Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@20:19:02 GMT

کمک به درمان 298 بیمار خاص و صعب العلاج در البرز

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۹۳۲۳

کمک به درمان 298 بیمار خاص و صعب العلاج در البرز

ابوالفضل فلاح قنبری، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به اینکه از ابتدای سال بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون تومان برای درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج پرداخت‌شده است، گفت: درصورتی‌که مددجوی تحت حمایت امداد توان پرداخت 10 تا 30 درصد فرانشیز را نداشته باشد این نهاد سهم فرانشیز وی را نیز پرداخت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلاح قنبری بابیان اینکه کمیته امداد امام (ره) خدمات درمانی به مددجویان تحت حمایت خود ارائه می‌دهد گفت: پرداخت دو برابری ویزیت پزشک خانواده، پرداخت 100 درصد تعرفه دولتی پزشکان متخصص و فوق تخصص، پوشش بیمه‌ای هزینه خدمات توان‌بخشی همچون پروتز دندان مصنوعی، عینک و سمعک، رایگان کردن فرانشیز درمان بیماران خاص، خدمات سنگ‌شکن، پرتودرمانی و شیمی‌درمانی، جبران هزینه خرید کلیه با هماهنگی انجمن مربوطه و پوشش بیمه‌ای تجهیزات و لوازم مصرفی باکیفیت ازجمله این خدمات می‌باشد.

وی افزود: بیمه پایه مددجویان تحت حمایت «خدمات درمانی» است و ازآنجایی‌که بیمه‌های پایه، کلیه هزینه‌های درمانی را پوشش نمی‌دهند لذا برای کمک به نیازمندان موردحمایت در این زمینه یک بیمه مکمل درمانی در نظر گرفته‌شده است که این افراد با مراجعه به ادارات این نهاد و ارائه اسناد و مدارک مربوطه به کارشناسان درمان کمیته امداد بخشی از هزینه‌های درمانی آن‌ها پرداخت می‌شود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد افزود: 100 درصد فرانشیز داروهای مورد تعهد دربسته بیمه پایه (ترجیحاً داروهای ضروری و هلال احمری) پرداخت می‌شود و سایر موارد داروهای غیرتعهد بر حسب ضرورت و لحاظ شدن اولویت‌ها تا سقف 50درصد قیمت رایج دارو به مددجویان مساعدت می‌شود.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: امام خمینی درمان سلامت کمیته امداد کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۹۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز

مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ۶ مرکز در البرز خدمات رایگان تخصصی سلامت روان به شهروندان ارایه می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ار کرج، ‌مجید نیک‌نژاد صبح امروز در حاشیه بازدید از  مراکز ارائه دهنده تخصصی سلامت روان یا همان مراکز " سراج " در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان البرز 6 مرکز تخصصی سلامت روان به اختصار "سراج " وجود دارد که به بیمارانی که از سطوح پایین تر برای درمان های تخصصی سلامت روان و پیگیری های مداوم بعد از ترخیص ارجاع شده اند ، به صورت رایگان خدمات تخصصی ارائه می کند. وی افزود: درمان های تخصصی سلامت روان گاها طولانی مدت و با هزینه های بالا انجام می شود اما مراکز سراج که دو مرکز در کرج و چهار مرکز دیگر در شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد، فردیس و اشتهارد  راه‌اندازی شده‌اند  که با حضور روانپزشک ، روانشناس و یک مددکار اجتماعی این خدمات را ارائه می دهند و برای بیمارانی که امکان مراجعه حضوری ندارند درمان در منزل و پیگیری تلفنی انجام می‌شود.

وی افزود: بیمارانی که از مراکز بهداشتی، بهزیستی، مدارس و دیگر سازمان‌ها ... به این مراکز ارجاع داده می‌شوند بیمارانی هستند که از اختلالات شدید روان یا افکار پرخطری مانند خودکشی و ... رنج می برند و علاوه بر درمان و پیشگیری از عود مجدد بیماری، ، خانواده های این بیماران نیز آموزش های لازم را دریافت می‌کنند.

وی یکی از نقاط قوت مراکز سراج را حضور مددکار اجتماعی دانست و تصریح کرد: مددکار فعال در این مراکز با ارتباطی که با دستگاه های مربوطه ایجاد می کند آسیب های اجتماعی مراجعین مثل فقر، بیکاری ، بی سوادی و ...بررسی و  پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل