Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانایی با اشاره به اهمیت نوشتن زندگی نامه شهداء و بیان ارتباط آنان با « مسجد» گفت: کتاب « قرارگاه محمود» روایت زندگی جوان مدافع حرم با شاخصه های معنوی است.

« مهدیه دانایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص کتاب زندگی نامه داستانی « قرارگاه محمود» گفت: کتاب « قرارگاه محمود» روایت زندگی جوان مدافع حرم با شاخصه های معنوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نویسنده و پژوهشگر انقلاب اسلامی در استان البرز افزود: توجه به زندگی نامه شهداء به ویژه شهداء مدافع حرم و سلامت ابعاد مختلف شخصیتی و معرفتی آنان را در ابتدا برای خود نویسنده اثرگذار است، سپس با ثبت آن مشخصات الگویی شاخص و ممتاز برای بسیاری از اقشار مختلف مردم می شود. 

 

وی با بیان اینکه آثار خود در عرصه زندگی نامه شهداء را تقدیم به خبرگزاری شبستان می کنم بیان کرد: خبرگزاری شبستان به عنوان یکی از رسانه های حوزه دین و اندیشه است و قریب چندسالی که در این خبرگزاری مشغول فعالیت هستم برکات و اثرات معنوی و ایمانی آن را به خوبی دیده ام.

 

وی در خصوص اثر داستانی خود با عنوان « قرارگاه محمود» عنوان کرد: این اثر داستانی روایت زندگی نامه شهید محمود نریمانی است که به عنوان یکی از دانشجویان شاخص استان البرز در نبرد با نیروهای تکفیری و داعشی به مقام شهادت نائل آمد.

 

دانایی ادامه داد: خانواده این شهید والامقام در چند نوبت پای میز مصاحبه با خبرگزاری شبستان در البرز نشستند و همین مجال و انگیزه ای شد که زندگی نامه داستانی این شهید والامقام را بنگارم. 

 

 

نویسنده البرزی خاطرنشان کرد: داشته ها و باورهای ایمانی شهید محمود نریمانی مهمترین شاخصه این کتاب داستانی است که با توجه به زمان بندی معین شده یکساله و در جریان مصاحبه های مختلف از خانواده و همرزمان این شهید والامقام نگارش شده است.

 

نماینده خبرگزاری شبستان در البرز اظهار کرد: رسانه دینی و مذهبی خبرگزاری شبستان این امکان را داد تا فارغ از دیگر جریان های رسانه ای وقت و انرژی خود را به عنوان یک پژوهشگر صرف مسائل اعتقادی و ایمانی کنم. 

 

وی متذکر شد: شهداء دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم بخشی از هویت مردم استان البرز هستند به همین منظور پرداختن به آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که معتقدم باور به هویت های ایمانی، عزت مندی و اقتدار را به همراه دارد. 

 

دانایی خاطرنشان کرد: ارتباط مستقیم و پیوسته شهید محمود نریمانی با مساجد جامع کرج، مهدیه آزادگان، همچنین نورالشهداء عظیمیه و ... بخشی از عواملی است که او را به فیض شهادت و مقام « عند ربهم یرزقون» رساند.

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استان البرز شهداء مدافع حرم هفته کتاب و کتابخوانی خبرگزاری شبستان قرارگاه محمود روایت زندگی زندگی نامه مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۱۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی پیکر مطهر شهید جهانگیر بیات پس از ۴۱ سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ شهید والامقام جهانگیر بیات، فرزند جهان‌شاه، به‌عنوان بسیجی از کرج به جبهه اعزام و در سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه بر اثر اصابت تركش مستقيم دشمن به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به جمع شهدای جاويدالاثر پیوست.


پیکر مطهر شهید پس از ۴۱ سال کشف و شناسایی شد. مسئولین استان البرز با حضور در منزل شهید خبر مسرت بخش تفحص و شناسایی شهید  را به بازماندگان شهید رساندند.

دیگر خبرها

  • زن و مرد در رسیدن به مقامات معنوی برابر هستند/ دین اسلام؛ مدافع‌ اصلی حقوق زنان است
  • شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین
  • تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • شناخت گام‌به‌گام و تدریجی جریان اسرائیل
  • شناسایی پیکر مطهر شهید جهانگیر بیات پس از ۴۱ سال
  • دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • علم وایمان دو شاخصه وجودی شهید مطهری است
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی