Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور جهانی ـ پوستر انگلیسی فیلم مستند «نان مقدس» به کارگردانی زنده‌یاد رحیم ذبیحی، به تهیه‌کنندگی تورج اصلانی و محصول کمپانی «ماد مووی» برای حضور در بخش مسابقه سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم «ایدفا» رونمایی شد.

پوستر انگلیسی فیلم مستند «نان مقدس» Holy Bread آخرین اثر مرحوم رحیم ذبیحی، به تهیه‌کنندگی تورج اصلانی کارگردان و مدیرفیلمبرداری تجربه‌گرای سینمای ایران و محصول کمپانی «ماد مووی» MAD Movie؛ که در نخستین حضور بین‌المللی خود، به نمایندگی از سینمای ایران در بخش رقابتی «فیلم‌های نیمه بلند» Mid-Length در سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آمستردام ـ «ایدفا» IDFA در کشور هلند حضور دارد، توسط مریم برادران طراحی شده است و برای حضور در این رویداد مهم سینمایی، دیگر جشنواره‌های جهانی فیلم و اکران‌های خارجی رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پخش بین‌المللی این اثر مستند، به عهده شرکت «تصویر گستر الهه پارسی» (الی ایمیج) به مدیریت الهه نوبخت است.

زنده‌یاد رحيم ذبيحي در سال‌های اخیر، به همراه کولبران کُرد در کوه‌های کردستان؛ مشغول فیلمبرداری و کارگردانی فیلم مستند «نان مقدس» بود؛ ولی به دلیل قتل فجیع، دلخراش و بسیار ناجوانمردانه‌اش این اثر مستند، نیمه‌کاره ماند و تورج اصلانی که تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد، با دلسوزی و پیگیری‌های خود آن را به سرانجام رساند و برای اکران در جشنواره‌های جهانی آن را آماده کرد.

جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آمستردام ـ «ایدفا»، معتبرترین جشنواره مستند جهان به شمار می‌رود که امسال به دو ‌شکل آنلاین و فیزیکی و با نمايش آثار مستندی از کارگردانان کشورهای مختلف جهان، در چندین بخش مختلف رقابتی و غیررقابتی از جمله؛ بخش رقابتی اصلی «فیلم‌های بلند»، بخش رقابتی «فیلم‌های نیمه بلند»، بخش رقابتی «مستندهای دانشجویی»، بخش رقابتی «کودکان و مستند»، بخش غیررقابتی Luminous، بخش غیررقابتی Frontlight و ... از روزهای 26 آبان ماه جاری تا 16 آذر ماه امسال (16 نوامبر تا 6 دسامبر 2020) در شهر آمستردام در کشور هلند برگزار می‌شود.

تعدادی از عوامل فیلم مستند «نان مقدس» عبارتند از:
نویسنده و کارگردان: زنده‌یاد رحیم ذبیحی، تهیه‌کننده: تورج اصلانی، تدوین: امیر ادیب‌پرور، طراحی صدا: محمد خرسند، موسیقی: صادق آزمند، فیلمبرداران: محمد نوری، محمد فکوری، مهدی آزادی، صلاح کریمی، صدابردار: زانیار کاکه‌خانی، سرمایه‌گذار: حلیمه احمدزاده، فرشته ‌جغتایی، تصحیح رنگ: علیرضا قادری، برنامه‌ریز و دستیار کارگردان: عثمان محمدی، مشاور رسانه‌ای: منصور جهانی و منوچهر جهانی، تولید مشترک: الهه نوبخت، پخش بین‌الملل: تصویر گستر الهه پارسی (الی ایمیج)، محصول کمپانی «ماد مووی» MAD Movie، سال تولید: 1399.

لینک کوتاه: asriran.com/003AiQ

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ایدفا نان مقدس تورج اصلانی بین المللی فیلم مستند بخش رقابتی نان مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۲۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب «در مسیر نسیم» برای حضور در جشنواره‌ فیلم پاناما

ایسنا/خوزستان فیلم «در مسیر نسیم» ساخته ‌مشترک امین نظری و سیدمرتضی سبزقبا در هفتمین حضور بین‌المللی‌اش برای حضور در بخش مسابقه‌ دومین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم«Panama» پاناما انتخاب شد.

این جشنواره‌ بین‌المللی دریچه‌ای برای آشکار کردن خلاقیت سینماگران در سراسر جهان است. این جشنواره به رای هیات داوران به بهترین فیلم کوتاه، بهترین فیلم مستند، بهترین کارگردانی، بهترین سریال مستند و بهترین کارگردان تلویزیونی جایزه اهدا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، در شمال دزفول در استان خوزستان روستای دورافتاده‌ای به نام «تنگه‌دز» قرار دارد که مردم‌اش از امکانات اولیه زندگی محرومند. در این روستا رودخانه‌ای جریان دارد که بین اهالی به «رود آب شور» معروف است. برای رسیدن به این منطقه‌ عشایری نه جاده‌ای وجود دارد و نه پلی روی رودخانه و تنها راه ارتباطی عبور از دل رودخانه است.

اسامی عوامل فیلم‌ «در مسیر نسیم» به این شرح‌ است:

نویسنده و کارگردان: امین نظری، سیدمرتضی سبزقبا- تصویربردار: امین نظری- تدوین و صداگذاری: سیدمرتضی سبزقبا- صدابردار: امین نظری- طراح پوستر: سیدمرتضی سبزقبا، با همیاری حجت کایدخورده- مترجم: سیدعزیز رودبندی- عکاس: امین نظری- موسیقی: مصطفی زاهد، عارف رشیدجلودار- عنوان‌بندی: حجت کایدخورده- با حضور و زندگی: داریوش احمدی‌بابادی- تهیه‌کننده: امین نظری، سیدمرتضی سبزقبا.

آیین پایانی و اهدای جوایز دومین دوره‌ این جشنواره‌ بین‌المللی ۲۱ ژوئن ۲۰۲۴ میلادی مطابق با اول تیر ۱۴۰۳ در کشور فراقاره‌ای «پاناما» که در آمریکای مرکزی واقع شده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر + تاریخچه، شعار و پوستر World Red Cross and Red Crescent Da
  • روز جهانی آسم ۱۴۰۳ + تاریخچه، شعار و پوستر World Asthma Day
  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • مارکسیسم چه نگاهی به سیاست بین‌الملل دارد؟
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • همایش «دین، سلامت و کمک‌ های بشر دوستانه» برگزار می شود
  • انتخاب «در مسیر نسیم» برای حضور در جشنواره‌ فیلم پاناما