Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@03:02:58 GMT

توضیحات جدید وزیر راه در مورد تاکسی‌های هوایی

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۲۷۲۵

توضیحات جدید وزیر راه در مورد تاکسی‌های هوایی

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، «محمد اسلامی» امروز (یکشنبه) در حاشیه مراسم پویش زنان علیه سوانح رانندگی که در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت سیمان،  گفت: وزارت صمت تکلیف مشخصی را در جهت مدیریت و کنترل بازار دارد و در جهت کنترل همه کالاها و اقلام مورد نیاز جامعه باید تکلیف خود را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امیدوار هستیم در بخش مصالح ساختمانی با روش قیمت گذاری بتوانند سریع‌تر قیمت ها را مهار کنند تا تولید کننده را با رعایت انصاف به قیمت های مناسب سوق دهند.

اسلامی گفت: دچار التهابات سنگین در همه بخش‌های بازار هستیم که مردم از آن رنج می‌برند،  امیدواریم با اقداماتی که وزارت صمت شروع کرده است ما شاهد متعادل شدن بازار باشیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ادعای هشدار سیل بزرگ در هفته آینده از سوی سازمان هواشناسی جهانی گفت: سازمان هواشناسی ادعاهای مربوط به وقوع سیل را تکذیب کرده است. به اسم سازمان جهانی، شایعه شده است و مردم فقط به اطلاعیه های رسمی توجه کنند.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: تاکنون سازمان هواشناسی، به طور دقیق تحولات را پیش بینی کرده است و ما دچار غافلگیری نشده ایم.

 

تعداد هواپیماهای شخصی کم از هواپیماهای مسافری نیست  

وزیر راه در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه روز گذشته از طرف وی گفته شده است مردم می‌توانند با هواپیمای شخصی خود در فرودگاه‌ها به عنوان تاکسی هوایی فعالیت داشته باشند، گفت: آنچه که در رسانه‌ها و فضای مجازی از قول من عنوان شد برداشت اشتباهی بود و از من سوال شده بود که در حوزه هوانوردی عمومی چه برنامه‌ای دارید.

وی افزود: ما برخی فرودگاه‌ها را داریم که تقاضای استفاده آن کم است اما برای استفاده هوانوردی عمومی مناسب است و رئیس سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌های کشور در این باره مجوزها را صادر کرده‌اند و مؤسساتی هم وجود دارد و در این حوزه آموزش خلبانی هم داریم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بسیاری از نقاط دنیا جنرال ایویشین خصوصی است، گفت: اکنون در فرودگاه لار سرمایه‌گذاری شده است و پروازهای برد کوتاه و ایرتاکسی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: ما شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی زیادی داریم که هواپیماهای دو نفره و چهار نفره می‌سازند و کسانی هم هستند که این هواپیماها را در اختیار دارند، شرکت‌های دانش‌بنیان بر اساس ضوابطی این هواپیماها را طراحی و تولید کردند و ما هم برای گسترش آن منعی نداریم و در جایی که سازمان هواپیمایی کشوری اجازه می‌دهد و تزاحمی با پروازهای دیگر نداشته باشیم مشکلی درباره ایرتاکسی و هوانوردی عمومی نداریم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ظرفیت این هواپیماها دو تا شش نفره و یا کمی بیشتر است که می‌توانند مسافر سوار کنند و فعالیت داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از این هواپیماهای شخصی در کشور وجود دارد گفت:‌ تعداد این هواپیماها اگر از تعداد هواپیماهای مسافری فعال در کشور بیشتر نباشد، کمتر نیست و در حال حاضر هم فعال هستند. مالکان آنها هم عمدتا خصوصی هستند و متقاضیان می‌توانند در همان شهرستان در مسیر لار ـ شیراز از این ناوگان استفاده کنند.

وی افزود: همچنین در فرودگاه خرم‌آباد و در فرودگاه رامسر هم این ظرفیت وجود دارد.

 

اخبار مرتبط مردم می‌توانند با استفاده از هواپیما‌های شخصی خود، در پروژه تاکسی هوایی ثبت‌نام کنند اولین پرواز تاکسی هوایی در بهمن ماه از فرودگاه مهرآباد وزیر راه: گرانی مسکن ربطی به وزارت‌ راه و شهرسازی ندارد توضیحات وزیر راه در مورد بی‌ثباتی‌ قیمتها در بازار مسکن وزیر راه: مسافرت بیماران کرونایی جرم است، با آنها برخورد می‌کنیم

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا وزیر راه تاکسی هوایی هواپیمای دونفره سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی وزیر راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۲۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: طبق دستورالعمل ماده ۲۵ قانون جهش تولید و ساخت مسکن برای کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شهرهای بروجرد، خرم‌آباد، بندرعباس و شیراز توافقاتی انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و ستاد کل نیروهای مسلح، تاکید کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است که ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای تأمین مسکن نیروهای مسلح در کشور ساخته شود.

به گزارش مهر، پیش‌از این وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح خبر داده بود.

کد خبر 6097944 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • کرایه تاکسی در اهواز ۳۵ درصد گرانتر شد
  • توضیحات وزیر کشور درباره وضعیت کشتی توقیف شده
  • توضیحات جبلی درباره ساخت فصل جدید زیرخاکی، نون خ و پایتخت
  • شلیک‌های هوایی پرواز‌های خرم آباد را لغو کرد
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود / ۵ باند فرودگاهی برای جابجایی ۲۶۰ میلیون مسافر