Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از ابتلاء ۷۰۰ معتاد از خرداد ماه به کرونا از جمعیت ۲۲ هزار نفری این کمپ‌ها خبر داد و گفت: از افراد مبتلا به کرونا نیز دو نفر جان‌باخته‌اند. - اخبار اجتماعی -

 فریده براتی سده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به سیاست جدید سازمان بهزیستی در رابطه با پرداخت متمرکز و مستقیم به مراکز درمان، بازتوانی و کاهش آسیب اعتیاد در سطح کشور اظهار کرد: تا پیش از این پرداخت به موسسات غیردولتی و بخش خصوصی با تأخیر انجام می‌گرفت اما از این ماه و با دستور ریاست سازمان بهزیستی پرداختها به‌صورت مستقیم از سوی ستاد سازمان به مراکز انجام خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: 3 هزار مرکز درمان، بازتوانی و کاهش آسیب اعتیاد در سراسر کشور فعال هستند که سازمان بهزیستی هر ماه 55 درصد از هزینه این مراکز را پرداخت می‌کند و مابقی نیز توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر پرداخت می‌شود.

براتی سده گفت: تا پیش از این اعتبارات در اختیار ادارات بهزیستی در سراسر کشور قرار می‌گرفت اما از این به بعد این پرداختها به صورت مستقیم از ستاد بهزیستی کشور انجام می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: ماهیانه مبلغ 3.5 میلیارد تومان از سوی ستاد بهزیستی کشور به مراکز درمان، بازتوانی و کاهش آسیب اعتیاد پرداخت خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این فرآیند منجر به شفاف‌سازی در پرداخت به مراکز خواهد شد، افزود: تمامی فرآیند پرداختها و مبالغ آن بر روی سامانه سازمان بهزیستی مشخص است و قابل دسترسی خواهد بود.

براتی سده همچنین در رابطه با تعرفه درمان یک فرد معتاد خاطرنشان کرد: این رقم یک میلیون و 200 هزار تومان در نظر گرفته شده است و به خانواده‌هایی که شرایط مناسبی را ندارند 60 درصد به‌صورت یارانه کمک خواهد شد و مابقی را می‌دهند همچنین خانواده‌هایی که نتواند مابقی هزینه را بدهند به صورت رایگان پذیرش خواهند شد.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درباره تعداد معتادان مبتلا به کرونا طی ماه‌های گذشته گفت: از خرداد ماه تا به حال 22 هزار نفر پذیرش شدند که از این تعداد 700 نفر مبتلا به کرونا و دو نفر جان باختند.

وی ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز درمانی اعتیاد گفت: در حال حاضر محدودیت پذیرش برای افراد در نظر گرفته شده است و در صورتی که افراد هم پذیرش شوند پروتکل‌های بهداشتی از جمله قرنطینه آنها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کمک دوباره بنیاد مستضعفان به 100هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستیبهزیستی: مراکز نگهداری معلولان و سالمندان نباید جشن و دورهمی برگزار کنند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۸۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند

روح اله خدابنده لو گفت: پرداخت کمک هزینه معیشتی به خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو و پرداخت کمک های موردی حسب نیاز فرزندان چند قلو مطابق دستورالعمل جامع حمایت‌های مالی از جمله خدمات و حمایت‌های بهزیستی از این خانواده‌هاست.

وی اضافه کرد: از مجموع خانواده های تحت پوشش ۶۳۳ خانوار دارای فرزند دوقلو و ۴۴ خانوار دارای فرزند سه قلو و بالاتر هستند که از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: به منظور کاهش فشارهای ناشی از تولد همزمان چند نوزاد در یک خانواده و همچنین فراهم کردن امکان رشد و پرورش متعادل آنها، به خانواده های نیازمند دارای فرزندان چند قلو تا پایان ۶ سالگی فرزندان، مستمری ماهانه بر اساس دهک درآمدی و بعد خانوار و سایر خدمات حمایتی ارائه می شود که اجرای آن طبق بخشنامه های مربوطه است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳۰ هزار خانوار شامل ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند و خدمات متعددی به آنها ارائه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲