Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، نشست مشترکی با حضور مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، مدیر پرستاری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان و جمعی از جوانان، امدادگران و نیرو‌های داوطلب در محل مجتمع لجستیک امداد و نجات هلال احمر استان برگزار شد.

در این نشست مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: با توجه به اهمیت حضور داوطلبان در امر اطلاع رسانی، پیشگیری و همچنین ارایه خدمات پشتیبانی در مراکز بهداشتی ودرمانی در سطح استان در خصوص بیماری کرونا در معیت دانشگاه علوم پزشکی از این نیرو‌های دعوت به عمل می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدر ایزدی افزود: از همه افراد با توانایی‌های مختلف که تمایل دارند با حضور خود نقشی مؤثر در کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا داشته باشند دعوت می‌شود، آمادگی خود را جهت حضور در این کار خداپسندانه به جمعیت هلال احمر استان کردستان، اعلام نمایند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه گفت: کادر بهداشت و درمان از اولین روز‌های شیوع کرونا در اسفندماه سال گذشته تاکنون با خلوص نیت، ایثارگرانه در حال خدمات رسانی هستند و در حال حاضر به دلیل طولانی شدن زمان اپیدمی علیرغم تلاش و مجاهدت با خستگی و فرسایش شغلی مواجه شده‌اند.

ایزدی همکاری و حضور نیرو‌های داوطلب کمک کننده به تیم درمان را سند افتخار و برگ زرینی در همدلی و همیاری استان کردستان عنوان کرد و یادآورشد: افراد داوطلب در قالب تیم‌های سازمان‌یافته مجهز به وسایل حفاظت شخصی که از سوی دانشگاه در اختیار آنان قرار می‌گیرد، قبل از ورود به مراکز درمانی با شرح وظایف محوله مخاطرات بیمارستانی و اقدامات احتیاطی کاملاً آشنا می‌شوند.

او بیان کرد: نیرو‌های داوطلب جمعیت هلال احمر در زمینه‌های مختلف از جمله نمونه‌گیری و تست کرونا در مراکز ۱۶ ساعته و در مراکز درمانی در نقش بیماربری، خدماتی، امدادیاری و مدیریت ازدحام اورژانس فعالیت خود را از ۲۶ آبان ماه سال جاری شروع خواهند کرد.

ایزدی خطاب به نیرو‌های داوطلب اظهار کرد: شما با لباس و پوشش شکیل هلال احمر در جلب اعتماد و افزایش روحیه مردم نقش بی‌بدیلی ایفا می‌کنید و علاوه بر خدمات بهداشتی، نقش اطلاع رسانی را در زمینه پیشگیری و رعایت پروتکل‌ها بهداشتی برعهده داشته و به جامعه منتقل خواهید کرد.

او با بیان اینکه از مجموع ۱۰۰ نفر داوطلبی که اعلام آمادگی خود را جهت خدمت به کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا و تیم بهداشت و درمان اعلام کرده‌اند، افراد واجد شرایط انتخاب و به مدت یک هفته فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، ادامه داد: تیم‌های دیگر از هفته آینده سازماندهی و به فیلد‌های کاری معرفی خواهند شد.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: این داوطلبین در بیمارستان‌های توحید، کوثر، بعثت و مراکز ۱۶ ساعته شهرستان سنندج فعالیت خواهند کرد و این امر در هفته‌های آینده در سایر شهرستان‌های استان، تسری می‌یابد.

ایزدی با اشاره به صدور بیمه مسئولیت افراد داوطلب در مدت همکاری در محیط‌های درمانی افزود: در معیت نیرو‌های با تجربه خود در مراکز درمانی از ظرفیت این افراد بهره‌مند خواهیم شد.

اوعنوان کرد: از همه افراد با تخصص‌های مختلف که تمایل دارند با حضور خود نقشی مؤثر در کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا داشته باشند دعوت می‌شود مشخصات خود را به واحد داوطلبان جمعیت هلال احمر در سنندج و شعب سایر شهرستان‌های استان اعلام نمایند و هماهنگی‌های لازم پس از دریافت و بررسی با داوطلبان صورت خواهد گرفت.
در ادامه این جلسه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان با اشاره به وضعیت همه‌گیری کرونا در استان، اظهار کرد: کشور ما تاکنون با بحران‌های زیادی مواجه بوده، اما هیچ کدام به اندازه بیماری کرونا بحران ساز و مخاطره انگیز نبوده است.
پیام جلالی با بیان اینکه کرونا تقریباً همه استان‌های کشور را به صورت یکسان در برگرفته است، تأکید کرد:کنترل و مبارزه با بحران کرونا مستلزم عزم همگانی و مشارکت‌های داوطلبانه است.

او با اشاره به نقش مؤثر نیرو‌های داوطلب در حوزه سلامت، یادآور شد: با توجه به ضرورت کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و در راستای ضرورت آموزش همگانی مردم و حمایت همه جانبه از تیم‌های درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، جمعیت هلال احمر، آمادگی خود را جهت جذب نیرو‌های داوطلب برای کمک به کنترل و پیشگیری از شیوع این ویروس اعلام می‌نماید.

جلالی خاطرنشان کرد: استان کردستان همواره و در همه عرصه‌ها پیشتاز خدمات رسانی داوطلبانه در حوادث غیر مترقبه و بحران‌ها بوده و تاکنون در این زمینه خوش درخشیده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان ضمن قدردانی از نیرو‌های داوطلب در امر خدمات رسانی به حوزه سلامت در ایام کرونا، گفت: ایثار نیرو‌های داوطلب برای پیشگیری و در مقابله با این بیماری، یادآور امدادگران دوران دفاع مقدس است.

پجلالی خطاب به نیرو‌های داوطلب اظهار کرد: طبق تخصص و توان خود بر اساس قوانین و دستورالعمل‌های دانشگاه علوم پزشکی و با آرامش و سعه صدر عمل کنید تا با یاری خداوند منان زنجیره این بیماری منحوس قطع شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی کنترل و پیشگیری از شیوع دانشگاه علوم پزشکی جمعیت هلال احمر هلال احمر استان نیرو های داوطلب استان کردستان مراکز درمانی مدیر پرستاری بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۹۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان با قلمشان در راه خیر گام بر می‌دارند

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب سلیمانی، در دیدار با اعضای مؤسسه علمی‌کاربردی هلال احمر و جمعی از خلبانان یک شرکت هلیکوپتری گفت: در دهه‌های گذشته نتوانسته‌ایم جایگاه معلم را به خوبی تبیین کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: معلم و استاد کسانی هستند که نسلی از دانشمندان فیلسوفان و اندیشمندان را تربیت می‌کنند و وظیفه خطیر آموزش به نسل آینده را بر عهده دارند.

سلیمانی در ادامه خاطرنشان کرد: معلمان بستر ساز رشد و توسعه کشور هستند و رسالت خود را با آموزش به دانش آموزان ایفا می‌کنند. ۴ هزار و ۹۰۵ معلم و استاد شهید داریم که در دوران دفاع مقدس در راه حفظ وطن جان فشانی کردند.

وی گفت: معلمی‌شغلی سراسر عشق است و بی واسطه در تلاش بوده‌اند که آینده کشور رو به رشد باشد. معلمان در واقع با لسان و قلمشان در راه کار خیر تلاش می‌کنند. شهید علی لندی که به درون آتش رفت تا جان دیگران را نجات دهد نتیجه اقدامات همین معلمان ایثارگر ما است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در پایان از اساتید مؤسسه علمی‌کاربردی هلال احمر، خلبانان هلیکوپتری و مدرسان نمونه معاونت آموزش جمعیت هلال احمر تقدیر و تجلیل کرد.

کد خبر 6094589

دیگر خبرها

  • ادامه جستجو‌های تخصصی برای یافتن یسنا
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی
  • یک شهر در پی«یسنا»
  • معلمان با قلمشان در راه خیر گام بر می‌دارند
  • اعزام ۲ تیم امدادونجات هلال احمر به سیرچ کرمان
  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ حدود ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند
  • جست‎جو برای یافتن دختر ۴ ساله در کلاله
  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند