Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@08:00:45 GMT

درد مشترک از شوش تا اراک/ هفت تپه تا هپکو

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۷۴۷۳

درد مشترک از شوش تا اراک/ هفت تپه تا هپکو

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، جمعی از کارگران شرکت هپکو با ارسال نامه‌ای به دفتر خبرگزاری فارس بیان کردند: چند صباحی است که ظاهراً صدای اعتراضی از شرکت هپکو در رسانه‌ها شنیده نمی‌شود، اما باز هم خدا را شاکریم که در آخرین لحظات و در اوج خستگی چندین سالهِ مبارزه با رانت و فساد، جرقه بازگشت هپکو به مدار تولید در دل مسؤولین زده شد، هرچند آهسته ولی پیوسِته در حال بازگشت به قله‌های افتخار هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه آمده است: آینده‌مان سراسر امید است با کمی چاشنی دل‌نگرانی از خلف وعده‌ها، ولی هرگاه به عقب می‌نگریم، سال‌ها تهمت و تلخی و اضطراب را در چهره همکاران پیر و خسته ولی امیدوار به آینده را به یاد می‌آوریم.

در این نامه آمده است: کارگران این مرز و بوم سال‌هاست با خصوصی‌سازی‌های رانتی و صد البته دست‌های پشت پرده آن که صاحبان زَر و زور در سایه هستند برای حفظ صنایع کشور در حال مبارزه نابرابر هستند، این روزها وقتی خبرهای شرکت هفت‌تپه را  پیگیری می‌کنیم لحظه، لحظه سال‌های گذشته خودمان را به یاد می‌آوریم و دائم خاطرات تلخ، سوءاستفاده بیگانگان، اعتراض و اعتصاب، اخراج و تهدید و زندان و امنیتی شدنمان و استرس‌های شبانه‌روزی خانواده‌هایمان، روحمان را آزار می‌دهد و با خود می‌گوییم، مگر این مالکان و سهام‌داران، دلال صفت و زالوصفت در انقلاب مستضعفین، چقدر  نفوذ و ارزش دارند که با مبالغ بسیار ناچیز سرمایه‌های عظیم این مملکت را چندین سال است که به دست گرفته‌اند و در مملکتی که از شروع انقلاب عزیز اسلامی هر دهه و به صورت مستمر با خون شهیدان، آبیاری شده است، چند لیبرال زالوصفت باید سرمایه‌های مادی و معنوی را گروگان گرفته و حدود ده سال است که با رانت و فساد و ... تمام اعتقاد جوانان پاک و مظلوم این مملکت را به سخره گرفته‌اند.

مگر می‌شود باور کرد این مقدار از نفوذ و قدرت را؟

در بخش دیگر این نامه آمده است: چرا با توجه به تخلفات محرز و با مستندات کافی در شرکت هپکو و فسادهای کاملاً ثابت شده در شرکت هفت‌تپه توسط سهام‌دارانشان، هر روز باید شاهد مشکلات بی‌شمار این غول‌های صنعتی در کشور باشیم.

این نامه می افزاید: واقعاً چه دست‌هایی پشت پرده است که همیشه باید مظلوم‌ترین و ضعیف‌ترین قشر جامعه (کارگران) برای این نظام و مملکت متهم شوند و تاوان بدهد، در حالی که قانون‌دان‌های قانون‌شکن در حال عیش و سرمستی قدرت و ثروت‌اند؟

در این نامه آمده است: چرا هر روز باید از خبر آزادی یا برگشت به کار یا پرداخت حقوق‌های معوقه عزیزانمان در هفت‌تپه خوشحال باشیم؟ مگر این‌ها حق ذاتی کارگران نیست؟! چرا نباید یک‌بار از خبر برخورد سخت با مفسدین اقتصادی و سهام‌داران فاسد خوشحال شویم، یا جای باطوم و  سرخی گاز اشک‌آور را در چهره آنان ببینیم؟

در بخش دیگر این نامه آمده است: هر روز هر ماه خبر از دستگیری فلان تروریست و فلان سرکرده بزرگ تبهکاری در خارج از مرزها را می‌شنویم و به خود می‌بالیم از چنین سربازان گمنامی که در سکوت این‌چنین امنیتمان را تأمین می‌کنند؛ اما سؤال اینجاست که چرا پرونده‌ آشکار فساد در سازمان خصوصی‌سازی که جان و مال و سفره قشر عظیمی از مردم را نشانه رفته است را نمی‌بینیم و به آن پرداخته نمی‌شود، چرا پرونده مصوب اصلی این واگذاری‌ها در دادگاه علنی برگزار نمی‌شود تا مرهمی باشد برای کارگران این مرز و بوم و امیدوار باشند بر محکمه انقلابی...

 

این نامه میافزاید: چرا نمایندگان مدعی، انقلابی‌گری در مجلس سعی در اصلاح موانع و مشکلاتی که در اصل ۴۴ می‌باشد را ندارند تا دیگر شاهد این نوع واگذاری‌ها و مشکلاتی که برای جامعه و کارگرانش به وجود می‌آورد نباشیم.

در این نامه آمده است: نقش سازمان بازرسی، کمیسیون‌های مجلس، دادستان کل کشور و حسابرسی کل کل کشور در حال و گذشته هپکو و هفت‌تپه، چه بود و چیست؟

در بخش دیگر این نامه آمده است: به هر حال ما کارگران شرکت هپکو، خود و دیگر کارگران کشور را در کنار کارگران انقلابی هفت‌تپه می‌بینیم و امیدواریم روزی فرا برسد که کارگران آسوده‌خاطر باشند و مسببین این روزها در استرس و تحت تعقیب...

و بدانیم که خداوند وضعیت مردم را تغییر نمی‌دهد تا زمانی که آنها آنچه را که در خود هستند تغییر دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: درد کارگران استرس فساد شرکت هپکو کارگران هپکو نامه آمده شرکت هپکو هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۷۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: برای جلوگیری از سرقت کابل‌های برق ۷۰ کیلومتر از مسیر روستاهای شهرستان تاکستان به کابل‌های خودنگهدار مجهز شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، یوسف اینانلو شامگاه امروز _شنبه هشتم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح تعویض سیم‌های مسی با کابل‌های خودنگهدار در حدود ۹۵ درصد روستاهای شهرستان تاکستان تاکنون اجرا شده و به پایان رسیده است.

وی اضافه کرد: ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستاهای شهرستان تاکستان به کابل‌های خودنگهدار مجهز شده و برای اجرای این طرح ۲۲ میلیارد تومان اعتبار بودجه و اعتبار هزینه شده است. در سال گذشته هم بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تعویض سیم‌های مسی به کابل خود نگهدار در حدود ۶۰ کیلومتر از مسیرهای شهر تاکستان هزینه شد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان از برگزاری مناقصه برای معرفی پیمانکاری مجری فاز دوم این طرح خبر داد و گفت: در فاز دوم اجرای این طرح در محدوده‌ای به طول ۶۰ کیلومتر دیگر در سطح شهر تاکستان در حال برگزاری مناقصه و معرفی پیمانکار هستیم که حداکثر تا پایان شهریورماه این پیمانکار انتخاب می‌شود.

اینانلو با اشاره به اجرای فاز نخست بهسازی شبکه برق ادارات اقماری در چهار شهر از توابع شهرستان تاکستان گفت: بهسازی شبکه برق ادارات اقماری شهرهای اسفرورین، خرمدشت، ضیاءآباد و نرجه در محدوده‌ای به طول ۴۰ کیلومتر در حال اجراست که اعتبار آن ۱۴ میلیارد تومان است.

وی با یادآوری وجود ۱۰۰ روستا در تاکستان ادامه داد: بقیه روستاها هم حداکثر تا یک ماه آینده به کابل خودنگهدار مجهز خواهند شد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان در انتهای صحبت‌هایش با اشاره به وجود ۸۴ هزار و ۷۶۵ مشترک برق در تاکستان یادآور شد: از این تعداد ۶۸ هزار و ۸۰۱ مشتری در بخش خانگی، ۹ هزار و ۷۳۸ مشترک در بخش تجاری، ۳ هزار و ۶۱۹ مشترک در بخش عمومی، ۱۹۷۱ مشترک در بخش کشاورزی و ۶۳۶ مشترک هم در بخش از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان بهره‌مند شدند.

کد خبر 748526

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • قدردانی از کارگران بسیجی نمونه اراکی
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • نامه محمدباقر قالیباف به رئیسی +جزئیات
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • کارگران بازوان توانمند اقتصاد کشور هستند