Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه "شاهد و ناظر" در قالب فضاسازی محیطی با محوریت پیام شهدا به مسئولین در قبال بیت المال و اموال مردم دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: برنامه "شاهد و ناظر" در قالب فضاسازی محیطی بر اساس وصیت امام(ره)، بیانات رهبر معظم انقلاب و وصیت نامه شهدا خطاب به مسئولین تدارک دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد رضایی اظهار کرد: بالغ بر 5 طرح گرافیکی در 150 سازه بتونی و استند در فضای مجتمع اداری امیر کبیر، خیابان 22 بهمن همراه با تصاویر مربوط به جنگ که بخشی از آن مربوط به روز 25 آبان و تشییع شهدای اصفهان در سال 61 است در مورد وظایف مسئوولین در قبال بیت المال و اموال مردم آماده شده است.

وی تصریح کرد:  طراحی و ایجاد نیزار، استیج با کیسه های شنی و کات استندهای شهدای غواص در محوطه روبروی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان از دیگر محتوای محیطی این برنامه است که از 25 آبان تا یکم آذرماه مسئولین شهر در این فضا سخنرانی می کنند که پس از آن ویدئو سخنرانی آنها برای بهره برداری در فضای مجازی آماده خواهد شد.

آشنایی با مادی‌های اصفهان در مسابقه عکاسی "نیاصرم"

مسابقه عکس مادی های اصفهان با محوریت " نیاصرم" از سوی اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در دو بخش حرفه ای و غیر حرفه ای برگزار می شود.

رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت:  با توجه به اینکه مادی‌های اصفهان تاثیر عمیقی بر زندگی دارند و از جمله جاذبه‌های اصلی شهر اصفهان به حساب می‌آیند اما در طول سال‌های گذشته اقدام مناسبی برای معرفی این جاذبه‌های طبیعی اصفهان صورت نگرفته‌است.

علیرضا مساح اظهار کرد: معمولا در شهرهای دنیا از چنین جاذبه‌هایی حداکثر استفاده را برای تصویرسازی شهری استفاده می‌کنند اما باید گفت که برای مادی‌های اصفهان در این زمینه، کار به خصوصی انجام نشده است.

وی افزود: با توجه به لزوم بازنگری در جاذبه‌های گردشگری به نظر می‌رسد باید نگاهی متفاوت به شهر اصفهان کرد و از بعضی ظرفیت‌های مغفول شهری مانند مادی‌ها استفاده کرد.

رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: فراخوان عکس مادی های اصفهان با محوریت "نیاصرم" یک رویداد گردشگری خلاق در زمان شیوع کرونا ویروس است که علاقه مندان عکاسی می توانند در بهترین فصل عکاسی از مادی های اصفهان یعنی پاییز در آن شرکت کنند.

مساح ادامه داد: این مسابقه با همکاری انجمن عکاسان مطبوعاتی استان اصفهان، مجموعه آینه و کانون عکس استان اصفهان در دو بخش حرفه ای ( فتوواک) و غیر حرفه ای و آزاد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه آثار منتخب در کتابچه مادی های اصفهان چاپ می شود، تصریح کرد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به صفحه اینستاگرامی @niasarmphoto مراجعه کنند.

ترویج مطالعه و کتابخوانی با پویش "کودک، کتاب، خانواده"

پویش مردمی «کودک، کتاب، خانواده» پویش از سوی اداره فرهنگی اجتماعی منطقه چهار شهرداری اصفهان  به مناسبت روز کتاب برنامه ریزی شده است.

یکی از راههای موثر ترویج مطالعه، گفتگو درباره کتاب هاست به ویژه گفتگوی جمعی که از جمله موثرترین این راه ها، گفتگو در جمع خانواده است.

پویش مردمی «کودک، کتاب، خانواده» در همین راستا از علاقه مندان دعوت می کند تا درباره کتاب یا کتاب هایی که برایشان دغدغه ایجاد کرده سخن بگویند.

دوستداران کتاب می توانند با بیان دیدگاه خود درباره کتابی که دوست دارند دریچه ای به روی دیگران بگشایند و از دریچه های گشوده به جهان بنگرند.

این پویش از سوی اداره فرهنگی اجتماعی منطقه چهار شهرداری اصفهان  به مناسبت روز کتاب برنامه ریزی شده که فرصتی است  برای خانواده ها و کودکان تا استدلال و دیدگاهشان را آزادانه درباره کتاب منتخب خود با دیگران به اشتراک بگذارند.

علاقه مندان برای معرفی کتاب، تصویر روی جلدکتاب را به مخاطب نشان دهند و در بخش گفتگوی جمعی، خانواده می توانند راجع به کتاب انتخابی خود صحبت کرده و فایل صوتی آن را ارسال کنند.

گفتنی است؛ مهلت ارسال معرفی ها تا 4 آذر در نظرگرفته شده که به 20 نفر از  بهترین آثار ارسالی پس از داوری جوایز ارزشمندی تعلق خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان کرونا بسته فرهنگی روز کتابخوانی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان مادی های اصفهان درباره کتاب علاقه مندان حرفه ای مادی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۲۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رانندگی بعد از قلیان اکسیژن ممنوع!/ بیش از ۱۵ سال روی قلیان اکسیژن مطالعه شده است

اخیرا بحث عرضه نوعی خاصی از قلیان با عنوان «قلیان اکسیژن» در برخی کافی شاپ‌ها و قهوه‌خانه‌ها خبرساز شده؛ موضوعی که گویا در راستای اجرای طرح مطالعاتی وزارت بهداشت در ۱۰ استان کشور است؛ چراکه متخصصان و مسئولان سلامت همواره نسبت به شکستن قبح استعمال قلیان در میان خانواده‌ها و استعمال آن به صورت گروهی و سرگرمی و در نهایت هم افزایش چندین برابری مصرف آن در زنان و مردان و بروز عوارض قلبی و تنفسی ناشی از آن در سنین پایین‌تر، هشدار داده‌اند. 

قلیان  اکسیژن یا گازN۲O چیست؟

کیانوش جهانپور، سخنگوی پیشین وزارت بهداشت در مصاحبه با خبرنگار تحریریه جوان قدس در مورد ماهیت و آنچه قلیان اکسیژن خوانده می‌شود، گفت: سهم اکسیژن از ترکیب گازهای به کار گرفته شده قلیان اکسیژن حدود ۸۰ درصد است و نیتروژن می‌تواند به میزان ۵ درصد به ترکیب گازها اضافه شود. موضوع و نام قلیان اکسیژن غلط‌انداز و شبهه‌ناک است، نام اصلی آن N۲Oهست. عنوان قلیان اکسیژن باعث می‌شود افراد فکر کنند اکسیژن بیشتری دریافت می‌کنند، باید بگویم اینطور نیست. مدت هاست در کشورهای مختلف روی کاربردهای غذایی و دارویی این گاز مطالعه می‌شود.

جهانپور افزود: در کشورما هم بیش از ۱۵ سال است که روی گاز (N۲O) یا همان «قلیان اکسیژن» مطالعه می‌شود. این گاز مجوزهای اولیه را برای استفاده‌های پزشکی دریافت کرده بود ولی در کافی‌شاپ‌ها به صورت مجاز عرضه نمی‌شد. طبق شنیده‌ها در سال‌های اخیر وزارت بهداشت در قالب یک طرح آزمایشی، این محصول را جهت بررسی کاهش مصرف سایر محصولات دخانی عرضه کرده است اما تاکنون نتیجه قطعی آن مشخص نیست.

استفاده از گاز اکسیژن باعث عوارض عصبی می‌شود

وی در مورد ضررهای استفاده این گاز گفت: ممکن است این محصول موجب کاهش میل افراد به سایر محصولات دخانی شود، اما قطعا آسیب‌هایی هم دارد. یکی از بارزترین عوارض استنشاق این گاز تا امروز دفع و کاهش ویتامین‌ها ازجمله B۱۲، کم خونی، عوارض عصبی، لرزش دست، حالت خنده یا خلسه و کاهش فشار خون بوده است.

جهانپور با تاکید بر اینکه این قلیان به طور کلی عارضه مرگ را به دنبال ندارد، بیان کرد: عدم ترویج و تبلیغات این محصول از سمت وزارت بهداشت، عدم ارائه به سنین پایین و ارائه هشدارهایی چون عدم رانندگی بعد از استنشاق باید قبل از توزیع عمومی «قلیان اکسیژن» صورت بگیرد. افرادی که این محصول را استفاده می‌کننئ باید در نظر داشته باشند که تا چند ساعت پس از استنشاق این گاز از انجام فعالیت‌هایی چون رانندگی، استفاده از دوچرخه، اسکوتر، موتورسکلیت و یا کار با وسایلی که نیازمند دقت بالا و هوشیاری و خطر ساز است، خود داری کنند؛ زیرا ممکن است ضریب دقت و هوشیاری این افراد تا چند ساعت کاهش یابد.

وی افزود: استفاده از واژه «قلیان اکسیژن مجوزدار» ترویج تلقی شود. حتی اگر این محصول عوارض و پیامدهایش کمتر از سایر دخانیات و یا داروهای روانگردان باشد؛ قاعدتا سیاست ترویج، سیاست درستی نیست، یعنی نباید تبلیغ شود، زیرا مصرف تفننی آن هم آسیب‌هایی دارد و در کشور ما تبلیغات کالای آسیب‌رسان به سلامت ممنوع است.

سخنگوی پیشین وزارت بهداشت در پایان گفت: باید در ترویج یا تبلیغ «قلیان اکسیژن» احتیاط کرد ولی در عین حال ممنوعیت مطلق و عدم عرضه هم ممکن است این محصول را به زیر زمینی شدن ببرد که مشکلات، عواقب و پیامدهای بدی داشته باشد.

خدابخش حکیمی- خبرنگار تحریریه جوان قدس

 

دیگر خبرها

  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • رانندگی بعد از قلیان اکسیژن ممنوع!/ بیش از ۱۵ سال روی قلیان اکسیژن مطالعه شده است
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان