Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر اظهار کرد: شناسایی و تشخیص به موقع کودکان در معرض خطر، پیشگیری از هدر رفت سرمایه‌های مادی و معنوی، ایجاد زمینه و فرصت‌های مناسب یادگیری با توجه به تفاوت‌های فردی و تحقق عدالت آموزشی از مهم‌ترین ضروریات اجرای برنامه سنجش سلامت و ارزیابی تحصیلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنجبر خاطرنشان کرد: از این تعداد چهار هزار و ۲۳ نفر ارجاع هوش، ۶۴۹ نفر ارجاع شنوایی، یک‌هزار و ۳۷۱ نفر ارجاع بینایی، ۸۷ نفر ارجاع جسمی حرکتی و ۳۵ نفر نوآموز نیز مشکوک به داشتن اختلال اوتیسم تشخیص داده شدند.

وی افزود: از ارجاعات هوش یک‌هزار و ۹۹۵ نفر دیرآموز بوده که نیاز به مراقبت آموزشی در مدارس عادی دارند و ۱۰۰ نفر نوآموز آموزش پذیر نیاز ویژه ذهنی نیز برای ادامه تحصیل به مدارس با نیازهای ویژه معرفی شدند.

دبیر اجرایی ستاد هماهنگی سنجش استان کردستان تصریح کرد: از ارجاعات شنوایی ۲۶ نفر دارای شنوایی یک‌طرفه و ۲۱ نفر نیاز به سمعک با کمک معلم رابط داشته و به مدارس عادی معرفی شدند.

رنجبر گفت: از ارجاعات بینایی ۵۴۸ نفر نیاز به عینک، ۲۴ نفر مورد درمان دارویی و جراحی و هشت نفر با استفاده از کتاب درشت خط و معلم تلفیقی به مدارس عادی معرفی شدند.

وی افزود: از ارجاعات جسمی حرکتی ۱۶ نفر با کمک معلم رابط به مدارس عادی و ۹ نفر هم به مدارس استثنایی برای ادامه تحصیل معرفی شدند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه فعالیت پایگاه‌های سنجش از چهارم مرداد ماه در استان آغاز شده است، افزود: برنامه سنجش شامل ۲ مرحله ارزیابی اولیه و تخصصی است که در مرحله اولیه نوآموز به پایگاه سنجش مراجعه و از لحاظ وضعیت جسمانی و آمادگی تحصیلی توسط آزمایندگان ارزیابی شده و در صورت نداشتن مشکل به مدارس عادی معرفی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه والدین در مورد سنجش سلامت فرزندان خود نگرانی نداشته باشند و در صورت امکان یک والد همراه نوآموز به پایگاه‌ها مراجعه کند، عنوان کرد: امسال معاینات عمومی پزشکی نوآموزان بدو ورود به مدرسه به دلیل پیشگیری از ابتلای نوآموزان به کرونا لغو شده و در پایگاه‌ها فقط معاینات غربالگری شامل سنجش بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی، وضعیت حرکتی و سوابق واکسیناسیون نوآموز بررسی می‌شود.

کد خبر 5071742

منبع: مهر

کلیدواژه: دانش آموزان استثنایی آموزش و پرورش استثنایی نظام سلامت ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر گرگان بارش باران کرمانشاه محدودیت های کرونایی شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا هفته کتاب مجلس شورای اسلامی شهرستان کرج مدارس عادی معرفی شدند نفر ارجاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۲۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس چند شهر خوزستان سه‌شنبه غیرحضوری شد

 به دلیل تداوم گرد و غبار، فعالیت مدارس کلیه مقاطع تحصیلی نوبت صبح در شش شهر خوزستان در روز سه‌شنبه غیر حضوری اعلام شد.

به گزارش ایسنا؛ داود میرشکار دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوای استان خوزستان شامگاه دوشنبه اعلام کرد: فعالیت مدارس کلیه مقاطع تحصیلی نوبت صبح در شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون، آبادان، خرمشهر و شادگان در روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه به صورت غیرحضوری است.

وی افزود: فعالیت آموزشی مدارس در این شهرستان‌ها در بستر سامانه شاد انجام می شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مدارس چند شهر خوزستان سه‌شنبه غیرحضوری شد
  • آمادگی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل
  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد