاست اداره ثبت اسناد و املاک اهر منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان این‌که عملکرد اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان اهر در اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد جزو شهرستان‌های برتر آذربایجان شرقی بود، افزود: امیدوارم با حمایت مسئولان شهرستانی؛ عملکرد اداره ثبت اسناد و املاک اهر بهتر از گذشته بوده و از وضعیت فعلی بتوان بیشترین بهره را ببریم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی؛ اداره فعلی ثبت اسناد و املاک شهرستان اهر را غیرقابل تحمل دانست، گفت: تاکنون سه بار از اداره فعلی ثبت اسناد و املاک شهرستان اهر بازدید کرده‌ام و وضعیت این اداره از نظر محیط اداری نامناسب است و میزان آینده‌گری که می‌بایست از ارباب‌رجوعان صورت می‌گرفت بسیار کم بود و از این‌رو نیازمند احداث ساختمان جدید برای اداره ثبت اسناد و املاک اهر هستیم.

افخمی ادامه داد: به لحاظ بالا بودن آمار مراجعان به اداره ثبت اسناد و املاک اهر و نامناسب بودن فضای فیزیکی این اداره؛ به احداث ساختمان جدید نیاز داریم و هدف سازمان این است که تمامی اراضی و املاک از نظر سند تثبیت مالکیت شود.

وی در ادامه بابیان این‌که طرح کاداستر که تثبیت مالکیت اراضی و املاک است با جدیت در آذربایجان شرقی و کشور اجرا می‌شود، گفت: عملکرد سازمان ثبت اسناد و املاک در اجرای طرح کاداستر طی ۷ ماهه سال‌جاری برابر با عملکرد ۲۵ سال گذشته است و این طرح در آذربایجان شرقی طی سال‌جاری رشد ۲ برابری داشتیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی از تثبیت مالکیت حدود ۱ میلیون هکتار از اراضی ملی آذربایجان شرقی در راستای اجرای طرح کاداستر خبر داد، ابراز داشت: در برنامه داریم تا پایان سال ۱۴۰۰ تثبیت مالکیت اراضی ملی آذربایجان شرقی را با اجرای طرح کاداستر به اتمام برسانیم.

افخمی با تاکید بر این‌که آذربایجان شرقی در رسیدگی و مختومه کردن پرونده‌های جاری در کشور رتبه نخست را دارد، گفت: امسال بالای ۲۴۰۰۰ فقره پرونده جاری در ادارات ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی مختومه شده که در نتیجه این همت همکاران توانستیم رتبه نخست کشوری را به دست آوریم.

تغییرو تحول‌ها در مدیریت هر مجموعه‌ای ضروری است

رسول خدابخش، فرماندار اهر نیز در این جلسه با قدردانی از زحمات رئیس سابق اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان اهر اظهار کرد: تغییر و تحول‌ها در مدیریت هر دستگاهی لازم است و هر مدیری می‌تواند در شهرستانی حداقل ۴ سال خدمت کند و بیش از این منطقی به نظر نمی‌رسد.

وی افزود: به دلیل بازدهی‌ها است که سقف مدیریتی را ۳ تا ۴ سال تعیین می‌کنند و اگر بیش از این باشد تکرار مکررات می‌شود؛ از این‌رو استفاده از تجارب جدید و ایده‌های جدید در مدیریت دستگاه‌ها و ادارات برای بهبود خدمات‌دهی به مردم، تغییر و تحول‌ها ضروری است.

فرماندار اهر با اشاره به اینکه وقتی نگاه و ایده‌های جدیدی به مجموعه‌ای وارد نشود باعث از دست رفتن فرصت‌ها می‌شود، تاکید کرد: حتماً از بابت تأمین زمین و احداث ساختمان جدید اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان اهر هر آن‌چه که در توان داشته باشیم دریغ نمی‌کنیم.

خدابخش ابراز داشت: ما نیز از ابراهیم نوری رئیس جدید اداره ثبت اسناد و املاک اهر شناخت داریم و توصیه‌مان این است که برای جلب رضایت مردم بیش از پیش تلاش کنند، شاید نتوانیم خواسته همگان را تأمین و یا اجابت کنیم ولی رفتار خوب با ارباب‌رجوع ذهنیت‌ها تغییر می‌دهد.

کد خبر 5071639

منبع: مهر

کلیدواژه: اراضی ملی ثبت اسناد و املاک شهرستان اهر ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا گرگان بارش باران بوشهر محدودیت های کرونایی کرمانشاه هفته کتاب شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی شهرستان کرج اجرای طرح کاداستر آذربایجان شرقی تثبیت مالکیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۷۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به ساماندهی و کنترل اجاره بها املاک مسکونی، اظهار داشت: در ماده 11 این طرح، امکان بسیار خوبی فراهم شده تا امور مربوط به معاملات خرید، فروش و اجاره در سامانه‌های الکترونیکی و بدون نیاز به حضور در دفاتر مشاوران املاک انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به مزایای دیگر طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی ادامه داد: این طرح دارای نکات و ویژگی‌های بسیار خوبی است که امیدواریم دولت بعد از تایید شورای نگهبان و ابلاغ، تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند. از جمله ویژگی های این طرح مداخله دولت برای تعیین سقف متعادل افزایش اجاره بهاست در مواردی که نرخ تورم مسکن افزایش پیدا می‌کند تا حقوق مستجر و موجر حفظ شود.

شاکری در رابطه با تقابل این سامانه‌ها با فعالیت دفاتر ثبت اسناد و مشاوران املاک تصریح کرد: این سامانه ها با دفاتر مذکور رقابتی نداشته و تنها به عنوان تسهیلات اختیاری و کاملا به روز در کنار دفاتر اسناد رسمی در اختیار مردم قرار داده شده و منجر به تعطیلی مراکز یاد شده نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هم اکنون این تجربه برای سامانه املاک و اسکان با عنوان "سامانه خودنویس" انجام شده و مردم خود مختار هستند برای ثبت قراردادهای خود به دفتر مشاوران املاک مراجعه و یا از این سامانه استفاده کنند. تاکنون نیز بیش از 180 هزار قرار داد در این سامانه ثبت شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی ایجاد سامانه‌ها اکترونیکی را در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک قرار دادیم تا تمامی ملاحظات قانونی و نظارتی در آن دیده شده و قوانین حاکم اعمال کند و از توسعه قراردادهای دستی و  قولنامه‌ای غیر استاندارد جلوگیری شود. این یک اتفاق رو به جلو و یک امکان مناسب برای مردم بوده در که در طرح مذکور دیده شده است.

دیگر خبرها

  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • معاونت املاک و حقوقی اقدامی موثر در پیشبرد اهداف دارد
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری
  • رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران