Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@04:45:30 GMT

توصیه جالب امام رضا(ع) برای افزایش روزی

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۲۸۵۰

توصیه جالب امام رضا(ع) برای افزایش روزی

دکتر حبیبی مهر گفت: بنا به حدیثی که از امام رضا(ع) نقل شده است، باید از مسیرهای متفاوتی برای رفت آمدهای روزانه استفاده نمایم تا روزی مان بیشتر شود.

دکتر علی اکبر حبیبی مهر در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: در زمان زعامت امامان معصوم(ع)، برخی افراد صحت و سقم احادیثی که وجود داشته و در بین مردم دهان به دهان می گشته را از این امامان جویا می شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: روزی شخصی به نام موسی بن عمر بن بزی به پیش امام رضا(ع) آمده و می گوید که ای پسر رسول خدا، اهل سنت روایت می کنند که رسول خدا هنگامی که مسیری را انتخاب می کرد برای رفتن به یک مقصد، در راه برگشت از مسیری دیگر باز می‌گشت. آیا این موضوع صحت دارد؟

پژوهشگر دانشگاه علوم اسلامی رضوی عنوان کرد: امام رضا(ع) در پاسخ به او می گویند: بله درست است. من هم بسیار این کار پیامبر را انجام می دهم و تو نیز انجام بده. فرد پرسشگر علت این کار را جویا می شود و امام به او می فرمایند: دلیل آن این است که اگر از مسیری برویم و از مسیری متفاوت برگردیم اسباب رزق و روزی برای ما بیش از پیش محیا می شود.

وی با بیان این موضوع که دستیابی به رزق و روزی از طریق اسباب دنیوی صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی اعتقاد دارد که خداوند در قرآن تصریح کرده است که من همه کارها را از طریق اسباب و علوم طبیعی انجام می دهم، به عنوان مثال اگر می خواهیم تشنگی مان برطرف شود باید آب بنوشیم. معجزه یک اتفاق خاص است تنها برای ماجراهایی خاص.

حبیبی مهر افزود: درواقع امام رضا(ع) به ما می فرمایند اگر برای رسیدن به مقصد یک مسیر را پیموده ایم، برای بازگشت به مبدا باید مسیر دیگری را انتخاب کنیم. چون رزق و رزوی مسیر اولیه را برداشت کرده ایم، و روزی های بیشتر را می توانیم در مسیرهای دیگر برداشت نماییم.

وی ابراز داشت: ما معمولا اینکار را انجام نمی دهیم و از آن غافل هستیم. از همان مسیری که به مقصد می رسیم از همان راه نیز به مبدا بازمی گردیم. در حالیکه با توجه به این حدیث روزی در مسیرها و محل های مختلف است و باید درپی آن در مکان های مختلف باشیم.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: روزی توصیه امام رضا ع دانشگاه علوم اسلامی رضوی امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۲۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی بعد از ظهر یکشنبه در دیدارهای جداگانه با اعضای شورای اسلامی شهر دیلم و امام حسن به مناسبت ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها، وجود تعامل و همدلی در میان اعضای شورا را اولین اصل تشکیل شورای موفق ذکر کرد.

وی اظهار داشت: دانش، تخصص، دلسوزی، اراده انجام کار تیمی و استفاده از خرد جمعی نیز یاری دهنده افراد شورا برای انجام رسالت و وظیفه سنگین نمایندگی مردم است و در سایه این خصوصیت‌ها، شهر به آبادانی و پیشرفت می‌رسد و آینده روشنی برای آن رقم می‌خورد.

فرماندار دیلم ضمن تبریک روز شوراها به منتخبین مردم در شورای اسلامی شهرهای دیلم و امام حسن افزود: ما به عنوان خادمین مردم در مجموعه دولت امیدواریم با همفکری و تعامل بیشتر با شوراها و شهرداری بتوانیم خدمات قابل قبولی در شهرستان انجام دهیم تا پاسخگوی توقعات به حق مردم باشیم.

در ادامه این نشست‌ها هر یک از اعضای شورا به بیان مطالبی در خصوص مشکلات و ارائه نظرات خود پرداختند.

کد خبر 6091228

دیگر خبرها

  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • امام تعمیرات پروژه آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان
  • مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود