Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-28@04:37:44 GMT

ریلی که برای ذوب آهن سودآور شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۸۸۰۹

ریلی که برای ذوب آهن سودآور شد

تین نیوز

معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان اعلام کرد که این شرکت در مهر ۹۹ تولید و فروش انواع ریل‌ مورد مصرف در راه آهن، مترو، معدن، آرک‌های معدن و میلگردهای صنعتی ویژه را افزایش داده است و به دلیل ارزش افزوده بالای این محصولات قیمت فروش بالاتری هم دارند و این شراط سبب افزایش ۵۷ درصدی فروش «ذوب» شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بهزاد کرمی درباره گزارش عملکرد یک ماهه شرکت ذوب آهن اصفهان، اظهار کرد: براساس گزارش‌های منتشر شده مقدار فروش این شرکت در مهر ماه امسال نسبت به دوره مشابه پارسال ۵۷ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: ارزش فروش که تناژ تولید را شامل نمی‌شود، افزایش فروش ۱۲۷ درصدی در مهر ماه را ثبت کرده است.

به گزارش ایسنا، معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: ذوب آهن اصفهان با هدف تامین ارز و مواد اولیه مورد نیاز خود به‌ویژه کک و زغال سنگ، نیمی از کالاهای تولیدی خود را روانه بازارهای جهانی می‌کند و برای ادامه فعالیت‌های خود نیازمند واردات کک و زغال سنگ است.

کرمی، افزایش نرخ ارز به واسطه صادراتی بودن محصولات و افزایش مقدار فروش محصولات با ارزش افزوده بالا را از جمله عوامل تاثیرگذار بر افزایش فروش این شرکت در عملکرد یک ماهه ذوب آهن اصفهان برشمرد.

وی ادامه داد: در دوره مورد بررسی شاهد افزایش تولید و فروش انواع ریل‌ مورد مصرف در راه آهن، مترو، معدن، آرک‌های معدن و میلگردهای صنعتی ویژه بودیم، این محصولات در صنعت مس کاربرد دارند، اینگونه محصولات دارای ارزش افزوده بالایی هستند، به همین دلیل قیمت فروش بالاتری هم دارند.

معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان افزایش قیمت در بازار از دیگر عوامل برشمرد و گفت: افزایش قیمت کلی در بازار در این مدت رخ داده است.

کرمی، درباره مسئله سنگ آهن مورد نیاز این شرکت، اظهار کرد: ذوب آهن اصفهان برای رسیدن به ظرفیت تولید اسمی سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن، به سنگ آهن کافی نیاز دارد از این رو سنگ آهن بیشتر در افزایش تولید نیز موثر خواهد بود.

وی گفت: روند تولید ذوب آهن اصفهان به سمت افزایش بوده و راه‌اندازی کوره بلند شماره یک این روند تداوم خواهد داشت.

معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان ابراز امیدواری کرد که با حمایت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) محصولات بیشتری در سال «جهش تولید» تولید شود.

کرمی با بیان این که افزایش تولید افزون بر حمایت نهادهای مسئول، منوط بر دو عامل است، گفت: این عوامل شامل تامین مواد اولیه بیشتر و صدور مجوز صادرات بیشتر محصولات، برای تامین مواد اولیه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ذوب آهن اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۸۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل گمرک شهید شوشتری سرخس گفت: در فروردین ماه، ۳۰ هزار تن کالا به ارزش هفت میلیون و ۷۷۳ هزار دلار از طریق گمرک مرزی سرخس به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۴۷ درصد و از نظر ارزش ۳۷ درصد افزایش یافته است.   علی‌اکبر کیانی علی آباد افزود: عمده کالا‌های صادراتی مصالح ساختمانی، موادغذایی و محصولات پتروشیمی بوده است.   وی ادامه داد: همچنین ترانزیت ورودی از کشور‌های روسیه و آسیای میانه (ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان) به مقاصد هند، چین، پاکستان، امارات با وزن ۸۴ هزار تن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶۰ درصد افزایش یافته است.   به گفته او، عمده کالا‌های ترانزیتی حبوبات، گوگرد، مشتقات سوختی بوده که از طریق حمل ریلی و جاده‌ای مبادله شده است.   کیانی اعلام کرد: درمجموع ۱۸۰ هزار تن انواع کالا‌های صادراتی، وارداتی و ترانزیتی در فروردین امسال ازگمرک سرخس مبادله شده است.   بزرگترین گمرک و مرز ریلی خاورمیانه با حجم ۸۰ درصد از کل مبادلات و تبادلات کشور، در سرخس واقع شده است.

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • سیاست‌های خلاف تولید، بازنگری شود
  • تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • مشکلات اتحادیه عطاران و سقط فروشان بررسی شد