Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف همدان گفت: بیش از ۹۵ درصد از کسبه و بازاریان همدان در راستای اهداف و دستورات ستاد مدیریت کرونا در استان حرکت می‌کنند. - اخبار استانها -

احمد گازرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان ، اظهار داشت: با توجه به تصمیم ستاد استانی کرونا و به منظور کاهش خطر انتقال ویروس کرونا،  از 20 آبان ماه تا اطلاع ثانوی اصنافی که با نیازهای ضروری مردم در ارتباط نیستند فقط تا ساعت 6 عصر مجاز به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه بیش از 95 درصد از کسبه پیش از ساعت تعیین شده اقدام به تعطیلی مغازه‌های خود می‌کنند، تصریح کرد: کسبه و بازاریان همدان از سال های قدیم در هر شرایطی خود را ثابت کرده و امروز نیز به برای کمک به سلامتی مردم به تعهدات خود پایبند می‌مانند.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف همدان با بیان اینکه تعداد بسیار محدودی از واحدها هستند که در ساعت مقرر مغازه‌های خود را تعطیل نمی‌کنند، گفت: بازرسان ما روزانه وضعیت بازار را رصد می‌کنند و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

گازرانی با تأکید بر اینکه امسال اوضاع مالی بازاریان نامناسب بوده و در سال گذشته نیز به‌خاطر کرونا بازار شب عید را از دست داده اند، اظهار داشت: با این حال هیچ گونه حمایتی از اصناف نشده و حتی شرکت های خدماتی مانند آب، گاز و برق هم با اصناف همکاری نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال درآمد بازاریان به یک پنجم سال‌های گذشته رسیده است، گفت: بسیاری از کسبه مجبور به پرداخت اجاره‌های سنگین هستند و این در حالی‌است که بازار رونقی ندارد و میزان دخل آن‌ها کاهش چشمگیری داشته است.

محسن هاشمی: کاهش ساعت کار اصناف و حمل و نقل فقط باعث ازدحام شده است! فرماندار گرگان: همکاری واحدهای صنفی در اجرای محدودیت‌های کرونایی/ اتحادیه‌ها و اصناف بر زیرمجموعه نظارت کنند 10 شهرستان استان کرمان در وضعیت حاد و فوق حاد شیوع کرونا قرار دارند/ تعطیلی اصناف و دورکاری کارکنان ادامه دارد

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف همدان با اشاره به اینکه از اداره مالیاتی انتظار داریم شرایط بازاریان را درک کنند، تصریح کرد: تسهیلات بسیار اندکی در قالب وام‌هایی با مبلغ بسیار پایین به برخی صنوف داده شده اما به دلیل سود بالا و 12 درصدی وام مورد استقبال همکاران قرار نگرفت.

گازرانی با بیان اینکه از دولت می‌خواهیم در این شرایط سخت در کنارمان باشد، عنوان کرد: حتی اداره بیمه هم سخت‌گیرتر شده، به طوریکه قبلا هزینه بیمه 5 نفر از کارکنان گارگاه ها با تخفیف محسوب می‌شد اما مدتی است تخفیفات را هم برداشته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم شاهد رونق اقتصادی و افزایش تولید باشیم باید از تولیدکنندگان حمایت کنیم، گفت: بسیاری از تولیدکنندگان مورد بی‌مهری و سخت گیری ادارات قرار گرفته‌اند که خود سبب کاهش انگیزه تولید است.

انتهای پیام/743/ی

 

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۹۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، نماینده سازمان سنجش استان همدان: در این خصوص گفت: ۲۳ هزار و ۸۸۰ داوطلب ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در ۱۷ حوزه امتحانی از ۱۰ شهرستان استان همدان، دیروز و امروز همزمان با سراسر کشور باهم رقابت کردند.

سید مهدی مسبوق گفت: تعداد داوطلبان کنکور سراسری امسال حدود ۵۰۰ نفر نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

نماینده سازمان سنجش در استان همدان با بیان اینکه ۳۸ درصد از شرکت کنندگان در کنکور سراسری ۱۴۰۳ این استان را مردان و ۶۲ درصد را زنان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: کنکور سراسری ۱۴۰۳در پنج گروه علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی، هنر و زبان انگلیسی همزمان با سراسر کشور در روز‌های ‏‏پنجشنبه و‏ جمعه ششم و هفتم اردیبهشت در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر برگزارشد.

به گفته او، امسال بیشترین تعداد داوطلبان کنکور سراسری در استان همدان در گروه علوم تجربی با آمار ۴۳ درصد شرکت کنندگان است.

مسبوق گفت: گروه علوم انسانی با ۳۳ درصد، ریاضی با ۱۱ درصد، زبان با هفت درصد و گروه هنر نیز با پنج درصد به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

او گفت: آزمون امسال در ۱۷ حوزه‌ی امتحانی دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه ملایر، دانشگاه آزاد همدان و تویسرکان، دانشگاه‌های پیام نور مراکز شهرستان‌ها و آموزش و پرورش برگزارشد.

مسبوق با اشاره به اینکه نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در روز‌های هفتم و هشتم تیرماه برگزار خواهد شد، گفت: نتایج اولیه این آزمون نیمه دوم خرداد منتشر می‌شود.

در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد هستند. همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار می‌شود که در آزمون اختصاصی

پذیرش دانشجو معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

نوبت اول کنکور امسال برای پذیرش دانشجوی دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه (۶ اردیبهشت)، هنر و زبان‌های خارجی عصر امروز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه (۷ اردیبهشت) در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ورود موتورسیکلت‌ به بازار اصفهان از ۱۷ اردیبهشت/بودجه مرمت بازار ۵ برابر شد
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • سقوط ین با اقدام بانک ژاپن
  • دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در استان همدان
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در همدان