Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ ‌وزیر صنعت، معدن و تجارت از دستور رئیس جمهور برای ترخیص فوری کالاها از بنادر خبر داد و گفت: تدابیری اندیشیده‌ایم تا کالاهای اساسی ‌ارزان‌تر به دست مردم برسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرامام خمینی، علیرضا رزم‌حسینی ‌در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هم‌اکنون 2 میلیون و 600 هزار تن کالای اساسی در بندر امام خمینی در جنوب استان خوزستان موجود بوده و 490 هزار تن در لنگرگاه در حال تخلیه است، اظهار داشت:  پیش از این حدود 170 هزار تن کالای اساسی از این بندر ترخیص شده بود، در مجموع از بندر امام خمینی(ره) و بندر شهید رجایی 800 هزار تن کالای اساسی ترخیص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وزارت صنعت خود را مسئول می‌داند که در تامین کالاهای اساسی اقدامات لازم را انجام دهد، افزود: با توجه به دستور رئیس جمهوری در سه هفته پیش مبنی بر ترخیص فوری کالاهای موجود در بنادر کشور، ‌از انبارهای بندر امام خمینی بازدید داشتیم.‌ کالاهای موجود در بنادر زیاد است و باید هر چه سریع‌تر کار ترخیص آنها انجام می‌شد که با دستور رئیس جمهوری زمینه این کار فراهم شد.

بازدید وزیر صنعت از گمرک بندر شهید رجایی/ دستور رزم‌حسینی برای ترخیص سریع کالاهای اساسیوزیر صنعت در بندرعباس: 8میلیون و 300هزار تن کالای دپوشده در گمرکات داریم/ 4میلیون و 300هزار تن آن کالای اساسی استوزیر صنعت: ذخایر راهبردی کشور خوب است / 800 هزار تن اقلام اساسی از گمرک ترخیص شد‌ / تزریق 35 هزار تن برنج ‌به بازار

رزم‌حسینی گفت: با توجه به موجودی خوب بنادر و وضعیت ذخایر راهبردی کالا که در انبارها داریم، از لحاظ کالاهای اساسی مشکلی نداریم ولی باید عملیات ترخیص کالا را سرعت می‌دادیم تا کالاها زودتر به دست مردم و واحدهای تولیدی برسد.

وی ادامه داد: حدود 4 میلیون تن کالاهای کارخانجاتی در بنادر موجود است که اگر ترخیص شوند، چرخه تولید بیشتر می‌چرخد و تولید کشور رونق بهتری می‌گیرد. به طور قطع برای کاهش قیمت در بازار باید فراوانی کالا داشته و عرضه را زیاد کنیم.

وزیر صنعت افزود: دولت برای تامین نهاده‌های کشاورزی نزدیک به 6 میلیارد دلار در سال اعتبار تخصیص داده که تاکنون انواع این نهاده‌ها با اعتبار نزدیک به پنج میلیارد دلار وارد کشور شده و به تدریج در حال ورود به شبکه توزیع است.

رزم‌حسینی اضافه کرد: کار ما به عنوان وزارت صمت تحویل کالا از بنادر به جهاد کشاورزی است و تولید، تامین و توزیع مرغ و تخم مرغ توسط جهاد کشاورزی صورت می‌گیرد.

وی ‌گفت: با توجه به شرایط کشور که در جنگ اقتصادی هستیم دولت تدابیری اندیشیده که کالاهای اساسی به نرخ ارزان‌تر به دست مردم برسد. به تازگی وزارت جهاد کشاورزی با برنامه‌ریزی که انجام داده در جهت اصلاح شبکه توزیع گام برداشته تا کالا با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دست مردم برسد کالاهای اساسی تر به دست مردم هزار تن کالای کالای اساسی دستور رئیس وزیر صنعت تا کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۷۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود

به گزارش خبرنگار مهر، «اللوا ریاض الخیکانی» مشاور وزیر داخلی و رییس ستاد اربعین کشور عراق ظهر دوشنبه در نشست مشترک با سفیر جمهوری اسلامی ایران و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: تمهیدات لازم برای اربعین‌حسینی از هم اکنون تدارک دیده می‌شود.

وی افزود: در چند روز گذشته با معاون وزیر در این خصوص مذاکراتی صورت گرفت و معاون وزیر تاکنون چندین جلسه در این خصوص برگزار کرده است.

مشاور امنیت ملی عراق ادامه داد: با رصد چهار گذرگاه اصلی مهران، چذابه، خسروی و شلمچه، باید کمبودهای این مرزها برای برگزاری اربعین‌حسینی در این چهار مرز، شناسایی و برطرف شود.

کد خبر 6098368

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای «تملیکی» و «توقیفی» بهتر شده است
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • رویه‌های بندری در هرمزگان اصلاح می‌شود
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟