Web Analytics Made Easy - Statcounter

رژیم صهیونیستی از بیانیه رسمی هیئت کبار علمای عربستان که گروه اخوان المسلمین مصر را تروریست خوانده بود، استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، در صفحه رسمی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در توییتر تحت عنوان "اسرائیل به زبان عربی" آمده است: ما در اسرائیل از مشاهده این رویکرد مخالف با بهره کشی از اقدامات تحریک آمیز و ایجاد فتنه خوشوقتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه آمده است: بی‌شک همه ادیان آسمانی برای ایجاد محبت و الفت میان مردم آمده‌اند. ما به شدت نیازمند بیانیه‌هایی برای دعوت به تسامح، همکاری متقابل برای خیزش در سراسر منطقه هستیم.

هیئت علمای ارشد عربستان روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، گروه اخوان المسلمین گروهی تروریستی است و نماینده خط مشی اسلام نیست. گروهی انحرافی است که علیه حاکمان قیام می‌کند و فتنه می‌انگیزد و در پوشش دین اقدام به خشونت و ترور می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است، اخوان المسلمین به عقاید اسلام و کتاب و سنت توجهی ندارد و تنها هدفش رسیدن به قدرت است و از دل این گروه، گروههای تروریستی به وجود آمده اند.

هیئت علمای ارشد عربستان هنوز درباره دلیل صدور این بیانیه توضیحی نداده است.

این بیانیه هیئت مذکور خشم سیاست مداران و فعالان و مدافعان حقوق بشر را در جهان عرب برانگیخت.

گروه اخوان المسلمین هم در واکنش به این بیانیه هیئت علمای ارشد عربستان خود را گروهی اصلاح طلب خواند نه تروریست.

اخوان المسلمین اعلام کرد، خط مشی این گروه مبتنی بر کتاب خدا و سنت بدون هیچ گونه افراط گرایی است و تاریخ و سابقه گروه گواهی بر این امر است.

وزارت خارجه عربستان در سال ۲۰۱۴ در حمایت از موضع نظام وقت مصر که سال ۲۰۱۳ چند ماه پس از براندازی محمد مرسی، رئیس جمهوری پیشین مصر، اخوان المسلمین را گروهی تروریستی اعلام کرده بود، این گروه را در لیست تشکیلات تروریستی قرار داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اخوان المسلمین مصر اسراييل اخوان المسلمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۲۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در کارولینای آمریکا؛ / سه پلیس جان باختند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای خبری سی بی اس، در این بیانیه آمده است: تیراندازی هنگامی رخ داد که ماموران اداره پلیس شهر شالوت برای اجرای حکم دستگیری یک مظنون به محل اقامت وی مراجعه کرده بودند.

بر اساس این بیانیه، در جریان این تیراندازی، علاوه بر مظنون اصلی که هدف گلوله افسران پلیس قرار گرفت و جان خود را از دست داد، ۲ مظنون دیگر نیز در خانه‌ای که از آنجا به سمت مأموران پلیس تیراندازی شده بود، دستگیر و برای بازجویی به اداره پلیس شهر شالوت منتقل شدند.

در این بیانیه با اشاره به اینکه چهارمین افسر پلیس که در این حادثه تیراندازی هدف اصابت گلوله قرار گرفت، به بیمارستان منتقل شده، آمده است: حال این افسر پلیس وخیم گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • استقبال حماس از قطع روابط کلمبیا با رژیم صهیونیستی
  • واکنش اتحادیه جهانی علمای مسلمان به خیزش دانشجویان در حمایت از فلسطین
  • اتحادیه جهانی علمای مسلمان: خیزش‌های دانشجویی برای حمایت از فلسطین را ارج می‌نهیم
  • حمله موشکی حزب الله به پادگان نظامی «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی حزب الله به پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • نتانیاهو: حالا دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است
  • نتانیاهو: دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است | سایه اتهام ارتکاب جنایات جنگی بر سر رهبران صهیونیست
  • نتانیاهو: اکنون دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است
  • تیراندازی در کارولینای آمریکا؛ / سه پلیس جان باختند
  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل از موضع قبلی خود درباره توافق با حماس کوتاه آمده است