Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس از شهریار؛ سیده طیبه عزتی: نزدیک ۱۰ ماهی است که ویروس کرونا سلامت، کار و زندگی مردم را تحت تأثیر خود قرار داده اما از همان روزهای اول گروه‌های مختلف مردمی، بسیجی و جهادی به هر نحوی تلاش کرده‌اند تا با فعالیت‌ها و کمک‌های خود باری از دوش مدافعان عرصه سلامت برداشته و به حفظ سلامت هم‌نوعان در نقاط مختلف شهر و کشور کمکی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این مدت جمعی از بانوان و بسیجیان در شهریار با انجام کمک‌های مؤمنانه و خیرخواهانه، دست به کار شدند و با تولید ماسک و اقلام بهداشتی و توزیع در اماکن گوناگون دست به دست هم دادند تا مانع گسترش ویروس کرونا شوند که در این خصوص با دو نفر از آن‌ها گفت‌وگویی انجام شد.

فرصت‌های مختلف اشتغالزایی در تولید ماسک بهداشتی

الهه فاضلی جانشین فرمانده حوزه یک حضرت فاطمه سلام الله علیها شهریار با اشاره به اینکه فرصت‌های اشتغالزایی مختلفی برای بانوان و خانواده‌های آن‌ها در تولید ماسک ایجاد شده گفت: تعدادی از بانوان بسیجی شهریار به صورت خودجوش و داوطلبانه مبالغی روی هم گذاشته و پارچه‌های مخصوص تولید ماسک را از بازار خریدار کرده و به این ترتیب فرصت اشتغالزایی برای ۱۲ نفر از خیاطان ایجاد شد.

وی افزود: بخش دیگری از پارچه‌ها به کارگاهی کاملاً بهداشتی و مجهز در اندیشه ارسال شد که توسط دستگاه‌های اتوماتیک و با همکاری ۱۰ نفر اقدام به تولید ماسک شد و فرصت دیگری در اشتغالزایی به وجود آمد.

جانشین فرمانده حوزه یک حضرت فاطمه سلام الله علیها با اشاره به اینکه ماسک‌های تولید شده همگی سه لایه اسپان و همراه گیره بوده که پس از استریل شدن به بازار عرضه می‌شود، ادامه داد: ماسک‌ها پس از استریل و بسته‌بندی به دلیل اینکه از کیفیت بالایی برخوردار هستند با قیمت بسیار محدود به اماکن مختلف مانند بیمارستان، داروخانه و مؤسسات مختلف عرضه شده و در حال برنامه‌ریزی برای عرضه در مراکز خیریه هستیم و در بخش توزیع و فروش نیز زمینه اشتغال برای ۵ نفر دیگر فراهم شده است.

فاضلی با اشاره به اینکه بیش از ۱۲۰ هزار عدد ماسک طی این مدت تولید شده، بیان کرد: تاکنون حدود ۲۰ هزار عدد ماسک دوردوز توسط خیاطان دوخته شده و بیش از ۱۰۰ هزار عدد نیز توسط دستگاه در کارگاه تولید شده است.

تولید رایگان بیش از ۵۰ هزار ماسک

معصومه بهاردوست بانوی بسیجی فعال از گروه جهادی قتیل العبرات که با کمک جمعی از جوانان بسیجی و مسجدی در زمینه تولید ماسک و اقلام بهداشتی فعالیت می‌کنند، از تولید و عرضه ماسک‌های رایگان خبر داد و گفت: از ابتدای سال بیش از ۵۰ هزار عدد ماسک به صورت رایگان و حدود ۲۰۰ عدد گان برای کادر درمان بیمارستان امام سجاد(ع) تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه در روزهای اول در یک خیاطی کوچکی برش‌ها زده می‌شد و دوخت ماسک توسط بانوان در منازل انجام می‌گرفت، بیان کرد: با همکاری فرماندهی سپاه و رئیس اداره آموزش و پرورش، ادامه کار در کارگاه خیاطی مدرسه‌ای انجام گرفت و حدود ۲۰ نفر در قسمت‌های دوخت، کش زنی و بسته‌بندی مشغول به فعالیت شدند. 

بانوی فعال جهادگر ادامه داد: پس از دوخت ماسک‌ها در بسته‌های بزرگتری به سفارش دهندگانی مانند بسیج، سپاه و آتش‌نشانی تحویل داده شده و پس از استریل شدن و بسته‌بندی بخشی از آن را مجدد به ما تحویل داده و به صورت رایگان به مراکزی مانند حسینه‌ها، مساجد و خانواده شهدا اهداء کردیم.

بهاردوست با اشاره به دیگر اقدامات جهادی در زمینه محرومیت زدایی و انجام کمک‌های مؤمنانه با مشارکت و همکاری بسیجیان ابراز کرد: تولید و دوخت لباس، تهیه بسته‌های معیشتی، پخت نان، کمک‌های قرض الحسنه، تهیه جهیزیه، تأمین کمک هزینه مسکن و شهریه دانشگاه از دیگر فعالیت‌هایی بوده که در این مدت‌ انجام شده است.

به گزارش فارس، فرمایشات سنجیده و ارزشمند مقام معظم رهبری در راه‌اندازی رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌های مؤمنانه فرصت مغتنمی بود تا با کمک نهادهای گوناگون، خیران، نیکوکاران و گروه‌های مختلف مردمی، بسیجیان و جهادگران تهدیدات کرونا به فرصت تبدیل شود تا علاوه بر دست‌گیری نیازمندان و کمک به محرومان، فرصت‌های اشتغالزایی نیز فراهم شود.

همبستگی، اتحاد و کمک‌های مؤمنانه در گوشه و نقاط مختلف شهر همچنان ادامه دارد و کرونا بهانه‌ای شد تا زنجیره همدلی بیشتر از گذشته گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا کمک مومنانه اشتغالزایی سلامت بانوان تولید مقام معظم رهبری ماسک کمک های مؤمنانه تولید ماسک تولید شده هزار عدد ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۹۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت‌های از دست رفته برای کردستان با کار جهادی جبران شود

 استاندار کردستان در آئین تجلیل از بازنشستگان و ایثارگران سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مغزافزار مدیریت استان است و اگر این مجموعه علمی و عملی با تعامل مطلوب و تاثیرگذار در استان باشد حتماً سایر چرخ‌های مدیریتی در استان بهتر می‌چرخد.

اسماعیل زارعی‌کوشا افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در این دوره باید بیشتر روی برنامه کار کند تا بودجه، چرا که بودجه تابعی از برنامه‌ریزی است، اگر برنامه محور در استان حرکت کنیم حتماً نقش سلیقه‌ها، جناح‌بندی‌های گروهی، فردی و ... در تصمیم‌گیری‌ها و موضوعات کمتر و مردم بهتر و بیشتر بهره خواهند برد.

وی خاطرنشان کرد: حاکمیت سلیقه و اقتدارگرانه مدیر، مسئول و در کل افراد بالادستی لطمه می‌زند اگر دنبال پیشرفت هستیم باید بیشتر نگاه کارشناسی داشته باشیم.

استاندار کردستان عنوان کرد: ما در کردستان مسائل و مشکلات انباشته زیادی داریم و داشتیم، معتقدیم باید کار پر حجم و اولویت‌گرا در استان چندین سال استمرار داشته باشد تا به یک نقطه تعادل در مسائل و موضوعات برسیم.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: فرصت‌هایی از این استان ضایع شده و از دست رفته که باید با کار جهادی و تلاش شبانه روزی جبران شود.

نظارت بر روند اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام در کردستان افزایش می‌یابد

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان  نیز در این آیین گفت: تمام تلاش همکاران ما در این سازمان ایجاد رضایت عمومی در جذب اعتبارات و گشایش و تسهیل گری در امور است.

اکبر محمدی اضافه کرد: در راستای عملیاتی شدن شعار سال با دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در استان مکاتبات لازم انجام شده و تقسیم وظایف صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش تولید و مشارکت مردم در برنامه‌های سازمان مدیریت برنامه‌ریزی به عنوان دو راهبرد اصلی و مطالبه رهبری دنبال می‌شود.

محمدی با بیان اینکه بازنگری در توزیع اعتبارات هزینه‌ای با تعریف مدلی جدید در استان را از برنامه‌های اولویت‌دار در سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کردستان می‌دانیم گفت: در سالجاری در کنار این مهم، نظارت بر پروژه‌های عمرانی به صورت ویژه‌تر و میدانی انجام می‌شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از بازنشستگان سال ١٤٠٢ و ایثارگران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • ۱۵۰۰ بانوی خودسرپرست کردستانی گواهینامه فنی وحرفه‌ای دریافت کردند
  • لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • تلاش مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • پرداخت ۱۴۵ میلیارد وام اشتغالزایی توسط بسیج سازندگی
  • حضور جمعیت هلال‌احمر زنجان در ارائه خدمات جهادی پر رنگ است
  • فرصت‌های از دست رفته برای کردستان با کار جهادی جبران شود
  • بسیج سازندگی پارسال ۴ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد کرد
  • تلاش برای حل فروکش تنش آبی و ایجاد پایداری شبکه توزیع آب در شهرستان چهارباغ
  • توزیع ۳.۸ میلیون شیر رایگان در مدارس چهارمحال و بختیاری