Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:12:08 GMT

آن ۳۵ درصد بخوانند

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۸۹۳۶

آن ۳۵ درصد بخوانند

به گزارش ایرنا، روزگار کنونی طوری رقم می‌خورد که از صبح که چشم را باز کنی تا شب که چشمانت را بر روی هیاهوی دنیا ببندی خبرهای ناگوار کروناست که جزو زندگی‌های روزمره همه ما شده است.

روزی نیست که خبر فوت افراد و عزادار  شدن عده‌ای از مردم را نشنویم، زندگی سرشار از اخبار تلخ و ناگوار ناشی از مهمان ناخوانده کروناست، مملو از روزهایی که بی‌شک هیچگاه در اذهان متصور نمی‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها کمتر اخبار خوشایند می‌شنویم، گروه‌های مجازی مملو از پیام‌های تسلیت است، عمده پروفایل‌ها رنگ سیاه به خود گرفته‌اند، عزاداران و خانواده‌های دارای بیماران کرونایی حال و روزی مشابه دارند، یکی از درد پر کشیدن پدر نوشته‌ای را در پروفایلش قرار داده و آن یکی از درد کشیدن مادر زیر دستگاه اکسیژن درد خود را با تصویری غم‌انگیز در فضای مجازی ابراز می‌کند.

بسیاری از خانه‌ها رنگ ماتم گرفته، کرونا مانع همدردی حضوری با عزاداران هم شده است، خانه‌ای در فراق کوچ همیشگی فرزند رنگ ماتم دارد و آن یکی هم در نبود مادر سرد و بی‌روح شده است.

حالا دیگر کرونا براستی جزو جدایی‌ناپذیر از زندگی‌ها شده است، ویروسی که علی‌رغم میل باطنی داریم به آن عادت می‌کنیم، اگر هنوز کسی با آن درگیر نشده است اما ناخودآگاه منتظر حضورش در خانه و درگیر شدن با دردسرهای آن هستیم.

در میانه این همه روزگار تلخ و رویدادهای ناگوار که کرونا برایمان به ارمغان آورده است هستند افرادی که هنوز این بیماری را باور ندارند، نه ماسک می‌زنند، نه فاصله‌گذاری رعایت می‌کنند و نه نکات بهداشتی.

بر اساس اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام بالاترین میزان درصد استفاده از ماسک توسط مردم  این استان بصورت میانگین ۶۵ درصد است، این نرخ یعنی ۳۵ درصد دیگر هنوز کرونا را قبول ندارند، ۳۵ درصد مردم با سهل‌انگاری موجب انتشار گسترده این ویروس هستند و ۳۵درصد مردم یار و یاور کرونا.

روی سخن با آن ۳۵درصد است، مردمی که بجای مقابله با کرونا ستون پنجم آن شده‌اند، مردمی که گویی پرکشیدن ۴۸۸ نفر از مردم این استان را باور ندارند، گدایی تنفس بیماران زیر دستگاه‌های اکسیژن را  درک نمی‌کنند، بی‌خیال سوز سینه‌ها و سرفه‌های همنوعان‌شان هستند، خستگی پرسنل بهداشت و درمان را نمی‌بینند و روزگار تلخ بازماندگان درگذشتگان کرونا را درک نمی‌کنند.

آن ۳۵ درصد، ظهر هنگام که آمار مبتلایان و فوتی‌ها اعلام می‌شود و اشک هزاران مردم در پر کشیدن همشهریان جاری می‌شود بی‌خیال‌تر از دیروز با بی‌توجهی به نکات بهداشتی به استقبال کرونای منحوس می‌روند.

آن ۳۵ درصدی که هنوز باور ندارند یکه‌تازی کرونا وضعیت چهار شهر استان را سیاه و مابقی را به وضعیت قرمز و نارنجی درآورده و موج بیماران ظرفیت بیمارستان‌های استان را تکمیل کرده است.

۳۵ درصدی که نمی‌دانند پرسنل بهداشت و درمان در چه شرایطی مشغول خدمت هستند، در همین استانی که بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام با وجود اینکه  هم اکنون ۹ بیمارستان و ۱۳ مرکز درمانی شبانه‌روزی در حال پذیرای بیماران کرونایی است و امسال با توجه به کمبود شدید نیرو تاکنون ۱۸۵ نفر پرسنل درمانی استخدام شده‌اند اما باز هم مراکز درمانی استان با کمبود نیرو مواجه است.

درک خطر کرونا در برخی مردم ضعیف است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این خصوص به خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده میانگین درصد استفاده مردم از ماسک در این استان ۶۵ درصد است که برای کنترل بیشتر بیماری این نرخ باید افزایش یابد.

دکتر جمیل صادقی‌فر افزود: این در حالی است که میانگین استفاده از ماسک در بین مردم از ۴۸ درصد به ۶۵ درصد افزایش یافته ولی تا رسیدن به فاصله مطلوب فاصله وجود دارد.

وی در خصوص علت عدم استفاده از ماسک در بین عده‌ای از مردم اظهار داشت: درک خطر کرونا در بین این افراد بسیار پایین است بطوریکه عده‌ای از این افراد ضرورت زدن ماسک را به هیچوجه قبول ندارند.

وی در عین حال تاکید کرد: به اندازه ماسک زدن، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در اماکن شلوغ و مسقف فاقد تهویه مناسب نیز به عنوان یکی دیگر از علل شیوع کرونا باید رعایت شود.

مهمترین دلیل وضعیت موجود بیماری در ایلام چیست

دکتر صادقی‌فر در خصوص وضعیت بحرانی استان توضیح داد: وضعیت موجود به علت برخی مسائل است که یکی از آنها به حساب آوردن علائم تب، سرفه ، سردرد و غیره توسط مردم به عنوان سرماخوردگی و آلرژی است.

وی عدم استراحت، مراقبت و یا مراجعه تعداد زیادی بیمار در گروه‌های سنی مختلف با حال بد و شدت علائم به صورت مستقیم به بیمارستان را از دیگر دلایل وضعیت موجود استان عنوان کرد.

وی شکل‌گیری تجمع در محافل ختم بویژه آرامستان‌ها با وجود ممنوعیت و محدودیت و حضور تعداد زیادی از افراد مسن دارای بیماری زمینه‌ای در این محافل و چرخش بیشتر ویروس در این آیین‌ها را از دیگر دلایل وضعیت بحرانی استان عنوان کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: از طرفی کشیده شدن آیین‌های عزا و شادی به درون منازل و برگزاری این آیین‌ها در فضاهای کوچک بدون تهویه و بدون رعایت پروتکل‌های  بهداشتی یکی دیگر از مهمترین دلایل وضعیت بحرانی ناشی از کرونا در این استان است.

افزایش ابتلای درون خانوادگی در ایلام

وی همچنین با بیان اینکه ابتلای درون خانوادگی کرونا در ایلام بیشتر است، یادآور شد: علت این مساله ناشی از تجمعات کوچک درون خانواده‌ها و شب‌نشینی‌هاست که بخشی از مردم آنرا رعایت نمی‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: عدم التزام واقعی به رعایت محدودیت‌ها بویژه در گروه شغلی ۲ در شهرهای با وضعیت شلوغ و بحرانی نظیر  ایلام نیز علت دیگری برای تشدید وضعیت بحرانی استان است.

وی ضمن دعوت از مردم برای رعایت نکات بهداشتی برای مقابله با کرونا افزود: ریشه‌کن کردن کرونا نیازمند عزم همگانی بوده و در این زمینه همه مردم باید با اتحاد و همدلی برای مبارزه با کرونا مشارکت لازم را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۱۱ شهرستان ایلام چهار شهرستان شامل ایلام، ایوان، چرداول و دره شهر در وضعیت بحرانی و سیاه کرونا، سه شهرستان مهران، آبدانان و دهلران در وضعیت قرمز، سه شهرستان سیروان، ملکشاهی و بدره در وضعیت نارنجی و تنها شهرستان هلیلان در وضعیت زرد قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا ماسک استان ایلام فاصله گذاری اجتماعی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماسک استان ایلام فاصله گذاری اجتماعی ویروس کرونا ماسک استان ایلام فاصله گذاری اجتماعی اخبار کنکور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام وضعیت بحرانی ۳۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۸۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸ درصد پذیرفته شدگان ان. جی. ال دهلران بومی هستند

مدیر سایت ان. جی. ال ۳۱۰۰ دهلران با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی شرکت ایکو در دی‌ماه پارسال، گفت: بیش از ۹۸ درصد قبول شدگان بومی استان ایلام هستند.
یونس کرمی اظهار کرد: از تعداد ۴۵۴ نفر که نمره قبولی لازم را در آزمون کتبی کسب کردند تنها ۱۸۲نفر موفق به قبولی در مصاحبه شدند.

وی با بیان این که ۹۸.۵ درصد قبول شدگان آزمون بومی استان ایلام هستند، افزود: ۵۳ درصد قبول شدگان در آزمون و مصاحبه از حوزه جنوب استان شامل شهرستان‌های دهلران، آبدانان، دره‌شهر و بدره هستند.

مدیر سایت ان. جی. ال ۳۱۰۰ دهلران تشریح کرد: از این میزان تعداد ۶۶ نفر بومی شهرستان دهلران هستند.

کرمی تنها به جذب سه نفر نیروی غیر بومی در این آزمون اشاره کرد و گفت: قبولی پذیرفته شدگان طی پیام تلفنی به آنها اعلام شده است.

وی مطرح کرد: همچنین اسامی پذیرفته شدگان به دبیرخانه شورای تامین فرمانداری ویژه شهرستان دهلران جهت هرگونه اطلاع تحویل داده شده است.

مدیر سایت ان. جی. ال ۳۱۰۰ دهلران ابراز کرد: بر اساس فراخوان منتشر شده بیش از سه هزار ۳۳۲نفر برای شرکت در آزمون استخدامی که در دی ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، ثبت نام کرده بودند.
کرمی تصریح کرد: پس از فرایند ثبت نام، بررسی مدارک و رشته‌های مورد نیاز براساس فراخوان منتشر شده در دستور کار شرکت قرار گرفت که از این تعداد نیز یک هزار ۱۴۶نفر واجد شرایط شرکت در آزمون بودند.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی شده آزمون در اول دی‌ماه در محل سالن دانشگاه پیام نور دهلران با حساسیت هرچه تمام‌تر برگزار شد که در نهایت ۴۵۴ نفر موفق به کسب نمره قبولی شدند.

مجموعه ان. جی. ال دهلران به‌منظور جمع‌آوری گاز‌های همراه نفت در منطقه جنوب شرق استان ایلام شامل میدان‌های سروک آذر، دانان، چشمه خوش، پایدار غرب و چنگوله احداث شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ۹۸ درصد پذیرفته شدگان ان. جی. ال دهلران بومی هستند
  • کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نظافت تهران | جزییات تماس مردم با ۱۳۷ در این حوزه چه چیز را نشان می دهد؟
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند/ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد (+ جزییات)
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند؛ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی
  • آن ها که در ایران می مانند و می خواهند آن را بسازند این مقاله را بخوانند / ۱۰۰۰ سال حکومت ایلیاتی و ۸۰۰ سال تعطیلی عقل و اندیشه و علم
  • هشدار به رانندگان در پی ورود سامانه بارشی به ایلام
  • لغزنده بودن محورهای مواصلاتی استان ایلام به دلیل بارش باران
  • بارش شدید باران در ایلام آغاز شد
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد