Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر جواد صادقی نسب روز شنبه به مناسبت هفته ملی دیابت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افراد مبتلا به بیماری دیابت از سطح امینی پایین‌تری نسبت به سایر افراد برخوردارند از این رو مراقبتهای آنان برای مقابله با بیماریها و به خصوص کرونا باید در سطح بالاتری قرار داشته باشد و با حساسیت بیشتری مسائل پیشگیرانه را مانند رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، پرهیز از حضور در اجتماعات و تماس با افراد مشکوک به بیماری کووید ۱۹ رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در صورتی که بیماران دیابتی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شوند احتمال ابتلای آنان به نوع بدخیم این بیماری زیاد است و لذا باید نسبت به هر گونه علائم مشکوک به بیماری کووید ۱۹ حساس و به پزشک مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: ۱۱ درصد از جمعیت بالای ۲۵ سال کشور معادل ۵.۵ میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند و این میزان در مناطق تابعه این دانشگاه (گناباد و بجستان) پنج درصد است و سه هزار و ۲۰۰ نفر در این شهرستانها مبتلا به دیابت هستند و تحت درمان قرار دارند.

صادقی نسب با اشاره به اقدامات معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گناباد برای ارایه خدمات به بیماران دیابتی افزود: در کنار اقدامات فرهنگی و آموزش در ارتباط با مخاطرات بیماری دیابت در پایگاهها و مراکز بهداشت شهری و روستایی، خدمات درمانی لازم هم به آنان ارایه می شود.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس همه گیر کرونا و برای پرهیز از حضور بیماران دیابتی در مراکز بهداشتی و درمانی سعی شده که این خدمات به صورت تلفنی انجام شود و درمان و معاینه آنان از راه دور و یا با بهره گیری از بستر فضای مجازی فراهم شود.

او اضافه کرد: پیگیریهایی نیز با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گناباد برای معاینه رایگان بیماران مبتلا به دیابت از نظر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در دست انجام است.

چهاردهم نوامبر مصادف با ۲۳ آبان، سالگرد تولد "فردریک بانتینگ" کاشف انسولین در سال ۱۹۹۱ با همکاری بنیاد بین‌المللی دیابت و سازمان جهانی بهداشت (WHO) با هدف افزایش آگاهی عمومی در ارتباط با علل، عوارض، پیشگیری و درمان دیابت به عنوان روز جهانی دیابت نام‌گذاری شده است.

 ۲۳ تا ۲۹ آبان ماه نیز در ایران هفته ملی دیابت نام‌گذاری شده است.

دیابت یک عارضه ناشی از اختلال در تولید و یا عملکرد انسولین در بدن است و انسولین هورمون یا ماده‌ای است که در لوزالمعده (پانکراس) تولید می‌شود و سلول‌ها را قادر می‌سازد تا گلوکز را از خون بگیرند و برای تولید انرژی استفاده کنند.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با دو بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی، ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۵ پایگاه اورژانس مشغول ارائه خدمت به مردم شهرستان های گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی است.
هم اکنون بیش از ۱۲۰ هزار نفر از مردم این شهرستان‌ها زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی روز جهانی دیابت اختصاصی ایرنا گناباد سازمان جهانی بهداشت دیابت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی روز جهانی دیابت اختصاصی ایرنا گناباد سازمان جهانی بهداشت دیابت ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی روز جهانی دیابت اختصاصی ایرنا گناباد سازمان جهانی بهداشت دیابت اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی گناباد بیماری کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۹۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ۶ تا ۱۳ اردیبهشت، هفته جهانی واکسیناسیون نام گذاری شده است و در این راستا مجتمع حضرت رسول اکرم (ص) نیز براساس آمار سال ۱۴۰۲ بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون ارائه کرده است.

خدمت واکسیناسیون از بدو تولد تا دوره سالمندی براساس پروتکل کشوری و به صورت رایگان انجام می‌شود.

واکسیناسیون روشی برای کنترل حذف و ریشه کنی بیماری‌های واگیردار است. واکسن با پیشگیری از ابتلا به عفونت‌ها و برخی سرطان‌ها و بیماری‌ها مانند فلج اطفال سطح کیفی زندگی را بهتر می‌کند. واکسیناسیون به نوعی آمادگی سیستم ایمنی بدن انسان را افزایش می‌دهد و نه تنها برای کودکان بلکه برای تمام سنین مورد نیاز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن