Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-08@03:28:05 GMT

احتمال انتقال کرونا از راه مصرف "گوشت" چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۹۱۰۵

احتمال انتقال کرونا از راه مصرف 'گوشت' چقدر است؟

رویداد۲۴ یکی از سوالاتی که ممکن است اغلب خانواده‌ها در مورد این بیماری داشته باشند این است که احتمال انتقال آن از طریق مصرف گوشت قرمز، مرغ و ماهی چقدر است؟

شاهرخ یارویسی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در گفتگو با ایسنا در پاسخ به این سوال، گفت: تاکنون هیچ گزارشی از انتقال کووید ۱۹ از طریق مصرف گوشت اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: اگرچه تاکنون هیچ گزارش مستند علمی نه فقط در کشور ما بلکه در همه دنیا مبنی بر انتقال کووید ۱۹ از طریق مصرف گوشت و فرآورده‌های دامی گزارش نشده، اما این موضوع به معنای رد کامل فرضیه احتمال انتقال کووید ۱۹ از طریق مصرف گوشت و فرآورده‌های دامی آلوده نیست، چون ممکن است تاکنون اصلا تحقیقاتی در این زمینه انجام نشده باشد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه سپس با بیان اینکه آلودگی گوشت، مرغ و ماهی به کووید ۱۹ هیچ توجیه علمی ندارد، گفت: اگر هم آلودگی وجود داشته باشد مربوط به مراحل پس از کشتار است که آن هم از طریق طبخ گوشت در دمای بالا از بین می‌رود، با این حال احتمال انتقال آن در مراحل قبل از طبخ و در فاصله انتقال از فروشگاه تا مرحله خرد کردن و یا انتقال به قابلمه دور از انتظار نیست.
بیشتر بخوانید: سازنده مسلمان واکسن کرونا: احتمالا زندگی تا اواسط سال آینده به حالت عادی بر می‌گرددیارویسی در ادامه با توصیه به خانواده‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهیه و طبخ گوشت، گفت: از خانواده‌ها تقاضا می‌شود برای جلوگیری از انتقال کووید۱۹ از طریق گوشت حتما در فرآیند خرد کردن و طبخ گوشت از دستکش استفاده کنند.

وی اضافه کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌شود برای پیشگیری از شیوع کرونا از تکه تکه کردن گوشت به خصوص گوشت مرغ در واحد‌های عرضه کننده صرف نظر کنند و این کار را خودشان در منزل و با رعایت نکات بهداشتی انجام دهند.

یارویسی اضافه کرد: گوشت آلوده به ویروس کرونا نیست، اما احتمال اینکه فردی که اقدام به قطعه قطعه کردن آن می‌کند مبتلا بوده و یا وسایل مورد استفاده او مثل میز و چاقو آلوده به ویروس باشد، وجود دارد که در این صورت احتمال انتقال بیماری وجود دارد.

وی در خاتمه از مردم خواست تا گوشت و مرغ را از مراکز مجاز خریداری کرده و به هیچ عنوان از افرادی که در معابر اقدام به کشتار غیرمجاز دام و یا فروش مرغ زنده می‌کنند، خریداری نکنند. منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران طریق مصرف گوشت احتمال انتقال انتقال کووید خانواده ها ۱۹ از طریق کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۹۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات نفت عراق کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر وزارت نفت عراق اعلام کرد صادرات نفت عراق در ماه آوریل ۲۰۲۴ به میزان ۰.۳ درصد نسبت به ماه پیش از آن کاهش یافت.

صادرات نفت عراق به میزان ۱۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۳ میلیون و ۴۱۳ هزار بشکه در روز رسید.

این در حالی است که عراق در ماه مارس ۲۰۲۴، ۳ میلیون و ۴۲۳ هزار بشکه در روز نفت صادر کرد.

از کل صادرات نفت عراق در ماه آوریل، ۳ میلیون و ۳۶۴ هزار بشکه در روز از طریق آب‌های جنوب کشور، ۱۵ هزار بشکه در روز از طریق نفت کش به اردن و ۳۴ هزار بشکه در روز از نفت خام سنگین القیاره از طریق بندر خور الزبیر بارگیری شد.

کد خبر 6098104 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • طرح‌های مهم تأمین و انتقال آب به تهران در پیچ و خم اعتبارات
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • این ویتامین‌ها را بخورید و لاغر بمانید
  • سقف روزانه تراکنش های بانکی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • آب به باتری کم مصرف تبدیل شد!