Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@19:17:01 GMT

اکثر بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها جوانان هستند

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۰۵۲۹

اکثر بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها جوانان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر رزیتا خداشاهی اظهار کرد: متأسفانه جمع کثیری از بیماران کرونایی بستری در بخش‌های داخلی، عفونی و ICU بیمارستان‌ها جوانان هستند و با کمال تأسف باید اعلام کنیم که بخش قابل توجهی از فوتی‌های اخیر کرونایی این گروه سنی هستند، همان کسانی که می‌گفتند ما بدنی قوی داریم و کرونا نمی‌گیریم، اما نه تنها مبتلا شدند، بلکه برای خودشان و دیگران ایجاد مشکل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه کرونا واکسن و داروی خاصی ندارد، خاطرنشان کرد: بهترین راه در شرایط بحرانی کرونایی رعایت نکات پیشگیرانه و دستورالعمل‌های بهداشتی بوده. ویروس کرونا تظاهرات زیادی داشته و به‌جهت ناشناخته‌بودن این بیماری هرگز قابل پیش‌بینی نیست.

دکتر خداشاهی با تأکید بر اینکه کرونا ثابت کرده که سرما و گرما، فقیر و غنی و پیر و جوان نمی‌شناسد و به هرکس که بی‌تفاوت باشد آسیب می‌رساند، تصریح کرد: کسی که به کووید 19 مبتلا می‌شود حداقل به 10 نفر آسیب می‌رساند، اینگونه نیست که بگوییم کرونا فقط یک بار برای هر فرد است و در برخی از افراد بیش از دو بار مبتلا شدند و تظاهرات مختلف داخلی، ریوی، عفونی، قلبی و غیره را داشتند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا(ع) با ذکر این نکته که عملکرد بدن فرد مبتلا به کرونا پس از بهبودی همانند قبل از ابتلا نیست، تأکید کرد: این افراد مشکلات جسمی، روحی و تنفسی زیادی دارند، بسیاری از بیماران کرونایی در کنار آسیب‌هایی که به خودشان رساندند، درگیری‌های زیادی برای خانواده‌هایشان ایجاد کرده‌اند.

وی بیان کرد: کادر درمان بیمارستان‌ها بالغ بر 8 ماه است که به‌صورت شبانه‌روز و با لباس‌های بسیارسخت بر بالین بیماران کرونایی هستند، مدافعان سلامت که قهرمانانه در جبهه مبارزه با کرونا حاضر هستند جان خود را به خطر انداختند تا جان همنوعشان حفظ شود و هرگز پسندیده نیست که پاسخ تلاش‌ها و زحمات آنان را با بی‌تفاوتی و عدم توجه به هشدارها و توصیه‌های کرونایی بدهیم.

انتهای پیام/70039

منبع: فارس

کلیدواژه: جوانان بیمارستان ها مشهد بیماران بیماران کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۰۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید

به گزارش قدس خراسان، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و نود و یکمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم "راحله اکبری"، بیمار ۶۱ ساله مرگ مغزی ساکن تربت حیدریه معرفی شده از بیمارستان امام حسین (ع) آن شهرستان پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: کبد زنده یاد اکبری به مردی ۵۷ ساله ساکن مشهد که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

وی ادامه داد: قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

اهدای قلب جوان مرگ مغزی

رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: اهدای قلب جوان مرگ مغزی شده ۲۱ ساله در بیمارستان امام رضا(ع)مشهد جان مرد ۵۳ ساله ساکن تربت جام را نجات داد.

محمد عباسی اظهار کرد: صد و چهاردهمین عمل پیوند قلب بر روی این بیمار مبتلا به نارسایی قلبی در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی امام رضا(ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد.

وی ادامه داد: قلب جوان اهدا کننده که دچار مرگ مغزی شده بود در مرکز دیالیز و پیوند اعضای بیمارستان منتصریه مشهد دریافت و در بخش جراحی قلب باز بیمارستان امام رضا(ع) به این بیمار پیوند شد.

رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد حال عمومی بیمار را رضایت بخش اعلام کرد و گفت: این بیمار در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه(آی.سی.یو) قلب باز، بستری است و دوران نقاهت را طی می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • اهدای عضو جوان بجنوردی، ناجی جان ۵ بیمار شد
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟