Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پژوهشگر آمریکایی می گوید که استفاده از ماسک‌های پنبه‌ای بدون کش می‌تواند از بروز حساسیت روی پوست پیشگیری کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از میراگ‌نیوز، یک پژوهشگر ایمنی‌شناسی "دانشگاه سینسیناتی"(University of Cincinnati) به افراد مبتلا به "درماتیت تماسی"(contact dermatitis) پیشنهاد می‌کند که از ماسک‌های بدون کش یا پلاستیک استفاده کنند تا در دوره همه‌گیری کووید-۱۹، به واکنش‌های آلرژیک احتمالی دچار نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درماتیت تماسی، واکنشی است که پوست بدن به خاطر تماس با مواد خاصی از خود نشان می‌دهد. این نوع حساسیت، با حساسیت نسبت به موی سگ و گربه تفاوت دارد زیرا خود را به سرعت نشان نمی‌دهد.

"یاشو دهامیجا"(Yashu Dhamija)، پژوهشگر بخش ایمنی‌شناسی، آلرژی و روماتولوژی دانشگاه سینسیناتی گفت: ما معمولا از بیماران می‌خواهیم که در دوره همه‌گیری کووید-۱۹، ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند. این یک ضرورت است اما می‌توان از ماسک‌های استفاده کرد که برای ماندن روی صورت از پشت سر گره زده می‌شوند.

آنچه در درماتیت تماسی موجب بروز مشکل می‌شود، این است که این واکنش با تاخیر پیش می‌آید؛ بنابراین ممکن است که پوست در تماس با چیزی قرار بگیرد و تا چند روز بعد واکنشی رخ ندهد.

واکنش‌های متناوب می‌توانند فریبنده باشند زیرا دقیقا مشخص نیست که بیمار خود را در معرض چه چیزی قرار داده است و عامل حساسیت می‌تواند در خانه یا محل کار باشد.

دهامیجا در این پژوهش، بیماری را مورد بررسی قرار داد که سه مرتبه در فصل بهار، به خاطر بثورات چهره و تورم پلک به بخش اورژانس مراجعه کرده بود. او پس از تجویز "prednisone" به خانه بازگشت و دو هفته بعد دوباره مورد بررسی قرار گرفت. پزشکان در بررسی‌های خود متوجه شدند که بثورات پوستی در بخش‌هایی از صورت بیمار پیش آمده که با ماسک تماس داشته‌اند.

پزشکان به بیمار توصیه کردند که از ماسک‌های پنبه‌ای بی‌رنگ و بدون کش استفاده کند. بیمار یک هفته پس از به کار بردن ماسک پنبه‌ای، از بهبود نشانه‌ها خبر داد.

دهامیجا ادامه داد: من به جای کش، استفاده از گره‌های پنبه‌ای را در ماسک توصیه می‌کنم که پشت سر بسته می‌شوند تا ماسک را نگه دارند. ما همچنین به بیماران توصیه می‌کنیم تا با شرکت‌های سازنده ماسک تماس بگیرند و بفهمند که چه ماده‌ای در ماسک‌ها به کار رفته است.

وی افزود: واکنش‌های ایمنی نسبت به آلرژن‌ها می‌توانند زندگی بیمار را تهدید کنند اما این واکنش‌ها در درماتیت تماسی تشدید نمی‌شوند. در این موارد می‌توانیم آلرژن را به سرعت شناسایی کنیم و به متوقف کردن عامل تهدیدکننده بپردازیم. درمان درماتیت تماسی معمولا دوری از عامل بروز آن و در صورت نیاز استفاده از داروی خوراکی است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کووید 19 ماسك حساسیت پوستی کرونا در جهان همه باهم علیه کرونا پنبه ای واکنش ها بدون کش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۹۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حساسیت فصلی کودکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در روزشمار هفته سلامت امسال ۵ اردیبهشت روز «سلامت خانواده و فرهنگ سلامت» نامگذاری شده است.

در این روز برنامه‌های متعددی برای ارتقای سواد سلامت خانواده‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان در کشور و به ویژه در حوزه حساسیت های فصلی برگزار می‌شود.

احمد امین فرد گزارش می دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه
  • خواص جکوزی برای پوست
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • حساسیت فصلی کودکان