Web Analytics Made Easy - Statcounter

صیادان متخلف با استفاده از مواد منفجره یک ماهی سونگ بزرگ‌جثه که گونه در خطر انقراضی از ماهیان بومی کشورمان است را صید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ 

صیادان متخلف، با استفاده از انفجار یک ماهی سونگ سایز (بزرگ جثه و رکورد) و مولد را در رودخانه سیمره در استان ایلام صید کردند. سونگ از ماهیان بومی جنوب غرب کشور است و به شدت در خطر انقراض قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این ماهی سایز صیدشده قطعا یکی از ماهی‌های سونگ مولد است که در بقای نسل این ماهی نقشی اساسی داشته است.   کارشناسان بر این باورند که این ماهی با استفاده از مواد منفجره صید شده است. بدین ترتیب که صیادان متخلف با استفاده از مواد منفجره‌ای چون باروت، تی‌ان‌تی و دینامیت در نقاط عمیق رودخانه که میزبان ماهی‌های بزرگ است چاشنی الکتریکی را در زیر صخره‌ها با سیم به مواد منفجره متصل کرده و انفجارهایی در رودخانه‌ها تولید می‌کنند. بر اثر شدت موج این انفجارها هرنوع آبزی زنده از جمله انواع ماهی، قورباغه، خرچنگ، مارماهی و سایر آبزیان که در محدوده شعاع موج انفجار وجود دارند از بین می‌روند.   ماهی سونگ از بزرگترین ماهیان آب شیرین ایران است که در رودهای، سیمره، دز، کارون و همچنین در تالاب‌های خوزستان و در خارج از ایران در عراق و ترکیه و سوریه نیز زیست می‌کند. جثه این ماهی‌ها در پشت سدها به دلیل پایدار بودن شرایط تا به صورت قابل توجهی بزرگ می‌شود. مطابق آخرین بررسی های صورت گرفته ماهی سونگ با نام علمی Luciobarbus esocinus از جمعیت آسیب پذیری در حوزه پراکنش خود (حوزه آبریز دجله) برخوردار است.   انتهای پیام / 
 منبع: میزان 

منبع: دانا

کلیدواژه: مواد منفجره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۰۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) رخ‌نمایی سونگ هه کیو در دنیای مدلینگ

سونگ هه کیو، بازیگر مطرح کره‌ای است که بیشتر ما او را با ایفای نقش ماندگارش در سریال «نسل خورشید» به یاد داریم. این بازیگر که مدتی است دنیای مدلینگ را جدی‌تر از بازیگری دنبال می‌کند، بارها با استایل‌های کت و شلواری و جذابش رخ نموده‌است.

در ادامه نگاهی داشته‌ایم به تعدادی از کت و شلوارهای جذاب سونگ هه کیو که در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف بر تن او نشسته‌اند و با مدل کفش‌های متفاوتی نیز ست شده‌اند.

منبع:‌ وب سایت چی بپوشم

سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • جسد جوان پلدختری در کنار سیمره پیدا شد
  • (تصاویر) رخ‌نمایی سونگ هه کیو در دنیای مدلینگ
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم بهتر است؟
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • کشف جدید دیرینه‌شناسان: ماهی غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!
  • کشف جدید دیرینه‌شناسان: قزل‌آلای غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • رکورد بزرگترین اجتماع طناب زنی کشور در تبریز شکست