Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@12:16:25 GMT

تایوان چشم‌انتظار همکاری با دولت بایدن

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۹۴۰۶

تایوان چشم‌انتظار همکاری با دولت بایدن

به گزارش افکارنیوز،

 تایوان که این روزها به تحریک دولت ترامپ، بر طبل جدایی‌طلبی می‌کوبد؛ با در نظر گرفتن این احتمال که ممکن است طی ماه‌های آتی، قدرت در کاخ سفید به جو بایدن منتقل شود؛ به دنبال برقراری ارتباط با تیم نامزد دموکرات انتخابات 2020 آمریکا است.

به همین دلیل، «هسیا او بی-کیهیم» نماینده تایوان در واشنگتن، در گفتگویی تلفنی با «آنتونی بلینکن» مشاور ارشد بایدن، پیروزی ادعایی نامزد دموکرات‎ را تبریک گفت و تاکید کرد که تایپه به همکاری نزدیک با آمریکا امید بسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما از آمریکا به خاطر حمایت فراحزبی‌اش سپاسگزاریم.

این در حالی است که «تسای اینگ ون» رئیس تایوان در سفری که سال ۲۰۱۵ به آمریکا داشت، با بلینکن که در آن دوره معاون وزارت خارجه بود و پیش‌بینی می‌شود که آینده درخشانی در دولت احتمالی بایدن داشته باشد؛ دیدار کرد.

به گزارش مهر، برای بیش از چهار دهه است که آمریکا با رعایت سیاست اصل چین واحد، از برقراری رابطه مستقیم با سران تایوان پرهیز می‌کند. با این حال، واشنگتن در دوره دونالد ترامپ، در راستای تحقق سیاست چرخش به ایندوپاسیفیک که مستلزم ممانعت از قدرت‌یابی چین است؛ به حمایت از جریان‌های جدایی طلب مناطق تابع این کشور نظیر تبت، هنگ کنگ و تایوان روی آورد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کاخ سفید انتخابات 2020 آمریکا دموکرات تایوان بایدن ترامپ انتخابات 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۹۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: سیاست دولت در کنترل نوسانات ارزی به مجلس اعلام شد

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: برای کنترل نوسانات ارزی بحث‌هایی در کمیسیون‌های مجلس مطرح شد که در این رابطه دولت مجموعه کارهای مدنظر را در اختیار خانه ملت قرار داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید محمد حسینی امروز چهارشنبه - دوازدهم اردیبهشت- در حاشیه جلسه هیئت دولت و در مجمع خبرنگاران اظهار داشت: در برخی کمیسیون های تخصصی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی بحث‌هایی مطرح بود که با همکاری دو قوه نوسانات ارزی کنترل شود.

وی افزود: همچنین مطرح شد که اگر دولت در این خصوص اعلام نظر نکرده و برنامه خود را اعلام نکند مجلس اقداماتی انجام خواهد داد که بر همان مبنا هم پاسخی تهیه شد و مجموعه کارهایی که در حال انجام است و یا در آینده مدنظر است، تبیین شد و فکر می‌کنم در حال حاضر مساله خاصی وجود نداشته باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره چگونگی تعامل دولت و مجلس جدید با ابراز امیدواری از اینکه مجلس دوازدهم بهتر از مجلس فعلی خواهد بود، تصریح کرد: البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم.

حسینی یادآورشد: البته از مجلس آینده هم انتظار داریم همکاری بسیار خوبی با دولت داشته باشند و با اقداماتی که دولت طی نزدیک این سه سال انجام داده مشکلی پیش نخواهد آمد.

ادامه دارد..

کد خبر 749672

دیگر خبرها

  • حمایت از بخش خصوصی سیاست استان است
  • اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی
  • حسینی: سیاست دولت در کنترل نوسانات ارزی به مجلس اعلام شد
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • بایدن: با مصر و قطر درباره آتش بس غزه همکاری می‌کنیم
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد