Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگران آمریکایی در بررسی‌های خود، ترکیبات جدیدی را کشف کرده‌اند که می‌توانند به پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و درمان آن کمک کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از مدیکال‌اکسپرس، پژوهشگران "دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند" (UMSOM)، ترکیبات دارویی جدیدی را کشف کرده‌اند که شاید بتوانند به درمان کووید-۱۹ کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ترکیبات، عملکرد یک مجموعه پروتئینی را که در سلول‌های بدن انسان وجود دارد و برای تکثیر و زنده ماندن کروناویروس ضروری است، مختل می‌کنند. یافته‌های این پژوهش می‌توانند به تولید داروهای ضد ویروسی کمک کنند که ویروس‌های عامل آنفلوانزا، ابولا و کروناویروس را هدف قرار می‌دهند.

مجموعه پروتئین مورد بررسی پژوهشگران، "SKI" نام دارد و گروهی از پروتئین‌های انسانی را شامل می‌شود که جنبه‌های متفاوت عملکرد عادی یک سلول را تنظیم می‌کنند. پژوهشگران در این پروژه جدید دریافتند که این مجموعه پروتئین، نقش مهمی در تکثیر آران‌ای ویروس در سلول‌هایی که آنها را عفونی می‌کند، بر عهده دارد.

"متیو فریمن"(Matthew Frieman)، از پژوهشگران این پروژه گفت: ما دریافتیم که از هم گسیختن SKI می‌تواند جلوی تکثیر ویروس را بگیرد تا بدین ترتیب، از بین برود. همچنین، ترکیباتی را شناسایی کرده‌ایم که SKI را هدف قرار می‌دهند و نه تنها کروناویروس، بلکه ویروس آنفلوآنزا و "فیلوویروس" (filovirus) عامل ابولا را نیز مهار می‌کنند.

پژوهشگران در این پروژه، از مدل‌سازی رایانه‌ای میز استفاده کردند تا یک محل اتصال را در SKI مشخص کنند و ترکیبات شیمیایی شناسایی شده‌ای را که به این محل متصل می‌شوند، بیابند.

آزمایش‌های بعدی نشان داد که این ترکیبات می‌توانند در برابر کروناویروس، ویروس آنفلوآنزا و فیلوویروس، فعالیت ضد ویروسی داشته باشند.

"استوارت وستون"(Stuart Weston)، از پژوهشگران این پروژه گفت: یافته‌های این پژوهش، گام مهمی در شناسایی ترکیبات ضد ویروسی جدید به شمار می‌روند که می‌توانند بسیاری از بیماری‌های کشنده عفونی را درمان کنند.

پژوهشگران قصد دارند در بررسی‌های بعدی، آزمایش‌هایی را روی حیوانات انجام دهند تا اطلاعات بیشتری در مورد ایمنی و کارآیی این ترکیبات به دست بیاورند.

این گروه پژوهشی در این پروژه صدها داروی تایید شده را نیز آزمایش می‌کنند تا تاثیر آنها را بر پیشگیری از کووید-۱۹ و درمان آن ببینند. "آلبرت ریس"(Albert Reece)، از پژوهشگران این پروژه گفت: از آنجا که با یک زمستان طولانی و دشوار روبرو هستیم که کووید-۱۹ نیز همراه آن است، پژوهشگران ما به تلاش‌های خود برای ارائه درمان‌های نوین ادامه خواهند داد.

این پژوهش، در مجله "PNAS" به چاپ رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کووید 19 ترکیبات شیمیایی پروتئین کرونا در جهان همه باهم علیه کرونا کووید ۱۹ کمک کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۷۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند

بررسی جدید پژوهشگران آمریکایی نشان داد بدن زنان، توانایی بیش‌تری در تحمل سرما نسبت به مردان دارد.

به گزارش ایسنا، مدت‌ها تصور می‌شد که زنان بیشتر از مردان سرما را احساس می‌کنند، اما یک پژوهش جدید با این ایده مخالفت کرده و نشان داده است که مکانیسم‌های حفظ گرما در بدن خانم‌ها در مقایسه با همسالان مرد آن‌ها در دمای پایین‌تری کار می‌کنند.

پژوهشگران «مؤسسه ملی سلامت آمریکا» ۲۸ داوطلب جوان، سالم و لاغر را برای پژوهش خود انتخاب کردند که از این تعداد، ۱۶ نفر زن و ۱۲ نفر مرد بودند.

در حالی که شرکت‌کنندگان در معرض دمای بین ۱۷ تا ۳۱ درجه سلسیوس قرار داشتند، اقدامات گسترده‌ای روی آن‌ها انجام شد. به عنوان بخشی از این پژوهش، دمای بحرانی پایین هر شخص نیز محاسبه شد. دمای بحرانی پایین، حداقل دمایی است که یک شخص پیش از واکنش نشان دادن بدن برای گرم ماندن می‌تواند تحمل کند.

تحلیل‌ها نشان دادند که مردان مصرف انرژی را برای گرم نگه داشتن خود در حدود ۲۳ درجه سلسیوس آغاز کردند، اما این واکنش در زنان نزدیک به ۲۲ درجه سلسیوس رخ داد. همچنین، پژوهشگران دریافتند که زنان با خنک‌تر شدن محیط، بهتر می‌توانند دمای بدن خود را حفظ کنند و عایق بهتری در برابر سرما دارند.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که زنان ممکن است محافظت بیشتری در برابر سرما داشته باشند، زیرا چربی بدن آن‌ها بیشتر از مردان است. آن‌ها گفتند: به طور متعارف احساس می‌شود که زنان سرما را بیشتر از مردان احساس می‌کنند، اما مقایسه‌های کنترل‌شده کمیاب هستند. ما متوجه شدیم زنان دمای بحرانی پایین‌تری دارند که عمدتا ناشی از چربی بدن بیشتر در مقایسه با مردان بود.

با وجود این نتایج، تفاوت معنی‌داری بین سردترین دمای قابل تحمل گزارش‌شده برای مردان و زنان این پژوهش وجود نداشت. تفاوت معنی‌داری نیز در میزان لرز یا آسایش گرمایی گزارش‌شده با کاهش دما مشاهده نشد.

این پژوهش در مجله «PNAS» به چاپ رسید.

دیگر خبرها

  • جذب گازهای گلخانه ای در یک ماده متخلخل جدید 
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • کتاب‌هایی که می توانند سمی باشند | چیزی که درباره کتاب ها نمی دانید
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی