Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی صنایع فرآورده‌های لبنی گفت: قیمت محصولات لبنی که مشمول قیمت گذاری دولتی هستند، افزایش نیافته و محصولاتی افزایش قیمت داشته اند که که قیمت آن‌ها توسط کارخانه‌ها تعیین می‌شود.

خبرگزاری میزان - ایسنا نوشت: محمدرضا بنی طبا، در پاسخ به این سوال که آیا قیمت شیر در روز‌های اخیر افزایش یافته است یا خیر؟ اظهار کرد: ۱۰ محصول لبنی پرمصرف (شیر، ماست و پنیر معمولی) که ۸۰ درصد تولیدات کارخانه‌ها را تشکیل می‌دهد توسط دولت قیمت گذاری می‌شوند و کارخانه‌های لبنیاتی اجازه ندارند در قیمت این محصولات دست ببرند و نهاد‌های نظارتی نیز ناظر بر عملکرد کارخانه‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما قیمت‌گذاری محصولاتی که بر روی آن‌ها فرآوری خاص تری انجام می‌شود مانند ماست‌های پرچرب یا با طعم‌های مختلف، بستنی، شیر‌های بدون لاکتوز، حاوی ویتامین دی یا شیر‌های ESL (شیر فراپاستوریزه) و پنیر‌هایی که فرآوری خاصی بر روی آن‌ها انجام شده بر عهده کارخانه‌ها آن هم براساس سود و زیان و هزینه تمام شده تولید است.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه شرکت‌ها در این ۱۰ محصول لبنیاتی که مشمول قیمت گذاری دولتی هستند، زیان می‌بینند و تحت فشار هستند، چون قیمت‌های مصوب هزینه تمام شده تولید را پاس نمی‌کند، اما قیمت‌ها را تغییر نداده اند و فشاری که درحال حاضر گریبان گیر شرکت‌ها شده است ناشی از سیاست گذاری اشتباه در این بخش است.

سخنگوی صنایع فرآورده‌های لبنی اضافه کرد: در مصوبه ستاد تنظیم بازار در ۲۶ شهریورماه مشخصا اعلام شد که با توجه به افزایش قیمت شیرخام، افزایش قیمت لبنیات سریعا در دستور کار قرار گیرد، اما با گذشت بیش از دو ماه از این مصوبه هنوز هیچ خبری از اصلاح قیمت شیرخام و به تبع آن محصولات لبنی پر مصرف نیست. ستاد تنظیم بازار با وجود اینکه مستندات مربوط به افزایش هزینه تولید را در اختیار دارد و از شرایط سخت تولیدکنندگان آگاه است هنوز به تصمیم گیری نرسیده که امیدواریم هرچه زودتر به جمع بندی و تصمیم برسند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت شیر خام به بیش از ۴۰۰۰ تومان و همچنین افزایش هزینه‌های تولید در محصولات پتروشیمی، حمل و نقل و... واقعیت‌هایی است که ستاد تنظیم بازار، سازمان حمایت و وزارت جهاد از آن آگاهی دارند و از آن‌ها درخواست کرد که هرچه سریعتر به این موضوع ورود کنند.

بیشتر بخوانید: رشد ۲۰۲ درصدی قیمت شیر در ۳ سال اخیر/ لبنیات در حال حذف شدن از سفره خانوار است

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: لبنیات اخباراقتصادی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: لبنیات افزایش قیمت کارخانه ها قیمت گذاری قیمت شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۸۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد کوثر گچساران پر شد


به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، آرش مصلح مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بارندگی‌های اخیر حجم ذخیره سد چمشیر ۲۰ میلیون متر مکعب و سد شاه قاسم نیز یک میلیون متر مکعب افزایش داشته و هم اکنون میزان ذخیره سد چمشیر به بیش از ۷۳۰ میلیون متر مکعب و سد شاه قاسم به ۹ میلیون متر مکعب رسیده است.

وی عنوان کرد: سد کوثر نیز ۱۴ فرودین ماه امسال سرریز آن شروع شد که با توجه به پیش بینی بارندگی‌های اخیر قبل از آغاز بارش‌ها، مجدد خروجی کوثر را ۶۰ متر مکعب در ثانیه افزایش دادیم که بتواند سیلاب‌های احتمالی را کنترل کند.

مصلح با بیان اینکه هم اکنون سد کوثر با ۱۰۲ مترمکعب برثانیه در حال رهاسازی آب است، ابراز کرد: حجم سد کوثر گچساران ۵۸۰ میلیون متر مکعب بوده که  آب ۲.۵ میلیون نفر از جمعیت کشور شامل مردم ۲۰ شهر و دو هزار روستا در استان‌های مختلف را تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سد شاه قاسم یاسوج ۱۰ میلیون متر مکعب حجم ذخیره دارد که در بارش اخیر حدود یک میلیون متر مکعب وارد مخزن شد و اکنون تا سرسریز شدن یک میلیون متر مکعب حجم خالی دارد.

مصلح با اشاره به اینکه بیشترین بارش در سامانه اخیر طبق اطلاعات ایستگاه باران‌سنجی طسوج، در بالادست سد کوثر و به میزان ۱۲۷ میلیمتر بوده است، افزود: همچنین بیشترین بارش ثبت شده در سال آبی جاری در ایستگاه طسوج شهرستان چرام به وقوع پیوسته که به میزان ۱۴۳۶ میلیمتر بوده است.

وی این را هم گفت که میانگین بارش استان هم‌اکنون به بیش از ۷۰۳ میلیمتر رسیده که نسبت به دراز مدت بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته است

دیگر خبرها

  • قیمت پژو پارس افزایش یافت +جدول
  • بیش از ۱۳۰ کارخانه مشغول خرید برگ سبز چای هستند
  • استقلال - ذوب آهن؛ از دست دادن امتیاز؛ شاید به قیمت از دست رفتن قهرمانی / پیش بازی
  • انتقاد صاحبان کارخانه‌های شن و ماسه خوی نسبت به وجود مافیا در این صنعت
  • سد کوثر گچساران پر شد
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • قیمت خودرو امروز ۱۶ اردیبهشت +جدول
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۶ ارديبهشت
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • قیمت پراید «عجیب» شد/ گرانی بی‌سابقه قیمت خودرو در بازار