Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:08:41 GMT

۱۷۰ دوربین ثبت سرعت در شهر کرمانشاه نصب می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۱۱۰۶

۱۷۰ دوربین ثبت سرعت در شهر کرمانشاه نصب می‌شود

محسن ارجمندی روز یکشنبه ۲۶ آبان ماه در نشستی خبری که در محل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: نصب این دوربین ها توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد و به زودی فراخواهان لازم در این زمینه صادر می شود.

به گفته وی، اکنون هفت دوربین ثبت سرعت و ۲۰ دوربین نظارتی شهرداری در سطح شهر فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه اعلام کرد: ۷۰ دوربین نظارتی با همکاری پلیس امنیت در سطح نصب خواهد شد که ۵۰ دوربین آنها اکنون در حال نصب است.

ارجمندی با انتقاد از نحوه اختصاص بودجه مربوط به جریمه به شهرداری گفت: باید بخشی از اعتبارات جریمه های درون شهری به شهرداری اختصاص پیدا کند که دولت چندان این موضوع را جدی نمی گیرد؛ تنها در سال گذشته هشت درصد این اعتبارات در قالب اوراق تخصیص پیدا کرد که جوابگوی نیازها نبود.

کاهش ۵۰ درصدی تصادفات شهری

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با میزان تصادفات شهری گفت: اقدامات انجام شده منجر به کاهش ۵۰ درصدی میزان تصادفات و تلفات جاده ای کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است.

معاون حمل و نقل شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۱۱۰ نفر در سطح شهر کرمانشاه به دلیل تصادفات جان خود را از دست دادند، عنوان کرد: این آمار نشان می داد که حمل و نقل شهری کرمانشاه ایمن نیست از این رو ۱۹ نقطه حادثه خیز شهری را شناسایی کردیم.

ارجمندی با بیان اینکه تکمیل کامل تابلوهای مسیر سطح شهر در دست اقدام است، گفت: در بخشی از این نقاط اصلاحات هندسی و آرام سازی ها انجام شد و در بخشی دیگر نیز پل های عابر پیاده و نرده های موردنظر نصب خواهد شد.

نوسازی ناوگان اتوبوس رانی

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اقدامات انجام شده برای نوسازی ناوگان اتوبوس رانی شهری اعلام کرد: ۴۰ میلیارد تومان از محل اوراق شهرداری برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهری تامین شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه ۲۳۰ دستگاه اتوبوس در شهر کرمانشاه وجود دارد که ۷۰ درصد آنها فرسوده است، ادامه داد: براساس برآورد ها تمام سیستم حمل و نقل اتوبوسی سطح شهر کرمانشاه تا اردیبهشت سال آینده فرسوده و از رده خارج خواهد شد.

ارجمندی با اشاره به اینکه شهرداری کرمانشاه برای تعمیر و نگهداری اتوبوس‌ها تسهیلاتی از بانک دریافت می‌کند، گفت: در مرحله نخست ۱۵۰ دستگاه اتوبوس فرسوده شهری توسط شهرداری نوسازی خواهد شد و در مراحل بعدی به سراغ دیگر اتوبوس ها خواهیم رفت.

به گفته وی، شهرداری در قبال این نوسازی، مالکان را موظف می کند که پنج سال در سیستم حمل و نقل شهری به مردم خدمت رسانی کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه اعلام کرد که تمام سیستم حمل و نقل اتوبوس شهری کرمانشاه به کارت بلیط الکترونیکی مجهز می شود.

پیاده راه مدرس

ارجمندی به موضوع پیاده راه سازی و راه انداری بی ار تی خیابان مدرس اشاره کرد و گفت: خیابان مدرس یک هزار و ۸۰۰ متر طول دارد که در صورت ایجاد پیاده راه طولانی ترین پیاده راه ایران خواهد شد؛ براساس طرح پیشنهاد شده محدوده میدان آزادی تا میدان انقلاب به صورت پیاده راه در خواهد آمد و در وسط این محدوده خطوط بی آر تی ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه محور مدرس بهترین منطقه برای ایجاد پیاده راه محسوب می شود، گفت: به نظر می رسد پس از راه اندازی پیاده راه مدرس و رونق بازار آن، پروژه های فیروزه و تعریض خیابان مدرس ساماندهی شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری با بیان اینکه ایجاد پیاده راه به نفع کسبه محل خواهد شد، افزود: برای ایجاد پیاده راه مدرس با کسبه خیابان صحبت و نظرسنجی شده است، برخی از کسبه اعلام نارضایتی کردند اما بیشترین سود نصیب کسبه خواهد شد.

ارجمندی اعلام کرد: هنوز زمان آغاز پروژه مشخص نیست اما براساس برآوردهای انجام شده به نظر می‌رسد که پروژه در طول ۶ ماه کل پروژه به اتمام برسد.

سازمان حمل بار

وی با اشاره به راه اندازی سازمان حمل بار شهرداری کرمانشاه گفت: سیستم الکترونیکی حمل بار شهرداری کرمانشاه حمل بار به زودی برای نخستین بار در کشور راه اندازی خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری عنوان کرد: براساس این سیستم افراد راحت می توانند با کمک اپلیکیشن های تلفن همراه، تماس تلفنی و مراجعه به سایت خودرو موردنظر را سفارش دهند.

ارجمندی عنوان کرد: خط کشی های محوری در سطح بزرگ راه های استان و جاده های اصلی در حال انجام است و تابلوهای نوشتاری نیز در این محورها نصب می شود.

وی همچنین اعلام کرد: امسال برای فعال سازی پروژه ساخت قطار شهری کرمانشاه ۱۵۰ میلیارد تومان از محل اوراق شهرداری اختصاص پیدا کرد.
شهر کرمانشاه حدود یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جا داده است.

برچسب‌ها پلیس امنیت شهرداری کرمانشاه کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس امنیت شهرداری کرمانشاه کرمانشاه پلیس امنیت شهرداری کرمانشاه کرمانشاه اخبار کنکور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ترافیک شهرداری کرمانشاه ایجاد پیاده راه شهر کرمانشاه انجام شد خواهد شد حمل بار سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۱۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از مشکلات فعلی معلولان، مناسب سازی مسیر تردد آنها و بهره گیری از وسایل حمل و نقل عمومی است و این درحالی است که در اجرای هر پروژه‌ای، شهرداری باید مناسب سازی شهری برای معلولان را مدنظر قرار دهد، زیرا حق قانونی و شهروندی آن‌ها است.

این موضوع نه تنها قشر معلول جسمی، حرکتی که ۱۰ درصد از جمعیت هر کشوری را در بر می‌گیرد بلکه حتی برای افراد عادی نیز امری مهم است، اما متاسفانه رعایت این موضوع در برخی پروژه‌های شهری دیده نمی‌شود.

به همین علت است که یکی از گلایه‌های همیشگی معلولان موضوع مناسب سازی شهری است، زیرا زیست و رفت و آمد در شهر را برای آن‌ها با مشکل مواجه می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور آذرماه سال گذشته از شهرداری تهران خواست به موضوع مناسب‌سازی ساختمان‌ها برای معلولان ورود کند و گفته بود در دنیا پارک‌هایی برای معلولان ایجاد شده، اما متأسفانه در تهران شاهد احداث چنین پارک‌هایی نیستیم و تقاضا داریم این ظرفیت در پایتخت ایجاد شود.

سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران هم در خصوص مناسب سازی تهران برای معلولان گفته بود با توجه به وجود حدود ۹۰۰ هزار تن معلول در شهر تهران باید ۱۲ هزار کیلومتر پیاده رو مناسب سازی شود، اما بر اساس گزارشی که از ستاد مناسب سازی فضا‌های شهری دریافت کرده ام، تنها ۲/۳ درصد از معابر شهر تهران یعنی ۲۲۸ کیلومتر معبر اصلی و فرعی برای معلولین مناسب سازی شده است.

اهمیت این موضوع و پیام های متعدد معلولان عزیز باعث شد این موضوع را از مدیر کل سلامت شهرداری تهران پیگیری کنیم.

حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از جمله خدماتی که شهرداری ارائه می‌کند مناسب سازی معابر شهر برای معلولان است، اما مناسب سازی را نباید به مسائل کالبدی محدود کنیم و خدمات فرهنگی، اجتماعی هم موظف هستیم برای معلولان عزیز مناسب سازی کنیم.

وی اظهار کرد: در حال انجام مناسب سازی خدمات فرهنگی و اجتماعی برای معلولان هستیم و برای مناسب سازی معابر هم برنامه منظم دارد که در معاونت شهرسازی شهرداری تهران پیگیری می‌شود و همه مناطق شهرداری بر اساس برنامه مشخص شده مناسب سازی معابر را انجام دهند.

صاحب با بیان اینکه تا مناسب سازی کامل شهر برای معلولان فاصله داریم گفت: ابتدای راه مناسب سازی هستیم و با همت مدیریت شهری در آینده شاهد اتفاقات خوب در این حوزه خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • شاهد سرعت گرفتن اجرای نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی هستیم
  • پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش» برگزار شد
  • ماجرای قطع درختان در بوستان قصر چیست؟
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود
  • واکنش شهرداری نسبت به قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش»
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم