Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی که سفر از ایران به بسیاری کشورها بدون تست PCR ممنوع است، برخی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از مبدا کشورهای خارجی مشتریان خود را بدون تست کرونا به پرواز راه می‌دهند و بعد در فرودگاه امام(ره) از آنان تست گرفته می‌شود، همین مساله موجب تشکیل صف طولانی در این فرودگاه شده است.

بر اساس بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی، مسافران در هنگام بازگشت به کشور باید برگه گواهی سلامت یا همان تست منفی PCR را برای ورود به ایران در اختیار داشته باشند، اما در ظاهر این دستورالعمل با تبصره و تفاوت به برخی شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده یا هر ایرلاینی با قوانین داخلی خود روی بخشنامه‌های صادره تبصره و اما و اگر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین امروز اگر مسافر پرواز تهران- لندن یا تهران- میلان باشید، بدون تست منفی کرونا ایرلاین‌های داخلی و خارجی از مبدا فرودگاه امام خمینی‌(ره) شما را سوار هواپیما نخواهند کرد و پس از رسیدن به کشور مقصد شما را به شهر مبدا باز می‌گردانند،اما به نظر می‌رسد شرایط برای مسافرگیری ایرلاین‌های ایرانی از مبدا کشورهای خارجی فرق دارد.

برخی شرکت‌های هواپیمایی داخلی از مبدا کشورهای اروپایی، آسیایی و کشورهای اطراف به مسافران خود اجازه می‌دهند بدون داشتن برگه PCR سوار هواپیما شده و وارد فرودگاه امام‌(ره) شوند. این مسافران هم پس از ورود به کشور در قسمت واحد بهداشت مرزی فرودگاه در صف ایستاده و تست کرونا از آنان گرفته می شود.

از چند روز گذشته تصویری در شبکه‌های مجازی پخش شده که حاکی از صف طولانی مسافران ورودی فرودگاه امام‌(ره) است که باید ابتدا تست کرونا دهند و بعد اجازه خروج از فرودگاه را خواهند یافت. این افراد اگر ناقل باشند از آنان خواسته می‌شود تا چند هفته در منزل خود بمانند، آن هم بدون هیچ نطارتی.

این درحالی است که بسیاری از کارکنان واحد بهداشت فرودگاه امام خمینی‌(ره) به دلیل مواجه با مسافرانی که مشخص نیست ناقل ویروس کرونا هستتد یا خیر و بدون گواهی سلامت به ایران سفر کردند، به کرونا مبتلا شده و محل کار خود را ترک کردند. اکنون این واحد با حداقل نیرو در فرودگاه مشغول انجام تست کرونا از مسافران ورودی است.

مردادماه امسال مقررات سفر به ایران اعلام و داشتن گواهی سلامت برای سفر به کشورمان الزامی عنوان شد. این مقررات از ۱۱ مردادماه به اجرا گذاشته شد، اما صف ورودی مسافران به ایران در فرودگاه امام حاکی از نداشتن برگه گواهی سلامت یا همان تست معروف PCR است که تا ٧٢ ساعت اعتبار دارد.

گفته شده شرکت‌های هواپیمایی ایرانی با هدف جذب مشتری بیشتر و راحتی مسافران در بسیاری از پروازهای ورودی این شرط را حذف کرده‌اند. موضوعی که می‌تواند به عامل اصلی انتقال ویروس از طریق حمل و نقل هوایی تبدیل شود.

 اکنون پروازها در فرودگاه امام خمینی‌(ره) به روزی ۳۰ تا ۳۵ پرواز در روز از رقم ۲۵۰ تا ۳۰۰ پرواز سال‌های گذشته کاهش یافته است و پروازهای ورودی با فاصله ۳۰ تا ۴۵ دقیقه به زمین می‌نشیند، با این حال هنوز صف تست کرونای مسافران پرواز قبلی به انتها نرسیده، مسافران پرواز جدید اضافه می‌شوند و معلوم نیست زنجیره انتقال ویروس کرونا از مسافرانی که بدون گواهی سلامت وارد کشور شدند تا کجا به تهدید سلامت مردم دامن خواهد زد؟

/ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شرکت های هواپیمایی فرودگاه امام گواهی سلامت تست کرونا بدون تست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۸۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرودگاه بین‌المللی سمنان مهیای بهره‌برداری است

شجاعی گفت: برقراری پروازهای داخلی و خارجی از فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان از طریق رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: باند فرودگاه سمنان از مجهزترین و به‌روزترین فرودگاه‌های کشور است که ظرفیت فرود هواپیماهای غول‌پیکر از جمله ایرباس ۳۲۰ را دارد.

مدیر فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان اظهار کرد: این فرودگاه گ جزو نزدیک به ۳۰ فرودگاه کشور دارای مرز هوایی و پرواز بین‌المللی است و اولین پرواز بین‌المللی به مقصد عتبات عالیات از فرودگاه سمنان با هواپیمای ایرباس ۳۲۰ از باند این فرودگاه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • فرودگاه بین‌المللی سمنان مهیای بهره‌برداری است
  • ۱۵۰۰ زائر عمره‌گزار وارد کشور شدند
  • ۱۵۰۰ زائر عمره‌گزار وارد کشور شدند           
  • بازگشت حجاج خوزستانی از بیت الحرام به فرودگاه بین‌المللی اهواز
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • لحظات دلهره‌آور نجات مسافران خودرو از وسط سیل + فیلم
  • سند اراضی فرودگاه شهید صدوقی یزد صادر شد
  • پرواز‌های فرودگاه اهواز برقرار است / مسافران از وضعیت پروازی خود مطلع شوند