Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@01:20:02 GMT

احداث ۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده شهرستان دورود

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۸۳۰۳

احداث ۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده شهرستان دورود

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود رضایی در مراسم تودیع و معارفه مدیر بنیاد مسکن شهرستان دورود که با حضور فرماندار این شهرستان در محل فرمانداری دورود برگزار شد، از مقاوم سازی ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی در شهرستان دورود خبر داد.

وی با اشاره به حدود ۱۵ هزار واحد مسکن روستایی در شهرستان دورود، گفت: با بهسازی و بازسازی بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی در شهرستان دورود، میانگین مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی در این شهرستان به بیش از ۷۶ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان، تصریح کرد: از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تا سال ۱۳۹۶ حدود ۲۵۰ هزار مترمربع از معابر روستایی شهرستان دورود آسفالت شده که طی سه سال گذشته با جهشی چشمگیر بیش از ۳۸۰ هزار مترمربع از معابر روستایی این شهرستان آسفالت شد که این میزان یک و نیم برابر کل سنوات بعد از پیروزی انقلاب بوده است.

رضایی با تاکید بر اهمیت ایمن سازی روستاهای استان لرستان در برابر بلایای طبیعی، بیان داشت: بیش از ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات حوادثی ماده ۱۰ در راستای احداث کانال سنگی در ۹ روستای شهرستان دورود صرف شده است.

وی با اشاره به خسارات ناشی از سیل فرودین ماه سال ۹۸ به واحدهای مسکونی شهرستان دورود، تصریح کرد: دو هزار و ۴۰۰ واحد آسیب دیده از سیلاب در شهرستان دورود تعمیر و ۵۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی سیل زده در این شهرستان احداث شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان، ظرفیت‌های بالای گردشگری دورود را فرصتی ارزشمند برای رونق و توسعه این شهرستان دانست و افزود: در حوزه گردشگری سه روستای بخش مرکزی و دو روستای بخش «سیلاخور» به عنوان روستاهای هدف گردشگری معرفی شده که مراحل تهیه طرح و تصویب آنها در استان در دست پیگیری و اقدام است.

فرماندار شهرستان دورود نیز با اشاره به وجود پتانسیل‌های بالا در حوزه گردشگری در روستاهای شهرستان دورود، تصریح کرد: اجرای کامل طرح هادی در روستاهای طرح هدف گردشگری بستر رشد و رونق اقتصاد خانوارهای روستایی را فراهم خواهد کرد.

مجتبی بیرانوند، تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی را گامی مهم در راستای خدمت به محرومین جامعه دانست و افزود: خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی الگویی ارزشمند و کم نظیر در راستای توسعه، عمران و آبادانی کشور است.

بنابر این گزارش، در این مراسم «وحید مهرانفر» به عنوان مدیر بنیاد مسکن شهرستان دورود معرفی و از زحمات «احمد دالوند» مدیر سابق این شهرستان قدردانی به عمل آمد.

کد خبر 5071520

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسعود رضایی سیلاب ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا گرگان بوشهر بارش باران محدودیت های کرونایی کرمانشاه هفته کتاب شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی شهرستان کرج بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دورود مسکن روستایی ۵۰۰ واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۸۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سلیمی مفرد سه شنبه شب در نشست با نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان بوشهر و مدیر بنیاد مسکن شهرستان دشتستان اظهار داشت: مهم‌ترین چالش پیش‌روی طرح تسهیلات مسکن روستایی در بخش آب‌پخش مربوط به مالکیت اسناد اراضی مسکونی است که به رغم پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص تعیین تکلیف مالکیت اراضی مردم آب‌پخش، هنوز نتیجه عملی مطلوبی در این زمینه حاصل نشده است.

بخشدار آب‌پخش با اشاره به تبلیغات صورت گرفته افزود: حجت السلام خداداد رضایی امام جمعه محترم آب‌پخش، بخشداری، شهرداری و دهیاری‌های این بخش تبلیغات لازم در خصوص ترغیب مردم برای دریافت تسهیلات را انجام داده‌اند اما شرایط سخت اعمال شده توسط بانک‌ها برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی یکی از مشکلات عمومی مربوط به این طرح است که منجر به کاهش انگیزه مردم در خصوص دریافت این تسهیلات شده است.

کد خبر 6093643

دیگر خبرها

  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند