Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه راه حل برون‌رفت از مشکلات اقتصادی توجه به مسئله تولید است، گفت: علاج مشکلات اقتصادی کشور توجه به امکانات و ظرفیت های داخلی است که در این راه باید به استفاده از ظرفیت و فکر مردم به ویژه جوانان توجه کرد.

حجت الاسلام «حسن روحانی» در خصوص علم و جایگاه علم در اسلام و اهمیت استفاده از علم و فکر برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و فرهنگی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، گفت: در دین اسلام عنایت بسیار ویژه‌ای به علم شده همچنین در آیات متعدد تمام درجات اسلامی مزین به علم بیان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه شهرستان بابل با اشاره به آیه ای از قرآن کریم، افزود: در قرآن آمده؛  آیا کسانی که اهل علم هستند با کسانی که اهل علم نیستند برابرند؟  تشویق‌های متعدد قرآن نسبت به مسئله علم موجب شد که مسلمین به فکر فراگیری علم بیفتند و خیلی طول نکشید تا پس از  رحلت پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) مسلمین در جهان  سرآمد علم در عرصه علوم دینی و تجربی شدند.

 

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: این امر موجب شد تا اندیشمندان فرانسوی بیان کنند که کشورهای غربی مبدا نگاهشان به علم را از کشورهای اسلامی شروع کردند، روزی که مسلمین در عرصه علم و دانش ممتاز بودند، کشورهای غربی در اوج بی‌تدبیری و وحشی‌گری بودند، خدای متعال در دین و ائمه معصومین(علیهم السلام) در روایات نسبت به قضیه علم توجه ویژه‌ای داشتند که موجب شد مسلمین به سمت و سوی علم کشیده شوند.

 

وی یادآور شد: امروز هم این توجهات در اسلام وجود دارد در مسیر  برون رفت از مشکلات اقتصادی کنونی اولین مسئله همان است که رهبر انقلاب امام خامنه ای(مدظله العالی) فرمودند که راه حل برون‌رفت از مشکلات توجه به مسئله تولید،  نگاه به درون و اهتمام با دستگاه‌های مختلف است.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه علاج مشکلات اقتصادی کشور توجه به امکانات و ظرفیت های داخلی است که در این راه باید به استفاده از ظرفیت و فکر مردم به ویژه جوانان توجه کرد، تاکید کرد: در زمینه تولید باید موانع برطرف شود بخشی مربوط به نگاه غرب است، اینکه ببنیم در آمریکا چه کسی رئیس جمهور می‌شود! یا چشممان را به برجام بدوزیم! نفت بفروشیم و به اقتصاد تزریق کنیم صحیح نیست، محور گشایش در هر کشور نگاه به تولید است.

 

وی اضافه کرد: مطلب دیگر عدم تدبیر اقتصادی است که موحب شده هر سازمانی آهنگ خودش را بنوازد در این زمینه بدون اینکه به قواعد و مصوبات توجه کنند هر کسی سمت و سوی خودش را در مسائل اقتصادی جست و جو می‌کند.

 

حجت الاسلام روحانی در پایان اذعان کرد: ناهماهنگی‌های اقتصادی در میان وزارت‌خانه‌ها مسئله دیگر است، عدم نظارت مشهود در جامعه اجرای قانون با عدم نظارت‌ها مواجه است هر کسی به هر نحوی که دلش می‌خواهد عمل می‌کند که این خطر بزرگی است.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: جایگاه علم در اسلام جهش تولید امام جمعه بابل منویات رهبری مشکلات اقتصادی حجت الاسلام روحانی برون رفت از مشکلات مشکلات اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۰۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از حلقه‌های مفقوده جهت اجرای شعارهای سال توجه نکردن به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای بود.

امین درخشان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: یکی از حلقه‌های مفقوده شعارهای سال در همه سنوات که از طرف دستگاه ها و سازمانهای مرتبط با شعار سال کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت پیوست فرهنگی و رسانه ای بود.

وی اظهارکرد: از جمله راه‌های تحقق شعار سال داشتن نگرش فرهنگی، پیوست رسانه‌ای و بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی و به ویژه رسانه ای است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت‌های مردمی که در آن، مردم می‌توانند به مسئله جهش تولید و رونق تولید کمک کنند، بهره ببریم.

وی ادامه داد: هرگاه و در هر عرصه‌ای و در هر زمینه‌ای از ظرفیت‌های مردمی و مشارکت مردم استفاده کردیم توفیقات مهمی حاصل شد بنابراین مشارکت مردم در تحقق جهش تولید باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: یکی از اولین دستگاههایی که در سال جاری شعار سال را مورد توجه قرار داده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بود که نخستین نشست شورای اطلاع رسانی استان را با موضوع استفاده از ساز و کارهای رسانه ای برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم برگزار کرده ایم.

درخشان تاکید کرد: نیاز است که ظرفیت رسانه های استان در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم از سوی دستگاههای مختلف مورد توجه قرار گیرد. مقرر شد در قالب شورای اطلاع رسانی برای تحقق شعار سال، ارتباط مستمر با اصحاب رسانه و خبرنگاران برقرار باشد.

وی بیان کرد: در تولیدات فاخر فرهنگی و هنری به مسأله بهره مندی از ظرفیت مردمی در تحقق جهش تولید توجه خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است
  • قیمت رحم اجاره‌ای
  • بازار داغ اجاره رحم در بین دهه هفتادی‌ها
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت