Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده گفت که واکسن فایزر (Pfizer) برای مقابله با کووید-۱۹ طی چند هفته ارسال می‌شود و ابتدا جمعیت آسیب‌پذیر آن را دریافت خواهند کرد. این واکسن هنوز در انتظار تایید سازمان غذا و دارو امریکاست.

به گزارش سی بی اس، لیندسی ویور، مسوول ارشد پزشکی وزارت بهداشت ایالت ایندیانا گفت: "نتایج واکسن بسیار دلگرم‌کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

بیمارستان مونستر یکی از پنج مکان اول در ایندیانا است که واکسن فایزر را دریافت می‌کند. سخنگوی بیمارستان در مورد جدول زمانی پروژه اظهارنظری نکرد، اما بخش بهداشت ایندیانا گفت: "به‌طور فعالانه آماده می‌شود تا دوزهای واکسن فایزر را دریافت کند. "

ویور گفت: "اوایل این هفته گزارش کردند که ممکن است از هفته سوم نوامبر برای مجوز استفاده اضطراری واکسن ارسال کنند. "

وی خاطرنشان کرد: تمام بخش‌های آزمایشی ایندیانا می‌توانند دوزهایی از واکسن را به‌خوبی ذخیره‌سازی کنند.

ریچارد هورتون، سردبیر روزنامه لانست گفت: " این کار شدنی است اما دشوار است. واکسن باید در دمای بسیار سرد نگهداری شود. "

هورتون در ادامه افزود: " فقط ۴۸ ساعت زمان‌دارید تا واکسن را در دمای منفی ۷۰ قرار ندهید؛ بنابراین به یک شبکه بسیار بسیار کارآمد برای توزیع نیاز خواهد بود. "

فرماندار ایلینوی JB پریتزکر گفت که "بخش‌های آزمایشی " در ایالت ایلینوی متفاوت انتخاب می‌شوند. علاقه‌مندان برای دریافت واکسن باید مراحل ثبت‌نام را طی کنند.

دکتر نگوزی ایزیکه از گروه بهداشت عمومی ایلینوی گفت: "هنگامی‌که واکسن آماده شود، مستقیما برای موارد ثبت‌نام‌شده ارسال می‌شود. "

هنوز این سوال وجود دارد که چگونه واکسن به این بخش‌ها انتقال یابد. خطوط هوایی یونایتد و خطوط هوایی آمریکا و دلتا گفتند که در حال برنامه‌ریزی برای انتقال واکسن هستند.

یونایتد "گروه کاری آماده کووید-۱۹ " ایجاد و کانتینرهای حمل‌ونقل با کنترل دما را اجاره کرده است.

در همین حال، خطوط هوایی امریکا گفتند که آنان نیز گروهی از متخصصان ایجاد کرده‌اند که در محموله‌های حساس به دما، ازجمله واکسیناسیون تخصص دارند.

یونایتد گفت که تاکنون آن‌ها با استفاده از ترکیبی از پروازهای باری و پروازهای مسافری به حمل‌ونقل پزشکی، در حدود ۱۴۵ میلیون پوند تجهیزات پزشکی، برای مبارزه با کووید-۱۹ کمک کرده‌اند.

ایزیکه جدول زمانی برای اینکه کدام بیمارستان‌ها یا ارائه‌دهندگان بهداشت در ایلینوی محموله‌های واکسن را دریافت می‌کنند، ارائه نکرد اما گفت که وقتی واکسن آماده باشد با ارائه‌دهندگانی که ثبت‌نام کرده‌اند تماس می‌گیرند و توزیع را از آنجا انجام می‌دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی دانشگاهی واکسن کرونا همه باهم علیه کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۸۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد

نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا قراردادی 13 میلیارد دلاری برای جایگزینی "هواپیمای روز قیامت" با یک شرکت آمریکایی بسته است.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، نیروی هوایی ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که قراردادی 13 میلیارد دلاری با شرکت "سیرا نوادا" برای ساخت یک هواپیمای جایگزین برای بوئینگ های " ای 4 بی" E-4B - معروف به هواپیمای روز قیامت منعقد کرده است.

ایالات متحده آمریکا پیشتر در دهه 1970 برای سناریوهای مختلف یک جنگ هسته ای یک هواپیمای خاص موسوم به "روز قیامت" به شرکت بوئینگ سفارش داده بود که هم اینک 4 فروند از این هواپیماها که به "ای 4 بی" معروف است در اختیار نیروی هوایی ایالات متحده است.

عکس آرشیوی از هواپیمای روز قیامت ای 4 بی/ رویترز

این هواپیماها برای شرایط اضطراری یک جنگ هسته ای و یا جنگ تمام عیار که زیر ساخت های حیاتی آمریکا مورد هدف قرار بگیرد، طراحی شده است که از آن به عنوان یک مرکز فرماندهی و کنترل هوایی استفاده می شود.

سخنگوی نیروی هوایی آمریکا روز جمعه در بیانیه ای گفت: پروژه مرکز عملیات هوابرد بقا (SAOC) قرار است جایگزین هواپیمای قدیمی (ای 4 بی) دهه 1970 شود که به پایان خدمت خود نزدیک می شود.

نیروی هوایی افزود: کار بر روی SAOC در کلرادو، نوادا و اوهایو انجام می شود و انتظار می رود در سال 2036 تکمیل شود.

رویترز در ماه دسامبر گزارش داد که نیروی هوایی ایالات متحده قرارداد با شرکت بوئینگ به منظور توسعه هواپیمای روز قیامت جدید موسوم به (BA.N) "نگهبان شب" را  لغو کرده است.

هواپیمای روز قیامت که معمولا برای انتقال وزیر دفاع ایالات متحده استفاده می شود، به عنوان یک پست فرماندهی متحرک طراحی شده است که قادر به مقاومت در برابر انفجارهای هسته ای و اثرات الکترومغناطیسی است و به رهبران ایالات متحده این امکان را می دهد تا در صورت بروز شرایط اضطراری ملی، با سوار شدن به این هواپیما ارتش را از این مکان هدایت و کنترل کنند. 

E-4B همچنین قادر به سوخت گیری در هوا است و دارای اتاق های کنفرانس و و تجهیزات ارتباطی پیشرفته است.

نیروی هوایی آمریکا در حال حاضر چهار فروند هواپیمای E-4B را با حداقل یک فروند در حالت آماده باش در همه زمان ها اداره می کند. 

این هواپیماها از ناوگان هواپیماهای جامبو جت بوئینگ 747-200 با تغییرات بسیار زیاد ساخته شده که با منسوخ شدن قطعات آن، نگهداری آنها به طور فزاینده ای دشوار و گران شده است.

انتظار می رود E-4B در اوایل دهه 2030 به پایان عمر مفید خود برسد.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ساخت هواپیمای "روز قیامت" در روسیه دستور رئیس جمهور روسیه برای ساخت دو فروند هواپیمای "روز رستاخیز" هواپیمای روز قیامت چیست؟

دیگر خبرها

  • هاآرتص: اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • به وقتِ بیداری
  • برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت و بدون نقص تامین شد
  • تامین برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت انجام شد