Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@03:07:14 GMT

روایت «چهار فانوس» از زندگانی نواب خاص امام عصر(عج)

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۸۲۸۳

روایت «چهار فانوس» از زندگانی نواب خاص امام عصر(عج)

«چهار فانوس» با روایت بخش‌هایی از زندگی نمایندگان خاص امام زمان (عج) و زوایای پنهانی آغاز عصر غیبت و فضای بحث برانگیز نیابت امام مهدی(عج)، توسط انتشارات کتاب جمکران روانه بازار نشر شد.

خبرگزاری شبستان، گروه غدیر و مهدویت: یکی از سنت های ائمه(ع) شیعه معرفی رابط و نماینده معتمد برای ارتباط شیعیان با رهبر خویش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوج این تجربه در زمان غیب صغری امام زمان(عج) دیده شد. نمایندگان خاص حضرت ولی عصر ارواحنافداه چهار تن بودند. که سازمان عظیم ارتباطی شیعیان را مدیریت می کردند. ایشان در فرهنگ شیعی به نواب اربعه معروف اند.

 

«نُوّاب اَربَعه»، به چهار نماینده خاص امام مهدی (عج) در عصر غیبت صغری گفته می‌شود که واسط امین میان شیعیان و امام  غایب از نظر بودند. اولین آنها از اصحاب باسابقه و مورد اعتماد امامان پیشین بوده و پس از فوت، یکی پس از دیگری، از طرف امام زمان (عج) و با معرفی نایب پیش از خود شناخته می‌شدند. این چهار نفر به مدت 70 سال، نیابت امام زمان(عج) را عهده‌دار بودند و با مدیریت یک شبکه گسترده انسانی، پل ارتباطی میان شیعیان و امام در دورترین شهرهای اسلامی بودند.

 

«چهار فانوس»، داستانی است که سعید تشکری در چهار فصل به روایت بخش‌هایی از زندگی نمایندگان خاص امام زمان (عج) و زوایای پنهانی آغاز عصر غیبت و فضای بحث برانگیز نیابت امام پرداخته است. در این اثر سعی شده است که آن جامعه چندلایه در قالب داستان به تصویر کشیده شود.

 

گفتنی است، داستان بلند «نواب اربعه» به‌قلم «سعید تشکری» در 267صفحه از انتشارات کتاب جمکران از چاپ خارج شد.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: نائبان خاص انتشارات مسجد مقدس جمکران مهدویت امام زمان خاص امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۸۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه

دریافت 28 MB کد خبر 6093575

دیگر خبرها

  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟
  • انحراف مینی بوس در اتوبان پبامبر اعظم ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به مسجدی در هرات را محکوم کرد
  • چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!
  • پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!
  • روایت شهید مطهری از کلاس درس متفاوت امام
  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • عوامل حمله تروریستی در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند