Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله سید احمد خاتمی روز یکشنبه درگفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: طبق آیین‌نامه خبرگان ما باید سالی دو اجلاس علنی داشته باشیم، اسفندماه سال گذشته باید اجلاس خبرگان برگزار می‌شد که آغاز ویروس منحوس کرونا بود و به خاطر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اجلاس تعطیل شد.

وی ادامه داد: مردادماه امسال نیز اعلام شد اجلاس داشته باشیم که به علت شدت گرفتن ویروس از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا دستور داده شد اجلاس برگزار نشود، ۲۰ آبان ماه جاری نیز با همین مشکل برای برگزاری اجلاس مواجه شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به همین منظور در جلسه هفته گذشته هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری تصویب شد سه زمان برای برگزاری اجلاس خبرگان درنظر گرفته شود که دو تاریخ آن در آذرماه و یک تاریخ پیشنهادی در دی‌ماه بود.

خاتمی گفت: در همین راستا قرار شد با ستاد ملی مقابله با کرونا صحبت شود که در نتیجه رییس ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت آذرماه که اصلا مصلحت نیست، پایان آذر شرایط سنجیده شود، اگر همه‌چیز مهیا بود ان شا الله اوایل دی‌ماه امکان اجلاس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد.

وی افزود: منتظریم این شرایط ازنظر دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا فراهم شود، در مناسبت‌های قبلی نیز ازنظر ما تمام زمینه‌های لازم برای برگزاری اجلاس خبرگان فراهم‌ شده بود، اما همراهی با ستاد مقابله با کرونا یک تکلیف شرعی است و باید از آن پیروی کنیم.

وی ادامه داد: وقتی رهبر معظم انقلاب با دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا همراهی کامل دارند و مجالس خویش را این‌گونه برگزار می‌کنند،‌ این موضوع برای همه الگو است تا از مشکلات عبور کنیم.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در مورد تفاوت تشکیل جلسات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، گفت: البته تفاوت‌هایی میان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی است، جلسات خبرگان غیرعلنی و جلسات مجلس شورای اسلامی علنی است، همچنین تفاوت دیگر این است که معیشت و زندگی مردم گره‌خورده به مجلس شورای اسلامی است و نمی‌توان آن را تعطیل کرد.

وی بیان کرد: درهرصورت هر دو به وظیفه عمل می‌کنیم، ما به این خاطر و به دلیل همراهی با ستاد ملی مقابله با کرونا اجلاس برگزار نمی‌کنیم، چون می‌گویند هر اجتماعی زیان‌بار است و حضور بیش از ۸۸ تن از علمای  کشور از سراسر ایران برای تشکیل اجلاس ممکن است موجب آسیب و انتقال بیماری شود.

خاتمی گفت: خدا رو شکر که در این عرصه( مقابله با ویروس کرونا)‌ نظام اسلامی سرفراز است و تاکنون مسأله به‌خوبی مدیریت‌شده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: شرایطی کنونی درجهان و ایران بحرانی است و باید تمام تلاش‌ها در مسیر مقابله با گسترش این ویروس منحوس باشد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات شایسته تجلیل در کشور، تشکیل ستاد ملی مبارزه با کرونا بود که با تدبیر رهبر معظم انقلاب شکل گرفت و ایشان مدیریت شایسته‌ای در عرصه مقابله با این ویروس منحوس سامان دادند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: به لطف الهی، مردم خوب ما هم پاسخ شایسته در این رابطه داشتند و همراهی کردند؛ عمده رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این رابطه نیز عمل به دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا از سوی مردم بود که ملت ما در حد خوبی پیروی کردند.

وی ادامه داد: باید از متدنین که انصافا در عرصه مبارزه با این ویروس منحوس خوش درخشیدند؛ تجلیل کرد، دهه اول محرم را دیدید چه باشکوه برگزار و چگونه دستورالعمل‌ها رعایت شد، عزاداران سیدالشهدا در مجالس ماسک زدند و فاصله اجتماعی را رعایت کردند.

وی افزود: یکی از اعضای برگزاری نماز جمعه بیان کرد که تقریبا ۷۰۰ نماز جمعه در شرایطی که می‌شد با رعایت دستورالعمل بهداشتی نماز را اقامه کرد، برپا شد و حتی یک مورد گزارش سرایت ویروس از این نماز جمعه‌ها نرسید که معنای این سخن همراهی خوب متدینین است.

خاتمی گفت: باید از تلاش‌های مسئولان نظام اسلامی در این عرصه تشکر ویژه داشته باشیم و از صمیم قلب از کادر درمان کشور تشکر کنیم که در این میدان خوش درخشیدن و ان شاالله تا پایان و در دسترس قرار گرفتن واکسن درصحنه باشند و به لطف الهی بانشاط به مردم خدمت کنند.

وی بیان کرد: تذکر رهبر معظم انقلاب به اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا که نیازهای معنوی مردم را درنظر بگیرند و تدابیر شایسته‌ای در این زمینه داشته باشند باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در عرصه زیارت‌های حرم‌های مطهر امام رضا(ع) حضرت معصومه(س) و سایر اماکن مقدس، مردم همراهی دارند  وباید با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی در حدی که امکان دارد از این فضاهای معنوی استفاده کنند.

خاتمی گفت: درجایگاه عضو مجلس خبرگان رهبری از مردم می‌خواهیم با رعایت دستورالعمل‌ها کمک کنند تا شر و آسیب‌رسانی این ویروس منحوس جمع شود، هم اعتقادات دینی این رهنمود را دارد و هم به کسانی که میهن خود را دوست دارند می‌گوییم در این مسیر همکاری لازم با ستاد مقابله با کرونا را داشته باشند.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی در خصوص طرح سبد معیشتی به‌عنوان عضو شورای نگهبان بیان کرد: در رابطه با طرح سبد معیشتی شورای نگهبان مطابق قانون می‌گوید هر طرحی که می‌آید باید منابع آن به‌صورت دقیق و شفاف مشخص باشد، عزیزان دلسوز مجلس منابع را نگفتند با رفع این مشکل شورای نگهبان و مجلس همدل به رفع دغدغه‌های معیشتی مردم خواهند پرداخت.

وی همچنین در خصوص مساله رجال و مصادیق آن در انتخابات گفت: تصریح قانون اساسی است که رجال در این عرصه مورد نظر باشد، در این مساله ما تسلیم قانون هستیم هر طور قانون نظر دهد عمل می‌کنیم.

خاتمی همچنین در پاسخ به سئوالی پیرامون احتمال سخت‌گیری شورای نگهبان در رابطه با برخی جریانات سیاسی در زمینهٔ انتخابات تاکید کرد: من معتقدم درگذشته شورای نگهبان قانون محور عمل کرده، در این عرصه هم قانون محور و بر اساس متن قانون عمل خواهد کرد، هرکسی که از راه رسید گفت کاندید هستم کاندیدایی او را نمی‌پذیرند در قانون ما هم ضوابط مشخصی است.

وی ادامه داد: اسم سختگیری در این رابطه درست نیست، درست آن این است که گفته شود شورای نگهبان قانون محور است و به‌عنوان یک عضو این شورا می‌گویم قانون مدارانه عمل خواهیم کرد و در عرصه عملکرد قانونی تعبیر سخت‌گیری و آسان‌گیری صحیح نیست.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در خصوص چرایی برگزار نشدن اجلاس این مجلس به‌صورت آنلاین نیز گفت: در رابطه با برگزاری اجلاس آنلاین باید تاکید کرد وقتی این مساله امکان‌پذیر است که زیرساخت‌ها در سراسر نقاط کشور فراهم باشد، اما وقتی عزیزان عضو مجلس خبرگان رهبری در کل کشور هستند و بعضی جاها امکانات ویدئوکنفرانسی فراهم نیست این مساله قابلیت اجرا ندارد.

وی بیان کرد: وقتی شرایط برگزاری اجلاس مجلس خبرگان رهبری به دلیل شیوع ویروس کرونا و نظر ستاد مقابله با این ویروس فراهم نیست اجلاس برپا نمی‌شود و با رفع آن برگزار خواهد شد،‌ درعین‌حال اگر شرایط برگزاری فراهم باشد کمیسیون‌ها تشکیل می‌شود.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص گفت‌وگو در اسلام نیز تاکید کرد: سخن کلی عزت نظام و نظام اسلامی است، در تاریخ اسلام مشاهده می‌کنیم که هم جنگ پیامبر(ص) در مسیر عزت بوده و هم نرمش‌های قهرمانانه ایشان و مسلمانان در مسیر عزت اسلام و مسلمین بوده است، بنابراین آسیب دیدن این عزت خط قرمز است.

خاتمی گفت: بر اساس آیات قرآن کریم مسلمانان وقتی در شرایط برتر هستند نباید سخن از سازش داشته باشند،‌ در شرایط کنونی هرگونه مذاکره و سازش با دولت مستکبر آمریکا ممنوع است و هیچ مسئولی در هیچ سطحی حق مذاکره با آمریکا را ندارد.

وی بیان کرد: چون آمریکا دنبال مذاکره نیست بلکه دنبال سلطه است همانند دوران طاغوت که در این کشور خواسته خود را حاکم می‌کرد اما آمریکا آرزوی آن روزها را به گور می‌برد و هیچ‌کسی حق معامله عزت و آبروی کشور با بیگانگان را ندارد و چنین کاری نخواهد شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا قم سید احمد خاتمی مجلس خبرگان رهبری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قم سید احمد خاتمی مجلس خبرگان رهبری ویروس کرونا قم سید احمد خاتمی مجلس خبرگان رهبری اخبار کنکور هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری ستاد ملی مقابله با کرونا ستاد مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی رهبر معظم انقلاب ویروس منحوس برگزاری اجلاس دستورالعمل ها اجلاس خبرگان شورای نگهبان خاتمی گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۱۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد




به گزارش خبرگزاری صداوسیما،به نقل از خانه ملت، علی خضریان در تشریح نشست این کمیسیون در خصوص بررسی آخرین وضعیت سامانه ستاد بابیان اینکه استفاده از سامانه تدارکات الکترونیکی یکی از راهکارهای کلیدی مبارزه با فساد است افزود: الکترونیکی کردن فرآیند انجام معاملات از طریق سامانه‌های الکترونیکی در مسیر شفافیت گامی مهم است که نظارت بر خط و سریع را ممکن می‌کند.

این نماینده مجلس گفت: افزایش بهره وری و کاهش کسری بودجه با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از بودجه دولت صرف انجام معاملات می‌شود، بخشی دیگر از مزایای این سامانه است همینطور سیاست‌گذاری، اجرای سیاست‌ها و ارائه خدمات با توجه به اهمیت معاملات دولتی در اقتصاد و نقش و جایگاه آن در پیشرفت کشور، توجه به تصمیم سازی بر مبنای اطلاعات در این حوزه بسیار مهم است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: با ایجاد سامانه ستاد می‌توان بر تمامی مراحل انجام معاملات نظارت کرد. همچنین با استفاده از فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی می‌توان ظرفیت‌های نظارتی را افزایش داد.

خضریان با اشاره به اهمیت اصلاح ساختار بودجه مبتنی بر عملکرد و آمایش سرزمین خاطرنشان کرد: یکی از گلوگاه‌های اصلی نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، شفاف‌سازی منابع صرف شده و خروجی‌ها و پیامدها است که روش اصلی تحقق آن، استفاده از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت است با توجه به اهمیت این موضوعات کمیسیون اصل نود به عنوان بازوی نظارتی مجلس و اهمیت زیادی برای اجرایی شدن این سامانه داشته است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: در آخرین جلسه این کمیسیون نشستی با موضوع پیگیری انجام تکالیف قانونی مندرج در جزء ۳ و ۴ بند ک تبصره ۱۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور برگزار و مقرر شد جهت حل مسائل الکترونیکی شدن مزایدات دوایر اجرای ثبت سازمان ثبت اسناد و املاک، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی به شکلی عمل کند که تا در مهلت ۱۰ روزه مزایدات یک استان به صورت آزمایشی در سامانه ستاد ثبت شود. و مزایدات اراده تصفیه امور ورشکستگی در یک استان از این طریق انجام شود و مشکلات پیمانکار سامانه نیز پیگیری و مرتفع شده و گزارش همه اقدامات به کمیسیون ارسال شود.

دیگر خبرها

  • ۱۰هزار عامل اجرایی برای برگزاری انتخابات دور دوم مجلس در کرمانشاه
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند