Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای شهر تهران با طرح برگزاری جلسات علنی شورا به صورت مجازی مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران دوفوریت برگزاری جلسات شورای شهر تهران به صورت مجازی مورد بررسی قرار گرفت.

طراحان معتقد بودند این تصمیم برای زمان‌های اضطراری است و قرار نیست پس از مصوبه جلسات شورا به صورت مجازی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتقدان این طرح نیز معتقد بودند برگزاری یک جلسه صحن شورا زمانی که شهر و فعالیت‌های شهری تعطیل نیست درست نیست و بیشتر باعث حاشیه سازی برای شورای شهر می‌شود.

موافقان تاکید کردند این طرح به منزله تعطیل کردن جلسات شورا نیست و الهام فخاری دراین زمینه اعلام کرد اگر دورکاری کار است برگزاری جلسات شورا به صورت مجازی نیز کار است.

درنهایت این دوفوریت رأی نیاورد و سپس این طرح به صورت یک فوریت مطرح شد.

محسن هاشمی در جریان بررسی یک فوریت به شوخی گفت: آقای رئیس جمهور که در هیچ جلسه‌ای خارج از اتاقش شرکت نمی‌کند، در جلسه ستاد ملی کرونا حضور دارد.

وی خطاب به اعضای شورای شهر تهران گفت: اگر صحن تعطیل شود شما در سایر جلسات شرکت می‌کنید، من فردا باید در جلسه کمیسیون ماده ۵ شرکت کنم که ۴۰ نفر در یک اتاق کوچک حضور دارند و یا آقای شهردار ما را در مراسم‌های افتتاحیه دعوت می‌کند که زیر یک چادر کوچک ۴۰ نفر نشسته‌اند. دوستان سایر فعالیت‌های خود را تعطیل کنند و به صورت مجازی شرکت کنند، نه اینکه حضور یک بار در هفته در صحن شورای شهر را تعطیل کنیم.

هاشمی تاکید کرد: کسانی که در شورا به کرونا مبتلا شده‌اند از شورا و صحن نگرفته‌اند بلکه در سایر جلساتی که حضور داشتند به کرونا مبتلا شده‌اند.

رئیس شورای شهر تهران به شوخی گفت: آقای علیخانی هر شب در پشت بام منزل اخوی جلسه دارند، من هم در جلسات مرکزی حزب کارگزاران شرکت می‌کنم آن وقت چرا یک جلسه در هفته در صحن را مجازی برگزار کنیم؟

به گزارش ایمنا، در نهایت اعضا با یک فوریت این طرح نیز مخالفت کردند.

کد خبر 455517

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محسن هاشمی رفسنجانی صحن علنی شورای شهر آنلاین و غیرحضوری شوراي شهر تهران مصوبات شورای شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای شهر تهران صورت مجازی جلسات شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۸۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام

آفتاب‌‌نیوز :

تشکری‌هاشمی با اشاره به اینکه ساخت خطوط مترو در شورای شهر تهران تصویب نشده است، گفت: «این موضوعات با هزینه ۱۲ میلیارد یورو برنامه‌ریزی شده است. از جمله این برنامه‌ها ساخت خطوط ۹ و ۱۱ مترو است که قرار است به این شرکت فاینانسور بدهند. البته هنوز نه بودجه آن در شورای شهر تهران تصویب شده و نه جزئیات فنی این قرارداد‌ها مطرح شده است.

او گفت: وقتی مشکلی پیش می‌آید وااسلاما سر داده و آن را به تحریم نسبت می‌دهیم که از ناپختگی است. شرکت‌های خارجی باید برای فروش این محصولات التماس کنند. اگر به ملاحظات بپردازیم منطقی‌تر است تا اینکه با استفاده از کلمه پرابهامی به نام «تحریم» همه روش‌های قانونی را زیر پا گذاشته و از هر راه غیرمتعارفی پیش برویم.

دیگر خبرها

  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • کدام نمایندگان جلسه عصر مجلس را تعطیل کردند؟
  • صدور حکم انسداد کد ملی افراد در موارد خاص می‌تواند صورت گیرد
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است