Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@03:01:16 GMT

اعتبارات موجود برای رفع دغدغه‌های فرهنگی کافی نیست

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۸۲۹۷

اعتبارات موجود برای رفع دغدغه‌های فرهنگی کافی نیست

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با ابراز تأسف از شرایط فرهنگی حاکم در زمان شیوع بیماری کرونا، گفت: حال کتابخانه‌های عمومی گیلان خوب نیست.

پریسا کرمی در گفتگو با خبرنگار ایمنا ضمن تبریک به مناسب فرا رسیدن روز کتاب و کتابخوانی، گفت: برنامه‌های آموزشی کتابخانه‌های استان گیلان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برقرار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با این حال به دلیل شیوع ویروس کرونا، حال کتابخانه‌های عمومی گیلان خوب نیست.

وی با اشاره به اینکه همزمان با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی نهاد کتابخانه‌های عمومی فعالیت این نهاد در فضای مجازی گسترش یافته است، تصریح کرد: با ایجاد ۶۴ صفحه اینستاگرامی و دیگر حوزه‌ها برنامه‌های کتابخوانی برای علاقمندان ادامه دارد. فراهم بودن اوقات فراغت اجباری سبب شده که متأسفانه دسترسی و حضور در کتابخانه‌های عمومی کمرنگ شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه‌های کل کشور جهت ترغیب علاقمندان به کتاب خوانی در زمان شیوع ویروس کرونا، امکان دانلود کتاب به صورت رایگان در اپلیکیشن طاقچه برای اعضای کتابخانه‌ها فراهم ساخته است.

کرمی با اشاره به اینکه تعامل سازنده مجموعه اجرایی در استان گیلان با نهاد کتابخانه‌ها شایسته تقدیر است، اظهار کرد: انتظار می‌رود مدیران اجرایی همکاری و همراهی بیشتری را با این نهاد فرهنگی در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان گیلان با بیان اینکه متأسفانه دریافت اعتبارات مالی موجود برای تحقق اهداف فرهنگی این نهاد کافی نیست، گفت: شخص استاندار در تلاش است جذب اعتبارات نیم درصدی نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان از شهرداری‌ها تحقق یابد که امیدواریم به نتایج خوبی در این زمینه برسیم.

وی از ثبت‌نام رایگان در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و افزود: علاقمندان می‌توانند با حضور در کتابخانه‌های عمومی استان گیلان و یا از طریق سامانه پیامکی نسبت به ثبت‌نام رایگان جهت عضویت در کتابخانه اقدام نمایند.

کرمی با بیان اینکه اگر به دنبال فراهم سازی جامعه ایده‌آل برای شهروندان هستیم باید تلاش شود بستر علم و آگاهی گسترش یابد، اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف بزرگ نیازمندیم زیرساخت‌ها و منابع مطالعاتی در سطح کتابخانه‌ها را فراهم سازیم.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان گرانی قیمت کتاب را برای افراد علاقمند به این حوزه فرهنگی دغدغه‌ای بزرگ دانست و گفت: افراد که توانایی مالی لازم برای تهیه کتاب ندارند از طریق کتابخانه‌های عمومی به دنبال رفع نیازهای مطالعاتی هستند که اگر بودجه لازم در اختیار این مجموعه نباشد نمی‌توانیم این بستر مطالعاتی را فراهم سازیم.

وی خواستار حضور و فعالیت بیشتر خیرین در فضای کتابخانه‌ای شد و افزود: فعالیت خیرین در این حوزه همچون خیرین مدرسه ساز کمک بزرگی به نسل‌های آتی و رفع مشکلات فرهنگی جامعه خواهد کرد.

کرمی با تاکید بر اینکه خیرین می‌توانند با در اختیار قرار دادن بخش بزرگی از منابع مطالعاتی و تأمین اعتبارات مالی مورد نیاز به ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک شایان توجه‌ای کنند، گفت: متأسفانه کتابخانه سازی و فعالیت خیرین در این حوزه به الویت فرهنگی حاکم تبدیل نشده است.

کد خبر 455511

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان کتابخانه كتاب و كتاب خواني شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کتابخانه های عمومی استان گیلان نهاد کتابخانه ها استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۸۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،این نمایشگاه با هدف نمایش توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی و توسعه کسب و کار‌های کوچک در کتابخانه عمومی طوبی با حضور مسئولان افتتاح شد 
درستی مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی گفت: کتابخانه‌های عمومی بعنوان پایکا‌های اجتماعی و فرهنگی اقدام به برپایی کلاس‌های آموزشی صنایع دستی برای اعصاب کتابخانه عمومی بویژه بانوان هنرمند کرده بود که این نمایشگاه حاصل آموخته‌های هنرمندان کتابخوان این‌نهاد است 
وی افزود:در این نمایشگاه آثار هنرمندان کتابخوان خویی در ۱۴ غرفه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است 
درستی تصریح کرد: تهیه گیاهان و تولید گیاهان دارویی، تولید فراورد‌های گل محمدی، تولید زعفران، دوخت لباس‌های سنتی، خیاطی، کاربا چوب و صنایع 
چوبی از جمله آثار عرضه شده در این‌نمایشگاه است 
درستی با بیان اینکه کسب و کار‌های کوچک، ایده‌ای برای ایجاد یک کسب و کار بر اساس تولید یک محصول یا ارائه خدمت به مصرف‌کنندگان است، افزود: در این میان، کتابخانه‌های عمومی یکی از مراکز مهم و تاثیر‌گذار در این حوزه به‌شمار می‌رود؛ چون کتابخانه‌های عمومی نهاد‌هایی فرهنگی و اجتماعی هستند که نسبت به اعتلای آگاهی و اطلاعات جامعه مسئولیت دارند.
این نمایشگاه به مدت یکه هفته صبح وعصردر کتابخانه عمومی طوبی برای بازدید عموم علاقه‌مندان برپاست

دیگر خبرها

  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • پیشرفت ۵۰ درصدی طرح انتقال آب به اصفهان/ اتفاقات خوشایند حوزه تولید ثمره همدلی مردم است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است