Web Analytics Made Easy - Statcounter

اشرفی با بیان اینکه ۴۴۰ نفر در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان شاغل شدند، گفت: متقاضیان برای ثبت نام و استفاده از مزایای این طرح به سایت inhb.ir مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا اشرفی» پیش از ظهر امروز (25 آبان) در جمع خبرنگاران اظهارداشت: مشاغل خانگی دارای ظرفیت ها و توانایی های قابل توجه برای ایجاد اشتغال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: ساماندهی و شناسنامه دار کردن این مشاغل و اعطای مشوق های حمایتی و دولتی نظیر پیوند آن ها با شبکه ها و بازارهای تضمین شده، بازاریابی و برند سازی محصولات و غیره می تواند نقش آن ها را در توسعه ملی دوچندان کند از این رو سیاست وزارت متبوع بر ساماندهی و کمک به این متقاضیان قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گفت: در این برنامه توانمند سازی، مهارت آموزی، تجربه اندوزی، هدایت و مشاوره شغلی، راه اندازی و تثبیت فعالیت های اقتصادی با توجه به مزیت های منطقه و آشنایی با انواع مدل های کسب و کار مشاغل خانگی، خویش فرمایی، شبکه سازی، زنجیره ارزش، اتصال به برندها و بنگاه های بالادستی و غیره در نظر گرفته شده است.

 

اشرفی با بیان اینکه طرح مشاغل خانگی باعث بهبود فرآیند تولیدات و محصولات، حرکت به سمت کارآفرینی و فعالیت های اقتصادی و همچنین رشد مشاغل خُرد و خانگی می شود، افزود: این طرح می تواند زمینه رشد و شکوفایی متقاضیان علاقه مند را از طریق ایجاد مهارت های لازم برای راه اندازی کسب و کارهای موفق، پرورش استعدادهای بالقوه و هدایت و مشاوره آن ها توسط خبرگان و ذینفعان کسب و کار را فراهم کند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در خصوص نحوه اجرای این طرح در استان گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با نظارت و کارفرمایی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی توسط جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی به عنوان تسهیل گر در استان اجرا می شود.

 

وی با اشاره به اینکه طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی در سه فاز شناسایی مزیت ها، توانمند سازی متقاضیان و اتصال به بازار اجرا می شود، گفت: این طرح تاکنون در استان منتهی به شکل گیری سه شبکه پوشاک، عسل و حوله بافی و 6 برند شده و 440 نفر در این طرح شاغل شده اند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در خصوص نحوه شبکه سازی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰جلسه تشکیل داده ایم و ظرفیت ها، مزیت ها و امکانات موجود برای اجرای این طرح را مورد بررسی قرار دادیم.

 

اشرفی در ادامه گفت: نهایتا بر اساس بررسی های دقیق انجام شده و با توجه به پتانسیل های منطقه ای و شهرستانی و با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش تعاون در این مرحله مشاغل دارای اولویت شبکه سازی به تفکیک شهرستان شناسایی شدند و افراد در سراسر استان می توانند در این رشته ها ثبت نام کنند.

 

وی در خصوص فاز سوم این طرح و بحث اتصال به بازار بیان کرد: شکل دهی و ظرفیت سازی بازارهای فیزیکی، الکترونیکی و اتصال به بازار و بنگاه های بالادستی، تولید استاندارد و برند سازی، ارتقاء کیفیت محصولات و بسته بندی و کمک به تنظیم برنامه های تولید و فروش از موضوعات اساسی این طرح است و بخش شناسایی برندها و پیشرانان در سطح ملی و استانی نیز در دستور کار داریم.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در خصوص محورهای اصلی فعالیت ها در این طرح گفت: اتصال به پیشران، ایجاد مشارکت با کسب و کارهای بالادستی با جلب موافقت کارآفرینان، همکاری و شکل دهی بازارهای فروش الکترونیکی و معرفی و فروش محصولات با استفاده از کلیه ی امکانات دیجیتال برای متقاضیان مشاغل خانگی، فروش از طریق برپایی بازارچه های فصلی و موقت به صورت محلی و استانی و ملی، برگزاری نمایشگاه های عرضه محصولات، استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی و بخش های غیردولتی در امر بازاریابی و فروش و ایجاد دسترسی به مواد اولیه با کیفیت و با قیمت مناسب و تامین ابزار مورد نیاز با معرفی متقاضیان مشاغل خانگی به بنگاه های پیشران و بالادستی از مهم ترین اقداماتی است که در راستای اجرای این طرح انجام خواهیم داد.

 

اشرفی در پایان با بیان اینکه متقاضیان برای ثبت نام و استفاده از مزایای این طرح به سایت inhb.ir مراجعه کنند، افزود: دارا بودن سن بالای 18 سال و عدم اشتغال به کار و نداشتن بیمه کارفرمایی از جمله شرایط ثبت نام در این طرح ملی است.

 

 

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اشتغال کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی توسعه مشاغل خانگی مدیرکل تعاون کسب و کار ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۰۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت:آمار اشتغال در ۱۶۸ واحد صنعتی فعال در این شهرستان پنج هزار و ۸۰۰ نفر است که ۸۳ درصد از این اشتغال مربوط به بخش‌هایی مانند نیروگاه سیکل ترکیبی خیام، فولاد خراسان، کارخانه ایران شرق و مانند این مجموعه هاست.

مسعود اکبری باقرآباد افزود:از مجموع ۱۶۸ واحد صنعتی نیشابور فقط ۱۳ واحد فعال با اشتغال هزار و ۵۸۱ نفر در شهرک صنعتی عطار مستقر هستند البته تمایل برای حضور فعالان اقتصادی در این شهرک صنعتی رو به افزایش است و باید در آینده تامین انرژی و آب و سایر زیرساخت‌های این شهرک صنعتی مورد توجه قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت: همچنین هم اکنون ۲۵ معدن فعال با ۳۱۰ نیروی کار در نیشابور مشغول به کار هستند.

اکبری باقرآباد افزود: تعهد اشتغال شهرستان نیشابور در سال گذشته سه هزار و ۹۰۴ نفر بود که حدود ۱۳۰ درصد این تعهد معادل چهار هزار و ۸۰۲ نفر اشتغال جدید محقق شد.

وی گفت: ۲ بخش صنعت و معدن با هزار و یک شغل جدید و کمیته امداد با ایجاد ۷۲۸ فرصت شغلی تازه بالاترین سهمیه ایجاد اشتغال را در سال گذشته به خود اختصاص دادند.

 

دیگر خبرها

  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی
  • اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود