Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@05:21:02 GMT

ابلاغ نامگذاری خیابان شجریان به شهردار تهران

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۰۹۴۴

ابلاغ نامگذاری خیابان شجریان به شهردار تهران

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، حجت نظری دراین باره گفت: پس از پیگیری‌های چندین باره اعضای شورای شهر و نیز مطالبه مردم، سرانجام شهردار تهران مصوبه پیشین شورای شهر تهران در خصوص نامگذاری معبری به نام استاد محمدرضا شجریان را برای اجرا ابلاغ کرد و به زودی خیابان فلامک که پیش از این با مصوبه شورای شهر به نام این استاد موسیقی و آواز ایرانی نامگذاری شده بود، به استاد محمدرضا شجریان تغییر نام خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظری با ابراز تاسف از عدم اجرای مصوبه شورا درخصوص نامگذاری این خیابان در زمان حیات استاد شجریان گفت: این تغییر نام باید حدود دو سال پیش و همان زمانی که شورا تغییر نام خیابانی به نام ایشان و چندین چهره علمی و فرهنگی کشور را مصوب کرد، رخ می‌داد که متاسفانه انجام نشد و بسیار متاسفیم که امروز این خیابان در شرایطی نامگذاری می‌شود که استاد شجریان بزرگ دیگر در میان نیستند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه برابر قانون، نامگذاری جزو وظایف و اختیارات شورای شهر تهران است، گفت: شورای شهر نه فقط در این دوره، که طی پنج دوره نسبت به نامگذاری معابر و فضاهای جدید شهری و نیز تغییر نام آن‌ها اقدام کرده است و در این میان مفتخریم که در این دوره، بیش از نیمی از نامگذاری‌های انجام شده به نام شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای حرم و ایثارگران عزیز کشورمان انجام شده و توامان، فعالان فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی و دیگر نخبگان نیز دیده شده‌اند.

 

اخبار مرتبط مکاتبه برای نامگذاری خیابانی به نام استاد شجریان خیابانی به نام استاد شجریان می شود؟ شورای شهر در مورد نامه محرمانه هاشمی توضیح داد کدام خیابان های تهران به نام هنرمندان شد؟ + اسامی

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا خیابان شجریان خیابان شجریان در تهران نامگذاری خیابان شجریان سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استاد شجریان تغییر نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۰۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین گفت: شهرداری قزوین پیرامون هر کدام از طرح‌های شورا و چگونگی اجرای آن لایحه ارائه کند، نه اینکه با نگاه سلیقه‌ای شهردار این طرح‌ها ابتر بماند.

فاطمه اشدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: اعضای شورا طبق وظایف و تکالیفی که بر عهده دارند به لوایح واصله از سوی شهرداری به طور جدی، بی‌وقفه و به موقع رسیدگی و پیرامون آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند و در برخی موارد هم با خرد جمعی و رأی حداکثری طرح‌هایی را برای اجرا و لایحه شدن آن به شهرداری ارائه می‌کنند.

وی افزود: شهرداری باید این طرح‌ها را که برخی ممکن است مانند لوایح دوفوریتی ضرورت داشته باشد را مورد توجه قرار دهد و تدابیری برای کارسازی آن‌ها داشته باشد تا شرمنده شهر و مردم نباشیم.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قزوین با بیان اینکه هیچکدام از طرح‌های ارسالی شورا از سمت شهردار به‌صورت لایحه به شورا ارائه نشده، گفت: درست است که صرفه و صلاح شهر بر عهده شهردار است، بر این اساس شهرداری قزوین پیرامون هر کدام از این طرح‌ها و چگونگی اجرای آن لایحه ارائه کند، نه اینکه با نگاه سلیقه‌ای شهردار این طرح‌ها ابتر بماند.

اشدری ادامه داد: چون قبل از تعهد شهردار شورای شهر مجدانه رعایت صرفه و صلاح شهر را دارد و بر همین ضرورت منجر به ارائه طرح‌های پیشنهادی شورا می‌شود که خوشبختانه بر وفق سیاست‌های بودجه شهرداری قزوین است.

وی خواستار ارائه تمامی طرح‌ها و پیشنهادات که با عناوین خاص مطرح شده، ولی اجرایی نشده از سوی مدیریت شهری شد و گفت: با ارائه این موارد مردم می‌توانند مدیریت شهری را ارزیابی و قضاوت کنند که مدیریت شهری چقدر متعهد به انجام سیاست گذاری‌ها، طرح‌های مردمی و شهری از سوی شورای منتخب مردم است؟ شورایی که شهردار خود را منتخب آن می‌داند.

عضو شورای شهر قزوین تصریح کرد: بررسی شود چه طرح‌هایی بر زمین مانده است تا در سال آخر شورای ششم بتوانیم با سرعت آنها را پیگیری کنیم و یا اینکه بدانیم چه کارهایی انجام شده است.

کد خبر 750278

دیگر خبرها

  • (ویدئو) خواننده‌های مورد علاقه استاد شجریان؛ از سلن دیون تا پاواروتی
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • پرده‌برداری از تابلوی نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد اصفهان
  • پرده‌برداری از تابلوی نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد اصفهان به نام دکتر فروغی
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • شهردار ارومیه در سمت خود ابقا شد