Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@03:24:51 GMT

تاکسی های هوایی مشابه هواپیماهای تجاری هستند

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۳۱۷۴

تاکسی های هوایی مشابه هواپیماهای تجاری هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، آرمان بیات عضو کمیته توسعه هوانوردی عمومی در یک برنامه تلویزیونی گفت: در واقع خطوط هوایی و یا شرکت‌های هواپیمایی که می‌شناسید در بحث ایرلاین ها، هواپیماهای بزرگ مسافربری هستند که برحسب برنامه بین دو مسیر رفت‌وآمد می‌کنند؛ اما در بحث تاکسی هوایی به‌صورت غیر برنامه‌ای و دربستی پرواز بین دونقطه هم انجام می‌شود که عمدتاً با هواپیماهای کوچک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این فرایند بخش مهمی از حمل‌ونقل هواپیماهای کوچک و هوانوردی عمومی است که در مسیرهای کوتاه انجام می‌شود و در مسیرهای بلند هم ‌اسم ایرچارتر می‌گیرد که بحث استراتژیک در توسعه حمل‌ونقل هوایی در تمام دنیاست و در اصل پشتوانه تمام خطوط هواپیمایی کشورهاست.

بیات عنوان کرد: در مورد زیرساخت لازم است بگویم اگر در حمل‌ونقل جاده‌ای، وسایل نقلیه را بین اتوبوس، وانت و غیره مثل ماشین‌های سنگین و سبک تقسیم کنیم، در ساختار هوایی هم از جهت ساخت و کاربری بسیار شبیه به حمل‌ونقل جاده‌ای است. درواقع ایر لاینها همان اتوبوس‌ها هستند که برای خدمت‌رسانی به کار گرفته‌شده‌اند و ما متأسفانه در طی چهاردهه گذشته اصلاً به هواپیماهای کوچک و سبک نرسیدیم، مثل‌اینکه جاده داشته باشید و فقط از اتوبوس استفاده کنید.

عضو کمیته توسعه هوانوردی عمومی گفت: این پروژه به‌صورت زیرساختی در حال طراحی و بهینه‌سازی است و در کنار آن امیدواریم این طرح بعداً بتواند باعث ایجاد شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک شود.

بیات در خصوص کاربری تاکسی های هوایی گفت: ازلحاظ ایمنی هم سازمان هواپیمایی کشوری بر اساس اسناد قابلیت پروازی که صادر می‌کند، قابل‌استفاده است و مشابه هواپیماهای تجاری است.

وی گفت: در بحث استفاده از هواپیماهای خصوصی، شما این حق را دارید هر زمان به هرکجا و طبق برنامه خودتان و به شکل دربستی حرکت کنید اما در ایرلاین ها باید سفر را مطابق با برنامه از پیش تعیین‌شده و همراه با مابقی مسافران انجام دهید.

کد خبر 5072100 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: تاکسی هوایی برنامه تلویزیونی هواپیما آرمان بیات ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوآوری تولید دانش بنیان فناوری نانو تحقیقات علمی امنیت سایبری فناوری فضایی حاکمیت سایبری واکسن کرونا اینترنت هکرها رگولاتوری هوش مصنوعی حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۳۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| تغییر چهره بازیگر «بزرگ‌مرد کوچک» در کنار رامبد جوان

تصویری از محمد شادانی، بازیگر سریال بزرگ مرد کوچک، در کنار رامبد جوان پس از سال‌ها مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

محمد شادانی و رامبد جوان

دیگر خبرها

  • افزایش چشمگیر شمار اخراج‌های پناهندگان از آلمان
  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • رسوایی پدافندی هوایی اسرائیل رو شد
  • ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • بهادری جهرمی: رشد تجارت خارجی فروردین، ۴۸ درصد مدت مشابه سال قبل است
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • عکس| تغییر چهره بازیگر «بزرگ‌مرد کوچک» در کنار رامبد جوان